در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه بهینه سازی سایت صورت گرفته است . دیگر با روشهای قدیمی نمی توان امیدی به کسب رتبه بالا برای سایت داشت. در این مقاله سعی داریم با مرور تغییراتی که در سالهای قبل اتفاق افتاده روند تغییرات سئو را در سال جاری پیش بینی کنیم.
نگاهی به فاکتورهای ارزیابی گوگل از سایتها می اندازیم:
1. کیفیت محتوا: گوگل همیشه در مورد محتوا و متن سایت حساس بوده است و انتظار میرود این روند با اهمیت بیشتری دنبال شود. عواملی که گوگل برای ارزش یابی کیفیت محتوا در نظر می گیرد کپی نشدن محتوای سایت ومنحصربفرد بودن آن است.
2. بک لینک (Backlink) : هر لینکی از سایر سایتها به صفحات سایت شما بک لینک گفته می شود. بک لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو است و گوگل اهمیت زیادی برای تعداد بک لینکها و رتبه سایت لینک دهنده قائل است. راههای زیادی برای افزایش بک لینک سایت وجود دارد مثل ثبت سایت در دایرکتوریها, نوشتن مقاله و فرستادن برای سایتهای مختلف و...
3. بازاریابی از طریق محتوا : کارشناسان این نوع بازاریابی را بسیار موثر می دانند چون این محتوای ارزشمند است که بینندگان علاقمند را جذب می کند ، بك لینکهاى سايت افزايش می يابد، سايت در شبكه هاى اجتماعى به اشتراك گذاشته مي شود و در نهايت منجر به کسب سايت رتبه بالاتری برای سایت می شود. بنابراین پیش بینی می شود امسال گوگل ارزش ویزه ای برای بازاریابی محتوا یا content marketing در نظر گرفته باشد.
4. رتبه نویسنده : Author Rank امتیازی است که گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار گوگل می دهد و هر چه این رتبه بالاتر باشد امکان ظاهر شدن سایت در صفحات اول جستجو بالا می رود. رتبه نویسنده یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل است.
5. شبکه های اجتماعی : عضویت در شبکه های اجتماعی و معرفی فعالیتهای سایتها همچنان از عوامل تعیین کننده ارزش سایت بشمار می رود.
6. رسانه ها : تصاویر و فیلم ها به کالاهای اساسی بر روی اینترنت تبدیل شده است. همواره در نتایج جستجوها وب سایتهایی که شامل فیلم هستند دررتبه های بالاتری از محتوای محدود به متن دیده می شوند . انتظار می رود در سال آینده شاهد ظهور تعداد زیادی از تصاویر و فیلمها در وب سایتها باشیم . این تبدیل شدن به رسانه های غیر متنی در محتوای متن ضروری است، چرا که باعث افزایش ارزش و کیفیت محتوا می شود.
7. سایتهای متمرکز بر شهر یا محل خاص: اولویت رو به رشد گوگل برای وب سایت های محلی در جستجوهای بسیاری آشکار شده است و همچنان شاهد افزایش این روند هستیم. وب سایت هایی که در بهینه سازی آنها بر محل یا شهر خاصی تکیه شده است می توانند رتبه بالاتری در جستجو بدست بیاورند . همچنین اضافه کردن نقشه ها، لیست ها، نقل قول ها، ونظر دادن درسایت های محلی به بهینه سازی این سایتها کمک می کند.
8. گوشیها ی موبایل : اگر چه این مورد به طور مستقیم رتبه یک صفحه راتحت تاثیر قرار نمی دهد ،اما نقش قابل توجهی در افزايش بازديدكننده سایت دارد و مى توان آنرا به عنوان یک عنصر بسیار تأثیر گذار در سال 2013 در نظر گرفت. گوگل یکی از اولین شرکتهایی بود که از روند رو به رشد استفاده از موبایل ها و گوشی های هوشمند در وب آگاه شد. شاید وب سايت هاي بهينه سازى شده براي موبايل تاثیری در سئو نداشته باشد ، اما باعث افزايش ترافيك سايت و به اشتراك گذاشتن سايت در شبكه هاي اجتماعي و محبوب شدن سايت در گوگل پلاس مي شود.
