طراحی صفحه اصلی وب سایت ، فقط درمورد سر صفحه،محتوا و پاورقی نیست. بلکه در مورد پرسیدن پرسش های مناسب و اطمینان یافتن از این که سوالات به بازدیدکنندگان وب سایت شما مربوط میشود، می باشد. علاوه بر این موارد ، درموردپیدا کردن راه حل برای مشکلات وجمع آوری آنها با هم در یک طراحی منسجم است.
[h=2]آیا تا کنون به این که چگونه وب سایت خود را جذاب کنم، فکر افتاده اید؟
• چگونه میتوانم وب سایت خود را به یاد ماندنی سازم؟
• چگونه اطمینان حاصل کنم که افراد زمانی که وب سایت من را می بینند ، جذب آن می شوند؟
• چگونه میتوانم مطمئن شوم بازدیدکنندگان وب سایت درمطالب من جستجو می کنند ومحصولات یا خدمات من را کشف می کنند؟
• چگونه میتوانم مطمئن شوم بازدید کنندگان وب سایت من در یک لحظه می توانند ازطریق ایمیل ، تلفن و یا فرم درخواست با من ارتباط بر قرار کنند؟
اگر شما این سوالات را خواندید و با خود فکر کردید که بله، این ها دقیقا سوالاتی است که من از خود می پرسم، پس بدانید که شما تنها نیستید.ما افراد زیادی از بخش های بازاریابی و کمپانی های مختلف را می شناسیم که همه به دنبال پاسخ به همین سوالات در جهت طراحی وب سایت و عملکرد آن هستند.
اگر شما یک گام به عقب بردارید و سوالات را دوباره بخوانید متوجه می شوید که در همه ی آن ها از کلمات من و خود استفاده شده است و تمرکز هیچ کدام از آن ها بر روی بازدید کننده نمی باشد.
بهترین عملکرد در صفحه ی اصلی شامل کلمات من و خودم نمی باشد.
بهترین شیوه در طراحی وب سایت درمورد بازدیدکنندگان وب سایت،نیازهای آنان وخواسته های آنان است. این شیوه در مورد یک ایده ی جالب و یا چیزی که شما در وب سایت های دیگر مشاهده کرده اید نمی باشد.بلکه در مورد هدف تجارت شما ، آن چه مشتریان شما احتیاج دارند و چگونگی ارائه ی خدمات شما به آن ها می باشد.
ما هر روز، در جهت کمک به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز رسانی وب سایت های قدیمی، از افرادی که ما را دوست دارند سوالاتی می پرسیم.در اغلب موارد پرسش نامه ها به این شکل می باشند:
• من میخواهم نرخ خدمات شما را برای ساخت دوباره ی وب سایت خود بدانم.لطفا نگاهی به وب سایت من بیاندازید و با من تماس بگیرید.
• ما به فکر به روز رسانی وب سایت خود هستیم.آیا شما می توانید به ما کمک کنید؟
• ما به دنبال طراحی وب سایتی دقیقا مانند XYZ.com هستیم. آیا شما می توانید این وب سایت را برای ما بسازید؟
• من میخواهم وب سایتم حرفه ای تر باشد. می توانید کمک کنید؟
• آیا می توانید نگاهی به وب سایت من بیاندازید و در مواردی که نیاز به تغییر دارند مرا راهنمایی کنید؟
• من می دانم که وب سایت من بسیار بهم ریخته است و از شما می خواهم آن را برای من مرتب کنید.
بسیاری ازافراد و سازمانها به طراحی وب سایتی با توجه به نیازهای خود و یا بر پایه ی وب سایتی که بازدید کرده ودوست داشته اند، تمایل دارند. و یا درسالها ی اخیر،آنها به یک ایده بازاریابی اینترنتی جدید فکرمی کنند ومی خواهند آن راپیاده سازی کنند.
همه ی این ایده ها خوب است. اما کاری که آن ها اغلب فراموش می کنند انجام دهند مقایسه ی این ایده ها و به روز رسانی ها با نیاز ها و خواسته های بازدید کنندگان وب سایت شان می باشد. مخصوصا این قضیه در وب سایت های جدید و ارائه ی ایده ای جدید بیشتر یافت می شود.
آیا تا به حال از خود پرسیده اید؟
• چه کسی از وب سایت من بازدبد می کند؟
• آیا همه ی بازدبد کنندگان یکسان هستند و یا در گروه های مختلفی قرار دارند؟
• این افراد با چه مشکلاتی مواجه اند و چگونه می خواهند آن ها را حل کنند؟
• آیا محصولات و خدمات من می توانند راه حلی برای این مشکلات ارائه دهند؟
• کدام محتوای من می تواند این راه حل ها را بیان و کمکی به بازدیدکنندگان ارائه کند؟
• گام بعدی بازدید کنندگان برای دریافت کمک از سوی وب سایت من چه باید باشد؟
• چگونه من و بازدیدکنندگان می توانیم با هم ارتباط داشته باشیم؟
• آیا بازدید کنندگان می توانند به راحتی با من ارتباط برقرار کنند؟
ما سوالات اصلی را طوری هدایت کرده ایم که تمرکز آن ها بر روی بازدیدکنندگان معطوف شوند. این مرحله بسیار آسان است اما در اکثر موارد نادیده گرفته می شود.
