Mahdi Askari
مدير فنی
طبق گفته Sony Online Entertainment عنوان EverQuest Next قرار است عنوانی MMO و بالا به پایین باشد. معاون فروش و بازاریابی، آقای Laura Naviaux، در مصاحبه ای دلایل توضیحات محدود منتشر شده، را ساخت عنوانی متفاوت،اعلام کرده است.
عنوان MMO، زامبی محور H1Z1 در اوایل ساخت جزئیاتش منتشر شد، اما اطلاعات EverQuest Next با اینکه یک سال از معرفی آن می گذرد، منتشر نشده است.
جواب ساده این است که EverQuest Next به تکنولوژی جدیدی نیاز دارد. بهمین دلیل ما زمان زیادی را صرف ساخت دنیایی جدید، فن آوری، زیر ساخت و انتقال داده، کردیم. این موارد برای وجود امکاناتی از جمله وسعت بازی، هوش مصنوعی دینامیک، و دیگر بخش و قسمت های بازی لازم است. در ساخت H1Z1، از فناوری های و وسایل نقلیه PlanetSide 2، و نقشه Forgelight که در اصل عنوانی شوتر است، استفاده کرده ایم. بهمین دلیل اختراع دوباره لازم نبود. من قصد بی ارزش کردن H1Z1 را نداریم، اما مقایسه این دو ماننده مقایسه سیب و پرتقال است. اما ما می خواستیم که آزادی EverQuest Next به انداره H1Z1 باشد. ما بر روی چیزهای مختلفی تمرکز کرده ایم، و H1Z1 بزودی در دسترس خواهد، اما این مورد برای Next صدق نمی کند.
زمانی که از او، در مورد تمرکز چندگانه SOE مناسب ترین روش برای ساخت عناوینی مانند H1Z1 است یا خیر، اینگونه جواب داد:
سبک EverQuest Next، بالا به پایین و MMO خواهد بود. با حرف شما مخالفت نمی کنم، و شاید کمی سبک بازی را خاص کند. اما زمانی که سعی می کنید تمام سبک بازی بالا به پایین باشد،بسیار متفاوت تر از زمانی است که می توانید بازی را سریعا وارد بازار کنید، و این مسیر تعیین شده است.
EverQuest Next، سال قبل به عنوان MMO رایگان برای PC معرفی شد، که هدف آن تکامل این سبک با محیطی تخریب پذیر است، و این تخریب پذیر در تنها این دنیا رخ می دهد. هوش مصنوعی پیشرفته، و داستان باز بازیکن را مجاب به قبول کردن عواقب اقدامات و تصمیمات خود می کند.
در ژانویه رئیس SOE، آقای John Smedley تایید کرد که این بازی برای PS4 عرضه می شود.