[h=3]پرويز نوري از سوي مسعود كيميايي لوح تقدير بهترين منتقد سينما را در شب دلشدگان گرفت.
به گزارش خبرنگار سينما خبر حاضر در مراسم هفتمين جشن منتقدان و نويسندگان سينما ايران ،پرويزنوري به عنوان بهترين منتقد سينما ي ايران تقدير شد و لوح تقدير خود را از دست مسعود كيميايي گرفت.
كيميايي در اين شب با صداي گرفته كه ناشي از آلودگي هوا بود در خصوص پرويز نوري گفت:نوري در سن 21 سالگي سر دبير مجله "ستاره سينما" شد و در سن 15 سالگي شروع به نوشتن براي سينما كرد.نوري در دوره اي سينمايي نويس كرد كه سياه نويسي وارد حيطه نقد نشده يود و او پاكيزه نوشت و در دوره ي خودش سر دبير جند مجله سينمايي معتبر شد و نقد هاي مهمي راجع به هيچكاك نوشته شد.
وي ادمه داد:رابطه سينما گر با منتقد هيچ وقت نبايد قطع شود زيرا منتقد نمي تواند نوشته را بر روي پرده ببرد اما همكاري منتقد و سينماگر حاصلش سينماي موفق مي شود.
جواد طوسي در ادامه گفت:در حال حاضر با توجه به افزايش رسانه ها دسترسي به متريال كه متون مكتوب را رقم بزند سهل شده است اما پرويز نوري با توجه به شرايط كمبود نيروي انساني در زمان خودش خوش درخشيد.
وي ادامه داد:مجله ستاره سينما به لحاظ عدم گستردگي كه داشت و واگذار كردن آن به افراد مختلف ،اما زماني اين مجله تشخص داشت كه دوايي ئ نوري عاشقانه براي سينما مي نوشتند.
طوسي گفت:به گفته مارلون براندو:"هيچ چيز در سينما ارزش ندارد و فقط يك چيز هنر است و آن هم نقد فيلم است و منتقد يك هنرمند محسوب مي شود"
كيميايي در اين شب با صداي گرفته كه ناشي از آلودگي هوا بود در خصوص پرويز نوري گفت:نوري در سن 21 سالگي سر دبير مجله "ستاره سينما" شد و در سن 15 سالگي شروع به نوشتن براي سينما كرد.نوري در دوره اي سينمايي نويس كرد كه سياه نويسي وارد حيطه نقد نشده يود و او پاكيزه نوشت و در دوره ي خودش سر دبير جند مجله سينمايي معتبر شد و نقد هاي مهمي راجع به هيچكاك نوشته شد.
وي ادمه داد:رابطه سينما گر با منتقد هيچ وقت نبايد قطع شود زيرا منتقد نمي تواند نوشته را بر روي پرده ببرد اما همكاري منتقد و سينماگر حاصلش سينماي موفق مي شود.
جواد طوسي در ادامه گفت:در حال حاضر با توجه به افزايش رسانه ها دسترسي به متريال كه متون مكتوب را رقم بزند سهل شده است اما پرويز نوري با توجه به شرايط كمبود نيروي انساني در زمان خودش خوش درخشيد.
وي ادامه داد:مجله ستاره سينما به لحاظ عدم گستردگي كه داشت و واگذار كردن آن به افراد مختلف ،اما زماني اين مجله تشخص داشت كه دوايي ئ نوري عاشقانه براي سينما مي نوشتند.
طوسي گفت:به گفته مارلون براندو:"هيچ چيز در سينما ارزش ندارد و فقط يك چيز هنر است و آن هم نقد فيلم است و منتقد يك هنرمند محسوب مي شود"