• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

گزارشی تلخ از طرح نوروزی مبین‌نت

گل همیشه بهار

متخصص بخش اینترنت

ارایه مودم وایمکس رایگان
اشتراک رایگان یک‌ساله
دنیا را جابه‌جا کن
در بزرگراه اختصاصی برانید
شبکه را به نام‌تان می‌زنیم
و......

تولد جملات اغواگر و استفاده فریبنده از واژه
رایگان را می‌توان نتیجه تلخ بازار نابسامانی دانست که به دلیل محدودیت در ارتقای کیفیت خدمات، توان ارایه خدماتی خلاقانه را ندارد در نتیجه با ترفندهایی فریبنده تلاش می‌کند که ذهن خریداران را به خود متوجه کند. شرکت مبین‌نت، ارایه‌دهنده خدمات سراسری وایمکس، در آستانه نوروز امسال طرحی با عنوان طرح نوروزی به مشتریانش معرفی کرد. در این گزارش سرگذشت یکی از خریداران این طرح را می‌خوانید. با این توضیح که مشخصات این کاربر نزد روزنامه محفوظ است.

 

گل همیشه بهار

متخصص بخش اینترنت

دو سال اشتراک رایگان، مودم وایرلس رایگان، نصب و راه‌اندازی رایگان و ۱۲ گیگابایت حجم دانلود در مقابل ۳۲۷ هزار تومان، فهرست خدماتی است که اپراتور سراسری وایمکس به مشترک طرح نوروزی‌اش وعده می‌دهد.

تنوع خدمات و امکانات مناسبی که با این میزان هزینه ارایه می‌شود، توجه کاربر را جلب می‌کند و طرح نوروزی با کمال میل خریداری می‌شود. پس از نصب مودم، راه‌اندازی و استفاده، همه چیز بر وفق مراد است و کاربر هم کاملا راضی است. تا اینکه ۲۴ روز می‌گذرد.


کاربر طرح نوروزی وایمکس مبین‌نت می‌گوید: اشتراک من از روز ۱۷ اسفند ماه آغاز شد و در عصرگاه ۹ فروردین در کمال حیرت با پیغام
حجم ۱۲گیگابایتی دانلود شما به پایان رسیده است مواجه شدم.

وی می‌افزاید: مطمئن بودم غیرممکن است که در طول کمتر از یک ماه و بدون حجم دانلود بالا مثل موسیقی یا فیلم و از این قبیل، این حجم را مصرف کرده باشم.

بنابراین با بخش
ارتباط با ما ی شرکت مبین‌نت تماس گرفتم. پاسخ تمامی ‌اپراتورها این‌گونه بود: این حجم دانلود به شما اهدا شده و شما می‌توانید این حجم را یک‌ماهه یا در طول یک سال مصرف کنید.
حجم استفاده شما هم روزبه‌روز در صفحه کاربری شما موجود است واگر برهه زمانی خاصی را هم مایلید بررسی کنید، این بازه را به سیستم ارایه دهید و میزان دقیق کاربری خود را دریافت کنید.

با این اوصاف جای اعتراضی وجود ندارد و بنا بر محاسبه مبین‌نت، کاربر در طول کمتر از یک ماه ۱۲ گیگابایت را مصرف کرده و برای آنلاین شدن، دوباره باید حجم خریداری کند؛ حجمی‌ که هر یک گیگابایت آن پنج هزار تومان هزینه دارد.

بنا بر محاسبه مبین‌نت این کاربر ۱۲ گیگابایت پنج هزار تومانی را که ۶۰ هزار تومان می‌شود، در کمتر از یک ماه مصرف کرده است.

راهکار پاسخگوی تلفنی مبین‌نت در مقابل اعتراض کاربر به درست نبودن محاسبه حجم مصرفی وی ارایه پرینت اسکرین از صفحه حساب کاربری و ارسال آن به بخش رسیدگی به شکایات شرکت است.
کاربر معترض همین کار را انجام می‌دهد و در نهایت متوجه می‌شود که به اعتراض وی پس از ۴۵ روز پاسخ داده می‌شود!

به این ترتیب کاربر طرح نوروزی با پذیرش متضرر شدن‌اش در خرید طرح نوروزی، با مراجعه به بخش «تغییر طرح» سایت شرکت مبین‌نت، به خرید طرح دیگری اقدام می‌کند. در صفحه تغییر طرح این شرکت سه طرح موجود است با عناوین:
۱۲۸کیلوبیت، ۱۸ گیگابایت شش ماهه ۹۹۰۰۰۰ ریال
۱۲۸ کیلوبیت چهار گیگابایت یک‌ماهه ۱۸۰۰۰۰ ریال
۱۲۸ کیلوبیت نامحدود حجمی ‌یک‌ماهه ۳۹۰۰۰۰ هزار ریال
ظاهرا طرح ۱۲۸ کیلوبیت نامحدود حجمی‌ یک‌ماهه با قیمت ۳۹ هزار تومان مناسب به نظر می‌رسد.

