• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

واريز جريمه اپراتورها به خزانه دولت

گل همیشه بهار

متخصص بخش اینترنت
بر اساس برنامه پنجم توسعه چنانچه اپراتوری به مصرف کننده خود خسارت وارد کند که این خسارت جنبه عمومی داشته باشد، مبلغ جریمه ناشی از خسارت به خزانه دولت واریز می شود.
حسن مهدوی مدیر کل دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه رگولاتوری با ارائه پروانه فعالیت به اپراتورها به نوعی نقش واسطه ای را بین دارنده پروانه ودریافت کننده خدمات بازی می کند، اظهار داشت: چنانچه اپراتورها به مفاد پروانه خود عمل نکنند مطابق با قانون، پروانه فعالیت او معلق شده یا مدت زمان آن کاهش می یابد.
وی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات مطابق با قانون میزان خسارت و جریمه متناسب با اپراتورها را بررسی می کند وچنانجه این خسارت جنبه عمومی داشت باشد، جریمه اخذ شده از اپراتور به خزانه دولت واریز می شود.
حسن مهدوی ادامه داد: در مواردی که خسارت متوجه افراد بشود، ابتدا لازم است مصرف کننده به اپراتور دریافت کننده خدمات مراجعه کند وشکایت خود را اعلام کند وچنانچه خواسته شاکی تامین نشد دایره نظارت و رسیدگی به شکایات رگولاتوری موضوع شکایت را مطابق با پروانه بررسی و رسیدگی می کند.
گفتنی است افراد از دو روش می توانند شکایت خود را به سازمان تنظیم مقررات اعلام کنند که ارائه شکایت به صورت کتبی وارسال آن به دبیر خانه سازمان یکی از این روش ها است.
همچنین کاربران سرویس های ارتباطی می توانندبا مراجعه به پرتال سازمان تنظیم مقررات شکایات خود از اپراتورمذکور را مطرح کنند.
itiran
 
بالا