مقالات بیشتر
نگاهی به فاکتورهای ارزیابی گوگل از سایتها می اندازیم:
1. کیفیت محتوا: گوگل همیشه در مورد محتوا و متن سایت حساس بوده است و انتظار میرود این روند با اهمیت بیشتری دنبال شود. عواملی که گوگل برای ارزش یابی کیفیت محتوا در نظر می گیرد کپی نشدن محتوای سایت ومنحصربفرد بودن آن است.
2. بک لینک (Backlink) : هر لینکی از سایر سایتها به صفحات سایت شما بک لینک گفته می شود. بک لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو است و گوگل اهمیت زیادی برای تعداد بک لینکها و رتبه سایت لینک دهنده قائل است. راههای زیادی برای افزایش بک لینک سایت وجود دارد مثل ثبت سایت در دایرکتوریها, نوشتن مقاله و فرستادن برای سایتهای مختلف و...
3. بازاریابی از طریق محتوا : کارشناسان این نوع بازاریابی را بسیار موثر می دانند چون این محتوای ارزشمند است که بینندگان علاقمند را جذب می کند ، بك لینکهاى سايت افزايش می يابد، سايت در شبكه هاى اجتماعى به اشتراك گذاشته مي شود و در نهايت منجر به کسب سايت رتبه بالاتری برای سایت می شود. بنابراین پیش بینی می شود امسال گوگل ارزش ویزه ای برای بازاریابی محتوا یا content marketing در نظر گرفته باشد.
4. رتبه نویسنده : Author Rank امتیازی است که گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار گوگل می دهد و هر چه این رتبه بالاتر باشد امکان ظاهر شدن سایت در صفحات اول جستجو بالا می رود. رتبه نویسنده یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل است.
5. شبکه های اجتماعی : عضویت در شبکه های اجتماعی و معرفی فعالیتهای سایتها همچنان از عوامل تعیین کننده ارزش سایت بشمار می رود.
6. رسانه ها : تصاویر و فیلم ها به کالاهای اساسی بر روی اینترنت تبدیل شده است. همواره در نتایج جستجوها وب سایتهایی که شامل فیلم هستند دررتبه های بالاتری از محتوای محدود به متن دیده می شوند . انتظار می رود در سال آینده شاهد ظهور تعداد زیادی از تصاویر و فیلمها در وب سایتها باشیم . این تبدیل شدن به رسانه های غیر متنی در محتوای متن ضروری است، چرا که باعث افزایش ارزش و کیفیت محتوا می شود.
7. سایتهای متمرکز بر شهر یا محل خاص: اولویت رو به رشد گوگل برای وب سایت های محلی در جستجوهای بسیاری آشکار شده است و همچنان شاهد افزایش این روند هستیم. وب سایت هایی که در بهینه سازی آنها بر محل یا شهر خاصی تکیه شده است می توانند رتبه بالاتری در جستجو بدست بیاورند . همچنین اضافه کردن نقشه ها، لیست ها، نقل قول ها، ونظر دادن درسایت های محلی به بهینه سازی این سایتها کمک می کند.
8. گوشیها ی موبایل : اگر چه این مورد به طور مستقیم رتبه یک صفحه راتحت تاثیر قرار نمی دهد ،اما نقش قابل توجهی در افزايش بازديدكننده سایت دارد و مى توان آنرا به عنوان یک عنصر بسیار تأثیر گذار در سال 2013 در نظر گرفت. گوگل یکی از اولین شرکتهایی بود که از روند رو به رشد استفاده از موبایل ها و گوشی های هوشمند در وب آگاه شد. شاید وب سايت هاي بهينه سازى شده براي موبايل تاثیری در سئو نداشته باشد ، اما باعث افزايش ترافيك سايت و به اشتراك گذاشتن سايت در شبكه هاي اجتماعي و محبوب شدن سايت در گوگل پلاس مي شود.
مقالات بیشتر
آخرین ویرایش: