دختر مهتاب
متخصص بخش آموزش خیاطی
الگوی اولیه را میکشیم
برای اندام متناسب،خط سینه را ،خط کف حلقه در نظر میگیریم ولی برای اندام درشت، فاصله و طول سینه را در نظر گرفته تا نوک سینه به دست آید و آنجا خط سینه میشود
بین خط سینه تا خط کمر را به 4قسمت تقسیم میکنیم(برای اندام درشت خط دوم به اندازه ی فاصله زیر سینه-1 از خط اول پایین تر است)و بقیه خطوط را با همین اندازه رسم میکنیم.خط کمر را به اندازه خودش ادامه میدهیم و از الگو خارج میشویم" آ - ب = پ- ب"
از خط (پ) به خط 2 وصل میکنیم
از نقطه ی (د) به پهلو در خط 3 وصل میکنیم=برای سینه های بزرگ فاصله ی (آ-د =د2 )باشد
روی نقطه ی (پ) خطی عمود میکنیم که اندازه اش بیشتر از فاصله ی خطوط 2 و 3 باشد (برای پیله)
از نقطه "ج" به گوشه گردن وصل میکنیم
بهتر است برای خط "ج-پ" روی پارچه 3-4سانت زاپاس بگذاریم
خط 2 و آ-د برش میخورد
برای افرادی که سینه های درشت دارند خط 3-د را برش میزنیم تا سینه کاملا جا بیافتد
دوخت:
قسمت بالا که کلا از قسمت پایین جدا میشه.در واقع از زیر سینه قیچی میخوره +اون قسمتی که از الگو بیرون اومدیم میشه یک تکه
از روی این قسمت بالا 2تا برش میزنیم روی دولای باز و از قسمت پایین هم رو دولای بسته برش میزنیم
اون قسمت که از الگو بیرون رفتیم و برمیگردونیو به داخل و به قسمت پایینِ قسمت بالا(زیر سینه) میدوزیم ولی به نقطه ی "د" که رسیدیم حدود 2سانت نمیدوزیم
بعد سمت دیگه ی لباس رو به این صورت میدوزیم.
اول قبل از دوخت، اون قسمت اضافه رو از سوراخی که تو سمت دیگه لباس جا گذاشتیم رد میکنیم و بعد برمیگردونیم به سمت خودش و مثل طرف دیگه چرخ میکنیم تا حدود 2سانت مونده به انتهاش
بعد از دوخت کامل قسمت بالا، خطوط " پ-ج" میشن خط سینه که باید به قسمت پایین لباس که روی دولای بسته برش زدیم بدوزیم
در واقع با این روش یک درز قسمت روی سینه یا کمی به سمت زیر سینه میافته