[h=3]فیلم شیار 143 با نگاهی زنانه به دفاع مقدس، تحسین اهالی رسانه و هنرمندان را برانگیخت.
به گزارش خبرنگار سینما خبر حاضر در مراسم نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی شیار 143 با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد. در این مراسم ابراهیم حاتمی کیا از این فیلم تقدیر کرد و بیان داشت: متاسفم برای مسئولین سینما که همچینن فیلم هایی که باید در جشنواره فجر حتما حضور داشته یاشند با التماس در این جشنواره شرکت داده شدند و واقعا جای تحسین دارد کار خانم ها نرگس آبیار و مریلا زارعی و من با افتخار فیلم چ را تقدیم آنها میکنم.
در ادامه نشست نرگس آبیار گفت:من از آقای حاتمی کیا تشکر میکنم و منت بر سر ما نهادند و به تماشای این فیلم نشستند ومن فکر می کنم در این جشنواره جایزه ام را از او گرفتم.و تشکر از دست اندر کاران جشنواره که این فیلم را در زمان و روز خوبی نمایش دادند.
وی ادامه داد:جنگ چیزی تمام شدنی نیست و در حال حاضر هم اثرات آن را می بینیم. جنگ تحمیلی در صد سال گذشته از زیان بار ترین و سنگین ترین جنگ های دنیا بوده و ما سوژه بسیار داریم تا به آن بپردازیم و هیچ وقت آنها تکراری نمی شوند. جنگ تحمیلی پتانسیلی خوب برای فیلمسازان دازد که باید به درستی به نها پرداخت.
در ادامه پیمان خاکسار تدوینگر فیلم در خصوص روند کند فیلم که اصلا آزار دهنده نبود از نظر منتقدان گفت: من در واقع حسی تدوین می کنم و این حس را از خود فیلم میگیرم و حس فیلم شیار 143 این ریتم را به من داد .
وی افزود:من اساس مونتاژ را بر روی شخصیت الفت گذاشته بودم و می خواستم روند خستگی و انتظار این مادر در طول فیلم حفظ شود.
درادامه مریلا زارعی بیان داشت:من تمام سعی ام را کردم تا نقش الفت را طوری بازی کنم تا به این دست آدم ها بی احترامی نشود.
وی افزود: من مانند یک مخاطب تحت تأثیر فیلم قرار گرفتم و تمام فیلم را با دقت و همکاری همکاران و کارگردان با وسواس کار کردیم. وقتی فیلمنامه به دستم رسید، ایران نبودم و کنار رود راین این فیلمنامه را خواندم و دقیقا همان موقعیتی را داشتم که قهرمان «از کرخه تا راین» آقای حاتمی کیا کنار رود راین داشت؛ با این تفاوت که احساس کردم باید برگردم و نقشی را زنده کنم که شاید بسیاری از ما در مورد آن کوتاهی کرده ایم.
زارعی گفت: وقتی فیلمنامه ای به دستم می رسد به طور ناخودآگاه یک نوع موسیقی در درون ذهنم زنده می شود وفضای سخت و سنگین سرچشمه، سازم را با مناجات سحرگاهی ماه مبارک رمضان کوک کردم و این کار با شروع این ماه بود و فضای بسیار خوبی بر کار حاکم شده بود.
سودابه خسروی طراح چهره پرازی در ادامه گفت: اولین بار که به دفتر خانم آبیار رفتم، از فیلمنامه بسیار تعجب کردم چون به نظرم هیچ قصه ای نداشت و ایشان گفتند نمی خواهم قصه ای را روایت کنم بلکه تنها می خواهم حال و هوای این زن را نشان دهم تا جای ممکن سعی کردم گریم کمی را به کار ببرم تا حس و حال خانم زارعی زیر گریم از بین نرود.
آبیار در پایان گفت: راشهای آرشیوی بارها در فیلمهای سینمایی با صداهای واقعی استفاده شده است. ما بادیدن راشهای فراوانی توانستیم راشهای استفاده شده در فیلم را انتخاب کنیم. من حس میکردم اگر راشها با صدای آپارات پخش شود قشنگ تر است زیرا همه این فیلمها در ذهن قاسم میگذرد..
