Maryam
متخصص بخش ادبیات
یک روانشناس در گفتگو با سلامتنیوز
معلمین مقطع ابتدایی با خنده در کلاس های درس حاضر شوند
یک روانشناس گفت:« رفتارهای شاد و توام با لبخند معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی، استرس ناشی از آغاز سال تحصیلی را در دانشآموزان کاهش میدهد.»
نادر راستی در گفتگو با سامانه خبری «سلامتنیوز»، با اشاره به استرس و دلهره برخی از دانشآموزان مقطع تحصیلی ابتدایی در زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت:« معلمان دورههای تحصیلی ابتدایی به ویژه در پایه اول و دوم این مقطع تحصیلی باید در رفتار خود با دانشآموزان دقت کافی را داشته باشند تا موجب دلسردی آنها از فضای مدرسه نشوند.»
وی افزود:« خوشآمدگویی توام با رفتار دوستانه کادر آموزشی مدرسه فضای این مکان را برای دانشآموز دلپذیر میکند.»
این روانشناس اظهار داشت:« والدین نیز باید ضمن برشمردن ویژگیهای اماکن آموزشی به کودکان خود، مدرسه را محلی برای یافتن دوستان جدید و افزایش مهارتهای زندگی توصیف کنند.»
وی تصریح کرد:«فضای مدرسه باید به گونهای باشد تا کودکان منعی برای انجام بازیهای گذشته خود نداشته باشند و معلمان نیز نباید با تکالیف سنگین شب، دانشآموز را از روال عادی زندگی خود خارج کنند.»
راستی ادامه داد:«همیشه نخستین برخورد تعیینکننده برداشت انسان از رفتار دیگران است، بنابراین مسئولین کادر آموزشی مدارس برای حک کردن یک خاطره خوب در ذهن دانشآموز باید با آرامش رفتار کنند.»
وی تاکید کرد:«شیوه آموزشی در ماههای نخست مدرسه در مقطع تحصیلی دبستان باید همراه با نرمش باشد و از رفتارهای خشن و غیرقابل کنترل مانند تنبیه دانشآموز به شدت پرهیز شود.»
معلمین مقطع ابتدایی با خنده در کلاس های درس حاضر شوند
یک روانشناس گفت:« رفتارهای شاد و توام با لبخند معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی، استرس ناشی از آغاز سال تحصیلی را در دانشآموزان کاهش میدهد.»
نادر راستی در گفتگو با سامانه خبری «سلامتنیوز»، با اشاره به استرس و دلهره برخی از دانشآموزان مقطع تحصیلی ابتدایی در زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت:« معلمان دورههای تحصیلی ابتدایی به ویژه در پایه اول و دوم این مقطع تحصیلی باید در رفتار خود با دانشآموزان دقت کافی را داشته باشند تا موجب دلسردی آنها از فضای مدرسه نشوند.»
وی افزود:« خوشآمدگویی توام با رفتار دوستانه کادر آموزشی مدرسه فضای این مکان را برای دانشآموز دلپذیر میکند.»
این روانشناس اظهار داشت:« والدین نیز باید ضمن برشمردن ویژگیهای اماکن آموزشی به کودکان خود، مدرسه را محلی برای یافتن دوستان جدید و افزایش مهارتهای زندگی توصیف کنند.»
وی تصریح کرد:«فضای مدرسه باید به گونهای باشد تا کودکان منعی برای انجام بازیهای گذشته خود نداشته باشند و معلمان نیز نباید با تکالیف سنگین شب، دانشآموز را از روال عادی زندگی خود خارج کنند.»
راستی ادامه داد:«همیشه نخستین برخورد تعیینکننده برداشت انسان از رفتار دیگران است، بنابراین مسئولین کادر آموزشی مدارس برای حک کردن یک خاطره خوب در ذهن دانشآموز باید با آرامش رفتار کنند.»
وی تاکید کرد:«شیوه آموزشی در ماههای نخست مدرسه در مقطع تحصیلی دبستان باید همراه با نرمش باشد و از رفتارهای خشن و غیرقابل کنترل مانند تنبیه دانشآموز به شدت پرهیز شود.»