مهندسان سوييسي با حفاري آخرين صخره باقيمانده در زير كوههاي آلپ، مراحل پاياني كندن طولاني ترين تونل جهان را به اتمام رساندند.
با اينكه سوييسي ها پس از 14 سال تلاش مستمر حفاري تونل 54 كيلومتري" گات هارد" را به پايان رساندند، اما انتظار نمي رود اين تونل بتواند تا سال 2016 به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كند.
گفته مي شود در شرايط عادي قطارها مي توانند با سرعت 250 كيلومتر از اين تونل حركت كرده و به طور مثال فاصله بين شهرهاي زوريخ در سوييس تا ميلان ايتاليا را در مدت يك ساعت و 30 دقيقه طي كنند.
حفاري آخرين صخره باقيمانده از تونل "گات هارد" كه در حضور وزير حمل و نقل سوييس و همچنين شادي كاركنان و كارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقيم از طريق تلويزيون سوييس براي تمامي كشورهاي اروپايي پخش شد.
دولت سوييس براي تكميل اين تونل بالغ بر 3/10 ميليارد دلار هزينه كرده است و پيش بيني شده است كه پس از راه اندازي روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد كنند.
پيش از تونل گات هارد، تونل 8/53 كيلومتري سيكان در ژاپن كه متصل كننده دو جزيره هونشون و هوكيادو و همچنين تونل 50 كيلومتري حفاري شده زير كانال مانش بين انگليس و فرانسه، طولاني ترين تونل جهان محسوب مي شدند.
آمارهاي اعلام شده از سوي وزارت حمل و نقل سوييس نشانگر آن است كه در طول حفاري تونل گات هارد، 2500 كارگر مشغول به كار بوده و 8 كارگر نيز در طول فعاليت 14 سال گذشته، جان خود را از دست داده اند.
با اينكه سوييسي ها پس از 14 سال تلاش مستمر حفاري تونل 54 كيلومتري" گات هارد" را به پايان رساندند، اما انتظار نمي رود اين تونل بتواند تا سال 2016 به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كند.
گفته مي شود در شرايط عادي قطارها مي توانند با سرعت 250 كيلومتر از اين تونل حركت كرده و به طور مثال فاصله بين شهرهاي زوريخ در سوييس تا ميلان ايتاليا را در مدت يك ساعت و 30 دقيقه طي كنند.
حفاري آخرين صخره باقيمانده از تونل "گات هارد" كه در حضور وزير حمل و نقل سوييس و همچنين شادي كاركنان و كارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقيم از طريق تلويزيون سوييس براي تمامي كشورهاي اروپايي پخش شد.
دولت سوييس براي تكميل اين تونل بالغ بر 3/10 ميليارد دلار هزينه كرده است و پيش بيني شده است كه پس از راه اندازي روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد كنند.
پيش از تونل گات هارد، تونل 8/53 كيلومتري سيكان در ژاپن كه متصل كننده دو جزيره هونشون و هوكيادو و همچنين تونل 50 كيلومتري حفاري شده زير كانال مانش بين انگليس و فرانسه، طولاني ترين تونل جهان محسوب مي شدند.
آمارهاي اعلام شده از سوي وزارت حمل و نقل سوييس نشانگر آن است كه در طول حفاري تونل گات هارد، 2500 كارگر مشغول به كار بوده و 8 كارگر نيز در طول فعاليت 14 سال گذشته، جان خود را از دست داده اند.