به گزارش خبرنگار سینما خبر حاضر در مراسم نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی شیار 143 با حضور کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد. در این مراسم ابراهیم حاتمی کیا از این فیلم تقدیر کرد و بیان داشت: متاسفم برای مسئولین سینما که همچینن فیلم هایی که باید در جشنواره فجر حتما حضور داشته یاشند با التماس در این جشنواره شرکت داده شدند و واقعا جای تحسین دارد کار خانم ها نرگس آبیار و مریلا زارعی و من با افتخار فیلم چ را تقدیم آنها میکنم.
در ادامه نشست نرگس آبیار گفت:من از آقای حاتمی کیا تشکر میکنم و منت بر سر ما نهادند و به تماشای این فیلم نشستند ومن فکر می کنم در این جشنواره جایزه ام را از او گرفتم.و تشکر از دست اندر کاران جشنواره که این فیلم را در زمان و روز خوبی نمایش دادند.
وی ادامه داد:جنگ چیزی تمام شدنی نیست و در حال حاضر هم اثرات آن را می بینیم. جنگ تحمیلی در صد سال گذشته از زیان بار ترین و سنگین ترین جنگ های دنیا بوده و ما سوژه بسیار داریم تا به آن بپردازیم و هیچ وقت آنها تکراری نمی شوند. جنگ تحمیلی پتانسیلی خوب برای فیلمسازان دازد که باید به درستی به نها پرداخت.
در ادامه پیمان خاکسار تدوینگر فیلم در خصوص روند کند فیلم که اصلا آزار دهنده نبود از نظر منتقدان گفت: من در واقع حسی تدوین می کنم و این حس را از خود فیلم میگیرم و حس فیلم شیار 143 این ریتم را به من داد .
وی افزود:من اساس مونتاژ را بر روی شخصیت الفت گذاشته بودم و می خواستم روند خستگی و انتظار این مادر در طول فیلم حفظ شود.
درادامه مریلا زارعی بیان داشت:من تمام سعی ام را کردم تا نقش الفت را طوری بازی کنم تا به این دست آدم ها بی احترامی نشود.
وی افزود: من مانند یک مخاطب تحت تأثیر فیلم قرار گرفتم و تمام فیلم را با دقت و همکاری همکاران و کارگردان با وسواس کار کردیم. وقتی فیلمنامه به دستم رسید، ایران نبودم و کنار رود راین این فیلمنامه را خواندم و دقیقا همان موقعیتی را داشتم که قهرمان «از کرخه تا راین» آقای حاتمی کیا کنار رود راین داشت؛ با این تفاوت که احساس کردم باید برگردم و نقشی را زنده کنم که شاید بسیاری از ما در مورد آن کوتاهی کرده ایم.
زارعی گفت: وقتی فیلمنامه ای به دستم می رسد به طور ناخودآگاه یک نوع موسیقی در درون ذهنم زنده می شود وفضای سخت و سنگین سرچشمه، سازم را با مناجات سحرگاهی ماه مبارک رمضان کوک کردم و این کار با شروع این ماه بود و فضای بسیار خوبی بر کار حاکم شده بود.
سودابه خسروی طراح چهره پرازی در ادامه گفت: اولین بار که به دفتر خانم آبیار رفتم، از فیلمنامه بسیار تعجب کردم چون به نظرم هیچ قصه ای نداشت و ایشان گفتند نمی خواهم قصه ای را روایت کنم بلکه تنها می خواهم حال و هوای این زن را نشان دهم تا جای ممکن سعی کردم گریم کمی را به کار ببرم تا حس و حال خانم زارعی زیر گریم از بین نرود.
آبیار در پایان گفت: راشهای آرشیوی بارها در فیلمهای سینمایی با صداهای واقعی استفاده شده است. ما بادیدن راشهای فراوانی توانستیم راشهای استفاده شده در فیلم را انتخاب کنیم. من حس میکردم اگر راشها با صدای آپارات پخش شود قشنگ تر است زیرا همه این فیلمها در ذهن قاسم میگذرد..