• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

چه مهارت هایی برای یافتن شغل نیاز دارید؟!

mallarme

کاربر ويژه
درست است که درآمد مناسب منتهای آرزوی خیلی هاست اما همین درآمد زیاد که نوعی موفقیت شغلی محسوب می شود، هم نیازمند مقدماتی است که شاید در ظاهر ربطی به آن نداشته باشد، اما واقعیت این است که تا این شرایط نباشد و نکاتی از این دست رعایت نشود، خبری از درآمد خوب نخواهد بوداز جمله پیش زمینه های لازم برای یافتن شغلی خوب با درآمدی مناسب، داشتن مهارت های گوناگون است که به رغم تصور خیلی ها، همه آنها فنی نیستند.در گزارش پیش رو از مهارت هایی می گوییم که باید داشته باشید، اگر آرزوی شغل خوب دارید.


1. تفکر منطقی و پردازش اطلاعاتداشتن تفکر منطقی و پردازش اطلاعات به این معناست که شما به عنوان یک کارجو حق آرمانگرایی های بی پایه و اساس را ندارید.به جای خیال بافی و ترسیم شرایط شغلی غیر منطفی با استفاده از داده هایی که در اختیار دارید و منطفی که در اندیشه تان وجود دارد، شرایط، موقعیت های شغلی و توانایی های خودتان را بسنجیدبه این ترتیب هم اعصاب آرام تری در مسیر یافتن شغل مناسب دارید و زمان کمتری را برای این کار هدر می دهید.2

. یادگیری فناوری های لازم
دینای امروز دنیای فناوری است. این جمله خیلی تکراری است، اما از آن تکرار مکررهایی است که یادآوری همیشگی اش به پیشرفت کمک می کند.به یاد داشته باشید که امروزه درصد بسیار بالایی از کارها بدون کامپیوتر و اینترنت به سرانجام نمی رسد و مهارت های فرد در این زمینه هر چه بالاتر و وسیع تر باشد در مسیر کاریابی به او کمک بیشتری می کند.یادگیری نرم افزارهای مرتبط با یک شغل، مهارت در سرچ و وبگردی و مهارت هایی از این دست نقش کاتالیزور را در یافتن کار دارند.


3. برقراری ارتباطاتات موثرکسانی که درارای روابط عمومی قوی هستند و در چشم به هم زدنی می توانند با یک فرد غریبه ارتباط بگیرند، معمولا زندگی اجتماعی و کاری موفق تری دارند.این افراد دایره ارتباطات خود را به قشر خاصی محدود نمی کنند و از آن طرف در مواقع لازم از این ارتباطات استفاده می کنند.4


4. مهارت های فردی قوی
محیط کار آداب و رفتار خاص خود را می طلبد. در واقع در یافتن شغل گذشته از مهارت های فنی و دانشی مورد نیاز، مهارت های رفتاری هم مورد سنجش قرار می گیرد.در چنین محیطی شما با انواع آدم ها و اقسام خلق و خوها طرف هستید پس به آداب سازمانی محیط کار توجه و آن را در خود تقویت کنید.
 
بالا