موزه لوور،
محل نگهداری نزدیک به 6000 تابلوی نقاشی اروپایی است که از اواخر سده سیزدهم تا میانه*های سده نوزدهم میلادی، گردآوری شده اند. بر پایه گزارش مدرسه عالی نقاشی فرانسه، این موزه قصد بازتاب فرهنگ هنر اروپا را نیز داشته است. خاستگاه آن به آغاز سده شانزدهم میلادی باز می گردد، ولی از آغاز سده هفدهم، رونق اصلی خود را پیدا کرد. در پایان دوره لویی چهاردهم، وجود 1478 تابلوی نقاشی از آثار استادان بزرگ آن را به یکی از ثروتمندترین مجموعه*های آن زمان اروپا، تبدیل کرده بود. در سال 1793 میلادی، زمانی که موزه هنر در لوور افتاح شد، مجموعه*ای از نقاشی های آکادمی سلطنتی و تندیس ها و تابلوهای مهاجرین سیاسی و کلیساها که مصادره شده بود، به این موزه افزوده شد. به خاطر آسانی در کار بازدید کنندگان، آثار هنری در سال 1794 میلادی، از دید مکتب های ملی، سازماندهی شدند. از آن پس، گونه*ای سیاست در گردآوری و افزایش آثار هنری در مجموعه، شکل گرفت. خرید و اهدای آثار به موزه، این مجموعه را از دید تابلوهای نقاشی، بسیار غنی کرده بود. در سال 1986 که موزه ارسی شکل گرفت، بیشتر آثار هنری پس از سال 1848 را از لوور بیرون و به امپرسیونیست های این موزه جدید پیوستند. از آن پس، مجموعه*های موجود در موزه لوور، در طبقه دوم دوباره سازماندهی شدند.
محل نگهداری نزدیک به 6000 تابلوی نقاشی اروپایی است که از اواخر سده سیزدهم تا میانه*های سده نوزدهم میلادی، گردآوری شده اند. بر پایه گزارش مدرسه عالی نقاشی فرانسه، این موزه قصد بازتاب فرهنگ هنر اروپا را نیز داشته است. خاستگاه آن به آغاز سده شانزدهم میلادی باز می گردد، ولی از آغاز سده هفدهم، رونق اصلی خود را پیدا کرد. در پایان دوره لویی چهاردهم، وجود 1478 تابلوی نقاشی از آثار استادان بزرگ آن را به یکی از ثروتمندترین مجموعه*های آن زمان اروپا، تبدیل کرده بود. در سال 1793 میلادی، زمانی که موزه هنر در لوور افتاح شد، مجموعه*ای از نقاشی های آکادمی سلطنتی و تندیس ها و تابلوهای مهاجرین سیاسی و کلیساها که مصادره شده بود، به این موزه افزوده شد. به خاطر آسانی در کار بازدید کنندگان، آثار هنری در سال 1794 میلادی، از دید مکتب های ملی، سازماندهی شدند. از آن پس، گونه*ای سیاست در گردآوری و افزایش آثار هنری در مجموعه، شکل گرفت. خرید و اهدای آثار به موزه، این مجموعه را از دید تابلوهای نقاشی، بسیار غنی کرده بود. در سال 1986 که موزه ارسی شکل گرفت، بیشتر آثار هنری پس از سال 1848 را از لوور بیرون و به امپرسیونیست های این موزه جدید پیوستند. از آن پس، مجموعه*های موجود در موزه لوور، در طبقه دوم دوباره سازماندهی شدند.