• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

کاهش میزان علاقه‌مندی به استفاده از سرویس‌های بانکی تلفن‌همراه

Ali

کاربر ويژه

تاليانيوز- عليرغم تلاش‌های جدید موسسات اقتصادی، مرکز تحقیقاتی JupiterResearch اعلام کرد: گرایش به سرویس‌های مربوط به انجام فعالیت‌های بانکی در تلفن‌همراه با محدودیت‌های فراوانی مواجه است.
این مرکز اعلام کرد، تنها هشت درصد مشتریان مالك تلفن‌همراه تمایل دارند از طریق این دستگاه حساب بانکی خود را بررسی کنند.
مرکز تحقیقاتی JupiterResearch در گزارش جدید خود به بانک‌های بزرگ آمریکایی که در زمینه خدمات بانکداری همراه فعالیت می‌کنند پیشنهاد کرد، این مراکز باید در خصوص ارائه سرویس‌هایی که نیازهای سه قشر خاص از مردم را پاسخ می‌گویند، بیشتر تمرکز کنند.
اسف بوچنر(Asaf Buchner) یکی از محققان مرکز JupiterResearch گفت: "سرویس‌های بانکداری که امروزه برای مشترکان تلفن‌همراه ارایه می‌شود بیشتر بر ارتباط میان مشتریان و شبکه‌های عرضه‌کننده خدمات تلفن‌همراه تاکید دارد تا اینکه توجهی به نیازهای مشتریان داشته باشد."
وی افزود: "بانک‌ها باید پتانسیل اولیه برای پذیرش این سرویس‌هارا شناسایی کنند و با آموزش صحیح مزایای سرویس‌های تلفن‌همراه را به مشتریان خود یاد بدهند."
بر اساس این مطالعه، در حالی که استراتژی‌های حاکم بر تلفن‌های همراه در حال رشد و پیشرفت‌ است، بانک‌ها باید قابلیت دسترسی به فناوری‌های تلفن‌همراه نظیر (SMS، سیستم جستجوگر تلفن‌همراه و کاربردهای تخصصی ) را بررسی کنند و ویژگی‌های تاثیرات متقابل تلفن‌همراه را مورد توجه قرار دهند.
این مطالعات نشان داده است که جوانان بیش از دیگر افراد پذیرای سرویس‌های بانکی ارائه شده در تلفن‌های همراه هستند.
افرادی که از قبل نیز از سیستم های جستجوگر تلفن‌همراه استفاده می کردند و همینطور مشتریانی که شاید تا کنون از سرویس‌های آنلاین بانکی استفاده نکرده اند، نیز برای استفاده از این سرویس تمایل نشان داده‌اند.
 
بالا