به سوالات بالا با توجه به وب سایت فعلی خود پاسخ دهید. پاسخ های وب سایت شما به این سوالات چگونه است؟ اگر پاسخ ها مناسب نیست، زمان بازسازی فرا رسیده است.
[h=2]چه مواردی را باید در به روز رسانی وب سایتتان در نظر بگیرید؟
عناصر بسیاری را باید برای طراحی هسته ای یک وب سایت در نظر گرفت. صحبت ما در مورد تک تک صفحه های وب سایت نمی باشد.نکات ما به عناصر اصلی طراحی،صفحه اصلی،سربرگ و پاورقی مربوط می شود.
درزیر لیست برخی ازعناصرطراحی وبسایت که ما آن ها رابررسی،بحث ��درمراحل اولیه ی پروژه های خودبرنامه ریزی می کنیم ، ق��ار دارند:
[h=2]عناصرسربرگ وب سایت:
• لوگو
• خلاصه
• آیکون های رسانه های اجتماعی ویا مراجع
• کادرجستجو
• منوی راه یابی اصلی (مقصد هسته ای)
• منوی راهیابی ثانوی (مقصد ثانویه مانندحساب کاربری ورود به سایت)
[h=2]عناصر هسته ای صفحه اصلی:• چرخاننده یا تصویر ثابت
• فیلم
• معرفی سایت و یا مرور کلی
• محتوا
• تماس فردی ودستورالعملها
• تماس برای اقدام
• جوایز و یا معاملات
• پست ها یا خبر وبلاگ
• برنامه های آینده
[h=2]عناصر پاورقی وب سایت:
• ابزارک ها برای لیست محتوای هسته ای
• اطلاعات تماس
• ناوبری سایت به نقشه سایت،سیاست ها،ضوابط و شرایط
• تکذیب نامه ها یا اعلامیه ها ی حقوقی
• کپی رایت
آیا این موارد بسیار طولانی هستند؟ بله همین طور است و به همین خاطر است که ما از مشتریان جدید انتظار نداریم که به تمامی این موارد پاسخ دهند. خیلی خوب است اگر آن ها بر روی تعدادی از این موارد فکر کرده و متوجه شوند که این موارد چگونه در بازاریابی و جذب بازدیدکنندگان به آن ها کمک می کند.
اگر آن ها در این کار موفق نشدند، ما مفتخریم که این راه را برای آن ها روشن کرده و با تشریح عناصر مختلف به آن ها نشان دهیم که این موارد چگونه می توانند در ارائه ی راه حل برای مشکلات بازدید کنندگان به آنها کمک کند.
[h=2]آیا تا کنون به این که چگونه وب سایت خود را جذاب کنم، فکر افتاده اید؟
• چگونه میتوانم وب سایت خود را به یاد ماندنی سازم؟
• چگونه اطمینان حاصل کنم که افراد زمانی که وب سایت من را می بینند ، جذب آن می شوند؟
• چگونه میتوانم مطمئن شوم بازدیدکنندگان وب سایت درمطالب من جستجو می کنند ومحصولات یا خدمات من را کشف می کنند؟
• چگونه میتوانم مطمئن شوم بازدید کنندگان وب سایت من در یک لحظه می توانند ازطریق ایمیل ، تلفن و یا فرم درخواست با من ارتباط بر قرار کنند؟
اگر شما این سوالات را خواندید و با خود فکر کردید که بله، این ها دقیقا سوالاتی است که من از خود می پرسم، پس بدانید که شما تنها نیستید.ما افراد زیادی از بخش های بازاریابی و کمپانی های مختلف را می شناسیم که همه به دنبال پاسخ به همین سوالات در جهت طراحی وب سایت و عملکرد آن هستند.
اگر شما یک گام به عقب بردارید و سوالات را دوباره بخوانید متوجه می شوید که در همه ی آن ها از کلمات من و خود استفاده شده است و تمرکز هیچ کدام از آن ها بر روی بازدید کننده نمی باشد.
بهترین عملکرد در صفحه ی اصلی شامل کلمات من و خودم نمی باشد.
بهترین شیوه در طراحی وب سایت درمورد بازدیدکنندگان وب سایت،نیازهای آنان وخواسته های آنان است. این شیوه در مورد یک ایده ی جالب و یا چیزی که شما در وب سایت های دیگر مشاهده کرده اید نمی باشد.بلکه در مورد هدف تجارت شما ، آن چه مشتریان شما احتیاج دارند و چگونگی ارائه ی خدمات شما به آن ها می باشد.
ما هر روز، در جهت کمک به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز رسانی وب سایت های قدیمی، از افرادی که ما را دوست دارند سوالاتی می پرسیم.در اغلب موارد پرسش نامه ها به این شکل می باشند:
• من میخواهم نرخ خدمات شما را برای ساخت دوباره ی وب سایت خود بدانم.لطفا نگاهی به وب سایت من بیاندازید و با من تماس بگیرید.
