• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مهمترين بخش هاي طراحي سايت

sara 12555

New member
برای داشتن یک وب سایت خوب باید چهار مرحله اصلی را بگذرانید: 1- طراحی وب سایت 2- خرید هاست و دامنه و آپلود سایت 3- بهینه سازی سایت 4- تجارت و درآمدزایی از سایت
طراحی وب سایت
طراحی وب سایت خود شامل مراحلی می باشد که باید به دقت و با علم و آگاهی از هدف مورد نظر انجام شود. ابتدا باید هدف خود را از داشتن وب سایت مشخص کنید. سپس باید یک الگوی کاملا عملی و علمی تعریف کنید و درخواست خود را بر اساس آن الگو تحویل مجری دهید، در مرحله بعد شما می بایست یک استایل خاص و جذاب انتخاب کنید که از نظر روانشناختی رنگ ها، دلنشین مخاطب باشد، در واقع شما نیاز به مخاطب شناسی و جهت گیری به موازات آن دارید. سپس جهت پیاده سازی و تکمیل کامل طراحی سایت، استایل مورد نظر را تحویل مجری یا طراح وب سایت خود دهید.
هاست و دامنه
این مرحله بسیار مهم می باشد، انتخاب هاست و دامنه و شرکتی که این خدمات را به شما ارائه می دهد از مهمترین مراحل پیاده سازی وب سایت می باشد. چرا که سرعت هاست یا سرور میزبان سایت شما یکی از عوامل مهم در بهینه سازی سایت می باشد، همچنین عدم قطعی سرور و اطمینان از نابود نشدن اطلاعات یکی از عوامل مهمی است که طی تجربه ثابت شده است. به هر حال پس از طراحی وب سایت به صورت کامل نوبت آن است که سایت شما داخل یک هاست خوب آپلود شود و سپس به دامنه متصل شود.
بهینه سازی سایت
ارزش این مرحله به مراتب بالاتر از مراحل قبل می باشد. زیرا سایتی که بهینه نشده باشد بازدید ندارد و سایتی که بازدید نداشته باشد ناکارآمد می باشد. البته باز هم هدف از داشتن وب سایت تعیین کننده اصلی این قضیه می باشد. ولی در تجارت الکترونیک مخاطب نقش اصلی را ایفا می کند. بهینه سازی سایت علمی است که باعث می شود رتبه شما در موتورهای جستجو بالا رود و درنتیجه بهتر و بیشتر در نتایج جستجوهایی مثل گوگل یافت شوید.
تجارت الکترونیکی ، درآمدزایی از سایت
در واقع تمام مراحل بالا مقدمه ای بر این مرحله می باشد. البته مرحله بهینه سازی یکی از مراحل درآمدزایی از طریق وب سایت محسوب می شود، ولی اگر می خواهید این مرحله را تکمیل کنید نیاز است تا شناختی کامل از علم تجارت اینترنتی داشته باشید. از راهکارهای معمول تجارت اینترنتی می توان به ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه) ، استفاده از سامانه پیامک های گروهی ، کسب رتبه اول گوگل ، تبلیغات وب سایت در سایت هایی با بازدید بالا، استفاده از پاپ آپ ، طراحی بنر های خیره کننده، بازاریابی اینترنتی ، استفاده از محتوای جذب کننده مشتری و ... اشاره کرد.
 
بالا