Maryam
متخصص بخش ادبیات
در طول تعطیلات تنها برنامه ای که از تلویزیون تماشا کردم، کلاه قرمزی و پسرخاله بود. برنامه ای که برای هم سن و سال های من هم نوستالژی دوران کودکی و نوجوانی دارد و هم این که همین حالا اجازه می دهد دوباره احساس کودکی را تجربه کنیم.
فکر نمی کنم کسی با موفق بودن این برنامه مخالفت داشته باشد. حتی اجرای ساده و بدون حاشیه ایرج طهماسب به عنوان مجری هم کاملا مناسب این برنامه است.
اما سوالی که در زمان دیدن این برنامه مدام از خود می پرسیدم این بود که چطور چنین برنامه ای می تواند در طول چند سال موفق و موفق تر باشد. هر سال با رو کردن شخصیت های تازه و ایده های تازه، جذابیت های جدیدی به برنامه اضافه شده است. پارسال پسرعمه زا آمد، امسال ببعی و فامیل دور. به نظر من می شود از این برنامه درس هایی گرفت و نکاتی را آموخت که در شرایط کاری ما هم تاثیر خواهد داشت:
1- محصول (خدمات) خود را بشناسید
ایرج طهماسب و حمید جبلی با کلاه قرمزی به شهرت رسیدند و همین عروسک با این ویژگی ها را تبدیل به محصول خود کردند که این محصول در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی عرضه شد.
2- نوآوری داشته باشید
نوآوری الزاما به معنی خلق محصول جدید و شروع یک مسیر تازه کاری نیست. نوآوری حتی می تواند اعمال تغییرات هرچند جزیی در محصول (خدمات) پیشین یا تکمیل آنها با محصولات (خدمات) جدید باشد. در این برنامه محور اصلی همان کلاه قرمزی است اما اضافه شدن شخصیت های جدید، کلاه قرمزی را پررنگ تر می کند.
3- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید
بدون شک ایرج طهماسب و حمید جبلی طنز خاص خود را دارند. این را در فیلم هایی که با هم بازی کرده اند هم دیده ایم. این نوع طنز که بسیار ساده است از نقاط قوت آنهاست. توانایی صدا سازی حمید جبلی و توانایی مجری گری بسیار ساده ایرج طهماسب، از ویژگی هایی است که روی آن سرمایه گذاری می کنند و محصول (خدمات) خود را بر آن اساس ارائه می دهند. قرار نیست برای موفق بودن مثل دیگر آدم های موفق بود. فقط باید بر اساس توانایی ها کار کرد و ویژگی های منحصر به فرد را شناخت.
4- برند شخصی خود را بسازید
ایرج طهماسب و حمید جبلی برند خود را ساخته اند. بیشتر از هرچیزی همه ما می دانیم که آنها در حوزه کودک فعالیت می کنند و عمده توانایی شان در این بخش است و البته عروسک ها با آن صداها و حرکات محصول آنها است. وقتی قرار است برند خود را با موفقیت بسازید باید بتوانید پیام خود را واضح، بدون واسطه و با تداوم در طول زمان به مخاطب برسانید.
5- یک بار در سال
شما می توانید یک بار در سال کاری را انجام دهید اما آن را درست انجام دهید. به نظرم نیاز
به توضیح بیشتر ندارد.
منبع : The Coach
فکر نمی کنم کسی با موفق بودن این برنامه مخالفت داشته باشد. حتی اجرای ساده و بدون حاشیه ایرج طهماسب به عنوان مجری هم کاملا مناسب این برنامه است.
اما سوالی که در زمان دیدن این برنامه مدام از خود می پرسیدم این بود که چطور چنین برنامه ای می تواند در طول چند سال موفق و موفق تر باشد. هر سال با رو کردن شخصیت های تازه و ایده های تازه، جذابیت های جدیدی به برنامه اضافه شده است. پارسال پسرعمه زا آمد، امسال ببعی و فامیل دور. به نظر من می شود از این برنامه درس هایی گرفت و نکاتی را آموخت که در شرایط کاری ما هم تاثیر خواهد داشت:
1- محصول (خدمات) خود را بشناسید
ایرج طهماسب و حمید جبلی با کلاه قرمزی به شهرت رسیدند و همین عروسک با این ویژگی ها را تبدیل به محصول خود کردند که این محصول در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی عرضه شد.
2- نوآوری داشته باشید
نوآوری الزاما به معنی خلق محصول جدید و شروع یک مسیر تازه کاری نیست. نوآوری حتی می تواند اعمال تغییرات هرچند جزیی در محصول (خدمات) پیشین یا تکمیل آنها با محصولات (خدمات) جدید باشد. در این برنامه محور اصلی همان کلاه قرمزی است اما اضافه شدن شخصیت های جدید، کلاه قرمزی را پررنگ تر می کند.
3- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید
بدون شک ایرج طهماسب و حمید جبلی طنز خاص خود را دارند. این را در فیلم هایی که با هم بازی کرده اند هم دیده ایم. این نوع طنز که بسیار ساده است از نقاط قوت آنهاست. توانایی صدا سازی حمید جبلی و توانایی مجری گری بسیار ساده ایرج طهماسب، از ویژگی هایی است که روی آن سرمایه گذاری می کنند و محصول (خدمات) خود را بر آن اساس ارائه می دهند. قرار نیست برای موفق بودن مثل دیگر آدم های موفق بود. فقط باید بر اساس توانایی ها کار کرد و ویژگی های منحصر به فرد را شناخت.
4- برند شخصی خود را بسازید
ایرج طهماسب و حمید جبلی برند خود را ساخته اند. بیشتر از هرچیزی همه ما می دانیم که آنها در حوزه کودک فعالیت می کنند و عمده توانایی شان در این بخش است و البته عروسک ها با آن صداها و حرکات محصول آنها است. وقتی قرار است برند خود را با موفقیت بسازید باید بتوانید پیام خود را واضح، بدون واسطه و با تداوم در طول زمان به مخاطب برسانید.
5- یک بار در سال
شما می توانید یک بار در سال کاری را انجام دهید اما آن را درست انجام دهید. به نظرم نیاز
به توضیح بیشتر ندارد.
منبع : The Coach