• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

چگونه در سال 2024 تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم

kkhojasteh

New member
تحقیقات کلمات کلیدی برای موفقیت سئو در سال 2024 بسیار مهم است. در اینجا یک فرآیند ساده وجود دارد:
  1. موضوعات مرتبط با کسب و کار یا جایگاه خود را طوفان فکر کنید.
  2. از منابع مختلف برای تولید ایده های کلمه کلیدی استفاده کنید:
    • بخش « جستجوهای مرتبط با » گوگل
    • بحث های Reddit
    • ویژگی‌های پیشنهاد YouTube
    • فهرست مطالب ویکی پدیا
    • انجمن های طاقچه
  3. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند ابزار رایگان ما، Semrush یا Google Keyword Planner برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد حجم جستجو، رقابت و روندها استفاده کنید.
  4. برای رقابت کمتر، مخصوصاً برای سایت های جدیدتر، روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.برای مشاوره سئو سایت در رشت با محدثه خجسته تماس بگیرید
  5. با بررسی اعتبار رتبه بندی سایت ها در صفحه اول و با استفاده از معیارهای دشواری خاص ابزار، دشواری کلمات کلیدی را ارزیابی کنید .
  6. انتخاب کلمات کلیدی بر اساس:
    • حجم جستجو
    • نرخ کلیک ارگانیک
    • سطح دشواری
    • هزینه هر کلیک (CPC)
    • ارتباط با کسب و کار شما
    • روندهای جستجو
  7. اجرای استراتژی های پیشرفته:
    • کنسول جستجوی گوگل را برای فرصت های کلمات کلیدی استخراج کنید
    • بهینه سازی مترادف ها و اصطلاحات مرتبط
    • هنگام انتخاب کلمات کلیدی، قصد جستجوگر را در نظر بگیرید
    • کلمات کلیدی شانه ای را که به طور غیرمستقیم با محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند را هدف قرار دهید
    • از سئو Barnacle برای رتبه بندی در سایر پلتفرم های معتبر استفاده کنید
با دنبال کردن این فرآیند و اصلاح مداوم رویکرد خود، می‌توانید فرصت‌های کلیدی ارزشمندی را برای هدایت ترافیک هدفمند به سایت خود در سال 2024 کشف کنید.

درک کلمات کلیدی و حجم جستجوی آنها​

برای اطمینان از اینکه صفحه شما رتبه بالایی در SERP دارد، باید تحقیقات کلمات کلیدی را برای یافتن کلمات کلیدی محبوب با حجم جستجوی بالا انجام دهید.
محتوایی ایجاد کنید که مرتبط با این کلمات کلیدی با حجم بالا باشد و با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد .
هدف جستجوی یک کلمه کلیدی به دلیل جستجوی کاربران برای آن اشاره دارد.
چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

هدف جستجو که به عنوان هدف کلمه کلیدی نیز شناخته می‌شود، یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است، بنابراین اگر می‌خواهید صفحات خود رتبه‌بندی شوند، باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
یکی دیگر از عوامل حیاتی در تحقیقات کلمات کلیدی، حجم جستجو است.
حجم جستجوی کلمه کلیدی میانگین تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در طول یک دوره خاص جستجو می شود که به طور کلی ماهانه محاسبه می شود. این بینشی را در مورد میزان محبوبیت کلمات کلیدی خاص و میزان ترافیک جستجوی ارگانیک بالقوه شما با هدف قرار دادن آنها به سایت خود ارائه می دهد.

تعیین حجم بالای جستجو برای کلمات کلیدی​

هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، زیرا به عواملی مانند هدف جستجو، رقابت کلمات کلیدی، نوع صنعت و فصلی بودن بستگی دارد.
به عنوان مثال، در صنعت فناوری، 500 جستجو در ماه برای یک کلمه کلیدی ممکن است کم در نظر گرفته شود. با این حال، در صنعت ماشین‌نویس‌های قدیمی کلکسیونی، ۵۰۰ جستجوی ماهانه ممکن است زیاد باشد.
با این حال، صنعت ماشین تحریر قدیمی کلکسیونی، طبیعتاً جایگاه بیشتری دارد، و بنابراین 500 جستجوی ماهانه برای یک کلمه کلیدی SEO مرتبط با این صنعت ممکن است بالا در نظر گرفته شود.
زمینه کلیدی است. حجم جستجوی کلمه کلیدی 200 در ماه ممکن است در یک جایگاه کم و در قسمت دیگر زیاد باشد.

عوامل موثر بر حجم جستجوی کلمات کلیدی​

  • فصلی بودن: نوسانات در حجم جستجو در فصول یا رویدادهای خاص.
  • موضوعات پرطرفدار: رویدادها و روندهای فعلی می توانند به طور موقت حجم جستجوی کلمات کلیدی را افزایش دهند.
  • رشد صنعت: صنایع رو به رشد افزایش حجم جستجوی کلمات کلیدی مرتبط را تجربه می کنند.
  • اصلاح‌کننده‌های محلی: افزودن عبارت‌های خاص مکان، سئوی محلی را با هدف قرار دادن هدف جستجوی منطقه‌ای افزایش می‌دهد.
 
بالا