• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مشکلات معمول در هنگام کار با مودم

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : چراغ لينک مودم چشمک زن است ؟
اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود.
براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را به گوشي تلفن وصل کنيد.
در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق با پشتيباني تماس بگيريد.
 

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : علامت ضربدر قرمز رنگ بر روي کانکشن مشاهده مي شود؟
کابل شبکه شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم وسوکت پشت مودم را بررسي كنيد
 

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟
در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد
 

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : تمام چراغ های هاي مودم به جز پاور خاموش است؟
تمام کابل‌هايي را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. ۵ دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد - نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد
اگه مشکل حل نشد

اگر قبلا وصل بودین . ممکنه مودمتون بر اثز نواسان مشکل دار شده باشه

یا ممکنه که ارتباطتتون از اون طرف (isp) قطع شده باشه
کلا با چک کردن status مودمتون (منوی مربوطه در داخل اینترفیس گرافیکی مودم) و بررسی log های ثبت شده . همه چی معلوم میشه
اگه تازه درخواست دادین و چراغ status مودمتون خاموشه یعنی هنوز خططون رانژه نشده status مودمتونو چک کنید ، ببینید کانکتین یا نه

 

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : نمی توانم ADSL Connection خود را پیدا کنم ؟
از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید.
• اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید.
 

Cube

متخصص بخش هاستینگ و دامین
سوال : تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟

یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (adsl) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند:

گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجائد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4ghz باعث ایجاد تداخل با دستگاه های adsl یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند

 
بالا