B a R a N
مدير ارشد تالار
به واسطه مارکت های نرم افزاری محلی (نمونه هایی مانند بازار) در چین، کاربران بسیاری از سرویس های گوگل استفاده نمی کنند. به همین خاطر تخمین تعداد کاربران اندروید در چین بسیار سخت است و نهایتاً عدد دقیقی نیز به دست نمی آید. اما بر اساس گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ منتشره توسط موتور جستجوی چینی بایدو، تخمین زده می شود حدود ۲۷۰ میلیون ابزار اندرویدی در چین فعال هستند.
این عدد بسیار بزرگی است. در صورت صحت آن، می توان گفت حداقل ۲۰ درصد کل کاربران این پلتفرم در چین هستند. البته با وجود تعداد بسیار زیاد کاربران اندروید در چین، رشد تعداد کاربران آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۱۳، رشد فروش و تعداد کاربران، در سه ماهه سوم حدود ۱۰ درصد بیشتر بوده است.
براساس گزارش بایدو، بیش از نصف کاربران (۵۲ درصد) ابزارهای اندرویدی جدید خریده اند و نزدیک به ۴۵ درصد رشد هم مربوط به چینی هایی است که اولین ابزار اندرویدی خود را خریداری کرده اند.
در ادامه این گزارش، استفاده کاربران مورد توجه بوده است. در آن آمده که کاربران اندروید روزانه به طور متوسط ۱۵۰ دقیقه از وقتشان را با گوشی شان می گذرانند و روزانه بیش از ۵۰ بار تلفن یا تبلت خود را چک می کنند.
حدود ۴۴ درصد کاربران چینی از شبکه های وای فای برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنن و حداقل ۱۵ درصد کاربران، روزانه یک اپلیکیشن جدید را بر روی گوشی های اندرویدی شان نصب می کنند. اپلیکیشن های Tencent و Baidu نیز در این میان به ترتیب با ۱۵۰ میلیون و ۱۳۰ میلیون کاربر فعال اندرویدی، محبوب ترین اپلیکیشن ها در این کشور به حساب میآیند.
لینک مطلب
این عدد بسیار بزرگی است. در صورت صحت آن، می توان گفت حداقل ۲۰ درصد کل کاربران این پلتفرم در چین هستند. البته با وجود تعداد بسیار زیاد کاربران اندروید در چین، رشد تعداد کاربران آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته، اما در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۱۳، رشد فروش و تعداد کاربران، در سه ماهه سوم حدود ۱۰ درصد بیشتر بوده است.
در ادامه این گزارش، استفاده کاربران مورد توجه بوده است. در آن آمده که کاربران اندروید روزانه به طور متوسط ۱۵۰ دقیقه از وقتشان را با گوشی شان می گذرانند و روزانه بیش از ۵۰ بار تلفن یا تبلت خود را چک می کنند.
لینک مطلب