• ما به فکر به روز رسانی وب سایت خود هستیم.آیا شما می توانید به ما کمک کنید؟
• ما به دنبال طراحی وب سایتی دقیقا مانند XYZ.com هستیم. آیا شما می توانید این وب سایت را برای ما بسازید؟
• من میخواهم وب سایتم حرفه ای تر باشد. می توانید کمک کنید؟
• آیا می توانید نگاهی به وب سایت من بیاندازید و در مواردی که نیاز به تغییر دارند مرا راهنمایی کنید؟
• من می دانم که وب سایت من بسیار بهم ریخته است و از شما می خواهم آن را برای من مرتب کنید.
بسیاری ازافراد و سازمانها به طراحی وب سایتی با توجه به نیازهای خود و یا بر پایه ی وب سایتی که بازدید کرده ودوست داشته اند، تمایل دارند. و یا درسالها ی اخیر،آنها به یک ایده بازاریابی اینترنتی جدید فکرمی کنند ومی خواهند آن راپیاده سازی کنند.
همه ی این ایده ها خوب است. اما کاری که آن ها اغلب فراموش می کنند انجام دهند مقایسه ی این ایده ها و به روز رسانی ها با نیاز ها و خواسته های بازدید کنندگان وب سایت شان می باشد. مخصوصا این قضیه در وب سایت های جدید و ارائه ی ایده ای جدید بیشتر یافت می شود.
آیا تا به حال از خود پرسیده اید؟
• چه کسی از وب سایت من بازدبد می کند؟
• آیا همه ی بازدبد کنندگان یکسان هستند و یا در گروه های مختلفی قرار دارند؟
• این افراد با چه مشکلاتی مواجه اند و چگونه می خواهند آن ها را حل کنند؟
• آیا محصولات و خدمات من می توانند راه حلی برای این مشکلات ارائه دهند؟
• کدام محتوای من می تواند این راه حل ها را بیان و کمکی به بازدیدکنندگان ارائه کند؟
• گام بعدی بازدید کنندگان برای دریافت کمک از سوی وب سایت من چه باید باشد؟
• چگونه من و بازدیدکنندگان می توانیم با هم ارتباط داشته باشیم؟
• آیا بازدید کنندگان می توانند به راحتی با من ارتباط برقرار کنند؟
ما سوالات اصلی را طوری هدایت کرده ایم که تمرکز آن ها بر روی بازدیدکنندگان معطوف شوند. این مرحله بسیار آسان است اما در اکثر موارد نادیده گرفته می شود.
به سوالات بالا با توجه به وب سایت فعلی خود پاسخ دهید. پاسخ های وب سایت شما به این سوالات چگونه است؟ اگر پاسخ ها مناسب نیست، زمان بازسازی فرا رسیده است.
[h=2]چه مواردی را باید در به روز رسانی وب سایتتان در نظر بگیرید؟
عناصر بسیاری را باید برای طراحی هسته ای یک وب سایت در نظر گرفت. صحبت ما در مورد تک تک صفحه های وب سایت نمی باشد.نکات ما به عناصر اصلی طراحی،صفحه اصلی،سربرگ و پاورقی مربوط می شود.
درزیر لیست برخی ازعناصرطراحی وبسایت که ما آن ها رابررسی،بحث ��درمراحل اولیه ی پروژه های خودبرنامه ریزی می کنیم ، ق��ار دارند:
[h=2]عناصرسربرگ وب سایت:
• لوگو
• خلاصه
• آیکون های رسانه های اجتماعی ویا مراجع
• کادرجستجو
• منوی راه یابی اصلی (مقصد هسته ای)
• منوی راهیابی ثانوی (مقصد ثانویه مانندحساب کاربری ورود به سایت)
[h=2]عناصر هسته ای صفحه اصلی:• چرخاننده یا تصویر ثابت
• فیلم
• معرفی سایت و یا مرور کلی
• محتوا
• تماس فردی ودستورالعملها
• تماس برای اقدام
• جوایز و یا معاملات
• پست ها یا خبر وبلاگ
• برنامه های آینده
[h=2]عناصر پاورقی وب سایت:
• ابزارک ها برای لیست محتوای هسته ای
• اطلاعات تماس
• ناوبری سایت به نقشه سایت،سیاست ها،ضوابط و شرایط
• تکذیب نامه ها یا اعلامیه ها ی حقوقی
• کپی رایت
آیا این موارد بسیار طولانی هستند؟ بله همین طور است و به همین خاطر است که ما از مشتریان جدید انتظار نداریم که به تمامی این موارد پاسخ دهند. خیلی خوب است اگر آن ها بر روی تعدادی از این موارد فکر کرده و متوجه شوند که این موارد چگونه در بازاریابی و جذب بازدیدکنندگان به آن ها کمک می کند.
اگر آن ها در این کار موفق نشدند، ما مفتخریم که این راه را برای آن ها روشن کرده و با تشریح عناصر مختلف به آن ها نشان دهیم که این موارد چگونه می توانند در ارائه ی راه حل برای مشکلات بازدید کنندگان به آنها کمک کند.