ahmadfononi
معاونت انجمن
سايت استاتيک يا ايستا وب سايتي است که به صورت HTML ساده طراحي مي شود و به روز رساني آن نياز به داشتن دانش طراحي وب مي باشد. سايت دايناميک يا پويا، سايتي است که توسط يک نرم افزار مديريت محتوا کنترل مي شود و به روز رساني آن بسيار ساده تر از سايت هاي ايستا مي باشد. عمده تفاوت هاي سايت دايناميک با سايت استاتيک را مي توان در فهرست زير مشاهده نمود:
از طريق نرم افزار مديريت محتوا (CMS) مي توان اطلاعات وب سايت را در هر زمان و مکان به راحتي تغيير داد در صورتيکه تغيير اطلاعات سايت هاي استاتيک تنها توسط طراحان و برنامه نويسان وب و اغلب با پرداخت هزينه مجدد انجام پذير است.
گرچه ممکن است که هزينه اوليه ايجاد سايت هايي که از سيستم مديريت محتوا (CMS) استفاده مي کنند کمي بيش از سايت هاي استاتيک باشد ولي با توجه به مزاياي اين سيستم ها و ضعف سايت هاي استاتيک در به روز شدن آنها، در ميان مدت و يا بلند مدت، انتخاب سيستم مديريت محتوا انتخابي به مراتب مناسبتر و به صرفه تر مي باشد.
اصولا به روز رساني سايت هاي ايستا (استاتيک) براي طراحان و برنامه نويسان کار پر دردسري مي باشد و پيشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب اين است که اگر به فکر توسعه وب سايت خود هستيد بايد از ابتدا سيستم مديريت محتوا (CMS) را انتخاب نمائيد.
سايت شرکت هاي متوسط و بزرگ که به صورت مستمر (روزانه، هفتگي و يا ماهانه) به روز مي شود حتما بايد از سيستم مديريت محتوا (CMS) بهره مند باشد. عدم وجود سيستم مديريت محتوا منجر به افزايش چشمگير زمان پاسخ گويي به نياز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغييرات بازار و در نهايت، عقب ماندن شرکت نسبت به ساير رقبا خواهد شد.
در سيستم هاي مديريت محتوا، کنترل پنل (بخش مديريتي) وب سايت وجود دارد که امکان اعمال تنظيمات، ايجاد، ويرايش و به روز رساني اطلاعات وجود دارد در صورتيکه اين امکان در سايت هاي استاتيک وجود ندارد.
از طريق نرم افزار مديريت محتوا (CMS) مي توان اطلاعات وب سايت را در هر زمان و مکان به راحتي تغيير داد در صورتيکه تغيير اطلاعات سايت هاي استاتيک تنها توسط طراحان و برنامه نويسان وب و اغلب با پرداخت هزينه مجدد انجام پذير است.
گرچه ممکن است که هزينه اوليه ايجاد سايت هايي که از سيستم مديريت محتوا (CMS) استفاده مي کنند کمي بيش از سايت هاي استاتيک باشد ولي با توجه به مزاياي اين سيستم ها و ضعف سايت هاي استاتيک در به روز شدن آنها، در ميان مدت و يا بلند مدت، انتخاب سيستم مديريت محتوا انتخابي به مراتب مناسبتر و به صرفه تر مي باشد.
اصولا به روز رساني سايت هاي ايستا (استاتيک) براي طراحان و برنامه نويسان کار پر دردسري مي باشد و پيشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب اين است که اگر به فکر توسعه وب سايت خود هستيد بايد از ابتدا سيستم مديريت محتوا (CMS) را انتخاب نمائيد.
سايت شرکت هاي متوسط و بزرگ که به صورت مستمر (روزانه، هفتگي و يا ماهانه) به روز مي شود حتما بايد از سيستم مديريت محتوا (CMS) بهره مند باشد. عدم وجود سيستم مديريت محتوا منجر به افزايش چشمگير زمان پاسخ گويي به نياز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغييرات بازار و در نهايت، عقب ماندن شرکت نسبت به ساير رقبا خواهد شد.
در سيستم هاي مديريت محتوا، کنترل پنل (بخش مديريتي) وب سايت وجود دارد که امکان اعمال تنظيمات، ايجاد، ويرايش و به روز رساني اطلاعات وجود دارد در صورتيکه اين امکان در سايت هاي استاتيک وجود ندارد.