• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

100 سال پیش، کانال پاناما را چطور ساختند؟

Nicol

متخصص بخش گردشگری
حدود یک قرن از ساخت کانال پاناما میگذرد که با اتصال دو اقیانوس اطلس و آرام، تحولی در حمل و نقل دریایی ایجاد کرد. آیا میدانید این سازه عظیم چطور با فناوری یک قرن پیش ساخته شد؟



 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

در این تصویر میتوانید یک بیل بخار را ببینید که برای کندن از آنها استفاده میشد. همچنین ماشینهای خاکبرداری فرانسوی که برای ساخت کانال مورد استفاده قرار گرفته بودند و در واقع بیلها روی آنها سوار میشدند. این تصویر مربوط به دسامبر سال 1904 است.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

رییس جمهور وقت آمریکا، تئودور روزولت در زمان ساخت کانال پاناما در حالی که بیل بخار را چک میکند، او قهرمان پروژه کانال پاناما است. دیدار از کانال پاناما او را تبدیل به اولین رییسجمهور آمریکا ساخت که سفرهای فرامرزی انجام میداد.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

در این تصویر هم میتوانید رییس جمهور روزولت را روی قطار در لباس سفیدرنگ ببینید. این تصویر متعلق به ماه نوامبر سال 1906 است و روزولت در حال بازدید از گروههای آمریکایی در منطقه کانال پاناما است.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

این یک نمای جزیی از ساخت کف سد بالایی گاتون کانال پاناما است که دیواری را نشان میدهد که برجهای دیوارمانند و ساختار مجراهای زیرین را نشان میدهد. این عکس متعلق به دسامبر سال 1909 است.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

این تصویر که در اول فوریه سال 1911 گرفته شده است، نشان میدهد که پاناما همچنان در حال ساخت است. در این تصویر عکاس رو به شمال سدهای بالایی گاتون و فوربی واقع در پاناما را پیش رو دارد.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

ژانویه سال 1912 و ساخت کانال پاناما همچنان ادامه دارد. در این تصویر میتوانید سدهای میرافلور، تیرهای بالابر و همچنین دیواره غربی کانال را ببینید.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx


گروهی 150 نفره از مردان میکوشند با دست مسیر عبور را تغییر بدهند. این تصویر در ژانویه سال 1912 در منطقه کانال پاناما گرفته شده است.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

در این تصویر میتوانید سدهای پدرو میگوئل را در کانال پاناما ببینید که در حال ساخت است. این تصویر 6 ماه بعد از عکس قبلی، یعنی در ژوئن 1912 گرفته شده است. کانال پاناما در آن زمان 352 دلار هزینه برداشت و برای ساخت آن از 40 هزار کارگر استفاده شد که همگی تحت مدیریت مهندسی به نام جورج واشنگتن ژئوتالز کار میکردند.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

سپتامبر سال 1912: ساخت کانال همچنان ادامه دارد. بیلهای بخار 900 هزار یارد مکعب، معادل 700 میلیون لیتر مواد را از ایستگاه 1760 واقع در ساحل غربی جابهجا کردهاند.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

از بیلهای بخار آمریکایی 230 و 222 که در این تصویر میبینید در می سال 1913 برای حفر کف استفاده شد. این ماشینها روی ماشینهای خاکبرداری یکطرفه سوار می شوند. ماشینهای برجمانند بزرگی هم که در این تصویر میبینید، در حال کندن سوراخهایی برای کار گذاشتن دینامیت هستند.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

این تصویر هم در می ماه 1913 گرفته شده و نشان میدهد که چهطور بیل بخار آخرین توده از سنگها را از سر راه بر میدارد. بدین ترتیب یکی از چندین شکاف عمیقی که در مسیر ساخت کانال پاناما حفر شدند به پایان رسید. تنها یک سال باقی مانده تا این کانال به بهرهبرداری برسد و دو اقیانوس اطلس و آرام را به هم متصل کند.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری

این عکس از درون فانوس واقع بر روی دیواره غربی گرفته شده و رو به شمال دارد. میتوانید سدهای میانی گاتون را در آخرین مراحل ساخت کانال پاناما در ژوئن 1913 ببینید. بالاخره آمریکا و فرانسه موفق شدند برای مبادلات تجاری، دو اقیانوس بزرگ زمین را به هم وصل نمایند. در فاصله دور میتوانید سدهای پایینی و ورودی اقیانوی اطلس را ببینید.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

این تصویر در اکتبر 1915 گرفته شده است، یعنی بعد از این که کانال پاناما افتتاح شد. در این تصویر میتوانید دیدی کلی به کانال پاناما و رو به شمال داشته باشید. عکاس روی مانعی که در طول ساخت کانال از بقایای لایروبیها ساخته شده ایستاده است.
 

Nicol

متخصص بخش گردشگری
getthumb.ashx

این اولین قایق یدککش است که در ماه ژوئن سال 1914 به سطح دوم سدهای گاتون نزدیک میشود. لوکوموتیوها را میتوانید ببینید که از شیب پایین میآیند.
 
بالا