• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

چرا لوگوی گوگل این گونه رنگ‌آمیزی شده است؟

رضــrezaــا

کاربر ویژه
n00028812-b.jpg






لوگوی گوگل یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین لوگوها در فضای وب است.
این لوگو در عین سادگی بسیار، دارای ترکیب رنگ خاصی است.


نشان اولیه گوگل توسط سرگئی برین تهیه شده است ولی یک هنرمند و طراح برزیلی به نام روث کدار (Ruth Kedar) لوگوی رسمی این شرکت را طراحی کرده است.

سوالی که در اینجا می‌خواهیم پاسخی برای آن بیابیم این است که آیا رنگ‌های به کار رفته در حروف لوگو، اتفاقی و تصادفی است یا این که پشت این رنگ‌بندی محاسبات و قواعد خاصی لحاظ شده است؟

هنگامی که همین سوال از خانم کدار پرسیده شد، وی گفت این رنگ‌ها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند و دلیل این سخن، تکرار برخی رنگ‌ها در لوگوست.
وی در عین حال تاکید کرد که به هنگام طراحی، مصصم بوده لوگو را با رنگ‌های اصلی رنگ ببخشد.

به سه رنگ قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی می‌گویند و دیگر رنگ‌ها، از ترکیب این رنگ‌های سه‌گانه به وجود می‌آید که به آنها رنگ‌های ثانویه گفته می‌شود.
مثلاً از ترکیب آبی و زرد، رنگ سبز متولد می‌شود.

لوگوی گوگل از شش حرف تشکیل شده که پنج حرف آن از رنگ‌های اصلی رنگ گرفته است.

خانم کدار به حرف L یک رنگ ثانویه یعنی رنگ سبز اختصاص داده است.
همین امر نیز ثابت می‌کند که گوگل در انتخاب رنگ‌های لوگو هیچ قاعده‌ای را دنبال نکرده است، اما نکته جنجال‌برانگیز این است که با وجود اظهارات صریح خانم کدار، تاکنون فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون علت استفاده از این رنگ‌ها مطرح شده است.

یکی از این فرضیه‌های جالب می‌گوید: خانم کدار سه حرف اولیه یعنی Goo را با رنگ‌های اصلی رنگ‌آمیزی کرده است و این سه، جزو اعداد اولیه هستند (یعنی اعدادی که فقط بر خودشان بخش‌پذیرند).
حرف چهارم یعنی g هر چند جزو این اعداد نیست ولی دارای یکی از رنگ‌های اصلی (آبی) است.
حرف پنجم (L) نیز که جزو اعداد اولیه است رنگی ثانویه به خود دیده: سبز.
حرف ششم یعنی e جزو اعداد اولیه به شمار نمی‌رود و لذا یکی از رنگ‌های اصلی (یعنی قرمز) به آن اختصاص یافته است.

خلاصه کلام این که خانم کدار به هر عدد اولیه یک رنگ جدید اختصاص داده است در حالی که اعداد زوج و فرد را با تکرار رنگ‌های اصلی رنگ‌آمیزی کرده است.

با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر فرضاً لوگوی گوگل از کاراکترهای بیشتری تشکل شده بود، رنگ حروف ۷ و ۹ آن دارای رنگ‌های جدیدی می‌بود.
از آن سو، حروف ۸ و ۱۰ نیز رنگ‌های اصلی را به خود می‌دید؛ یعنی همان قرمز، زرد و آبی را.
همانطور که ملاحظه می‌شود در اینجا پای فرمول‌های ریاضی به لوگوی گوگل باز شده و دیگر نمی‌توان انتخاب این رنگ‌ها را تصادفی به شمار آورد.
 
بالا