پس کاربر به صورت اینترنتی اقدام به خرید این طرح پیشنهادی می‌کند و اینجاست که داستان دیگری آغاز می‌شود.
 

گل همیشه بهار

متخصص بخش اینترنت

به گفته مشترک مبین‌نت، پس از خرید این طرح سرعت اینترنت به حدی کند بود که حتی صفحه اشتراک مبین‌نت هم با ۱۰، ۱۵ دقیقه تاخیر لود می‌شد.

جالب‌تر، پاسخ شگفت‌آور اپراتور شرکت مبین‌نت است که می‌گوید: کاش قبل از انتخاب، از ما مشاوره می‌گرفتید. این طرح اصلا مناسب نیست و بنا به اجبار سازمان رگولاتوری، شرکت وادار به گنجاندن آن در فهرست خدمات خود شده است!

به عبارتی دیگر اساسا این سرویس غیرقابل استفاده است. البته با تماس چندباره کاربر طرح نوروزی مبین‌نت و اعتراض‌های مکرر، متوجه می‌شود که جدای از اینکه در آن برهه زمانی، شبکه با اختلال مواجه بوده است، در طرحی که خریداری کرده، ضریب اشتراک (Share ratio) یک به ۱۰ است و با وجود اینکه هزینه نسبتا بالایی پرداخته است، به گفته اپراتورهای تلفنی مبین‌نت، سرعتی کمتر از دایل آپ دریافت می‌کند

. ضمن اینکه با تغییر طرح، به کل از طرح نوروزی و اشتراک رایگان دو ساله خارج شده و اگر بخواهد دوباره به طرح قبلی بازگردد، باید هزینه اشتراک و خرید حجم بپردازد.

قصه پر آب چشم کاربر نوروزی شرکت مبین‌نت همچنان ادامه دارد.

با خرید طرح یک ماهه یا باید از این طرح خارج شود و طرح دیگری را بخرد و یا تا پایان زمان یک ماهه، کندی غریب طرح اجباری رگولاتوری را تاب بیاورد و پس از آن اقدام به خرید کند.

در ضمن پروسه ۴۵ روزه پاسخگویی به اعتراض کاربر نیز باید سپری شود که شاید کسی برای معادله تلخ پرداخت ۳۲۷ هزار تومان بابت کمتر از یک ماه استفاده از اینترنت پاسخی بیابد و کاربر نوروزی را از حیرت، عصبانیت و احساس خسران برهاند.

این کاربر مغبون می‌گوید: اگر این روزها اگر در تبلیغات شرکتی با عبارت
رایگان مواجه شدید، مطمئن باشید که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است و این کلمه اساسا در سیاست شرکت‌ها معنایی ندارد.





سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
itna.ir
 

0mid

متخصص بخش ورزشی
اینجاست که من همیشه به دوستان و آشنایان میگم خرید اینترنت بیش از یک یا 3 ماهه کار کاملا اشتباهیه!!!

من خودم این چند سالی که adsl داشتم تا جایی که یادم همیشه 1 ماهه گرفتم
 

0mid

متخصص بخش ورزشی
یعنی من که اینترنتم 6 ماهه هست اشتباهه؟

درحقیقت قبلی که قرار بود اردیبهشت تموم بشه متاسفانه قبل از عید تموم شد ولی من دوباره تمدید 6 ماهه کردم


بنظر من آره
چون اولا 6 ماه زمان زیادیه و آدم نمیدونه تا اون موقع چه اتفاقاتی واسه خودش ممکنه رخ بده
دوما ممکنه مثلا بعد از گذشت یک ماه ببینی سرویسی که انتخاب کردی خوب نیست و کنده
سوما تو بازه های طولانی معمولا حجم ترافیک زودتر از موعد تموم میشه و مجبوری دوباره پول واسه ترافیک اضافی بدی
درکل پیشنهاد نمیکنم به کسی
ولی خب استثنا وجود داره همه جا و 100% حالا دلیل نمیشه که بگیم ضرر کردی :بله:
 

گل همیشه بهار

متخصص بخش اینترنت
حرفاتون درسته

راستش من دفعات قبلی دانلودهام زیاد بود و حتی تصاویر زیادی رو هم آپلود میکردم ولی این دفعه اینکارها رو زیاد نکردم حتی یکماه تموم شاید بیشتر از 3 الی 4 ساعت پای کامپیوتر نیومدم چه رسد به نت ولی دو ماه زودتر از موعد تموم شد
 
بالا