• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

چرا گوش دادن به مکالمات تلفنی دیگران، ما را عصبی می‌کند؟!

Last Star

متخصص بخش روانشناسی
نتیجه تحقیقات جدید به این سوال که چرا گوش دادن به مکالمه تلفنی دیگران شنونده را عصبی کرده و تمرکزش را به هم می‌زند، پاسخ داد...
پژوهشگران با انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیدند که شنیدن مکالمات دوطرفه تمرکز فرد را به هم نمی‌زند، اما اگر تنها صدای یک نفر به گوش شنونده برسد تمرکز فرد به هم می‌خورد.
نتیجه تحقیقات جدید به این سوال که چرا گوش دادن به مکالمه تلفنی دیگران شنونده را عصبی کرده و تمرکزش را به هم می‌زند، پاسخ داد.
پژوهشگران دانشگاه کورنل دریافتند شنیدن مکالمه تلفنی دیگران به ویژه تلفن‌های همراه، به دلیل شنیدن تنها یک نیمه از مکالمه دو نفر، ذهن را درگیر کرده، تمرکز را به هم می‌زند و در نتیجه فرد را خشمگین و ناراحت می‌کند.
پژوهشگران با انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیدند که شنیدن مکالمات دوطرفه تمرکز فرد را به هم نمی‌زند، اما اگر تنها صدای یک نفر به گوش شنونده برسد تمرکز فرد به هم می‌خورد.
نتایج این تحقیق که قرار است در مجله Psychological Science چاپ شود علت چنین ارتباطی را به شکل گیری حالتی منوط می‌داند که در این حالت شنیدن نیمه‌ای از مکالمه دو نفر، مغز شنونده را وادار می‌کند تا نیمه ناشنیده را پیش‌بینی کند و خود آنها را در ذهن بسازد که این تلاش ذهنی شنونده را ناراحت کرده و تمرکز او را به هم می‌زند.
 
بالا