Mahdi Askari
مدير فنی
نمایشگاه Gamescom تنها نمایشگاه مهمی نیست که در حال برگزاری است بلکه در کنار آن ما شاهد همایش Siggraph 2014 و اخبار جالب آن نیز هستیم . در این همایش بیش از 41 کنفرانس مخصوص گرافیکی برگزار شد و هر شرکت به معرفی جدیدترین دستاوردهای گرافیکی خود پرداخت . یکی از این شرکت ها Intel بود که در کنفرانس خود به بحث تاثیر DirectX 12 بر پردازش بازی پرداخت .
Intel برای نمایش تاثیرگذاری DirectX 12 بر اجرای پایدارتر عناوین ، آزمایش خود را بر روی یک تبلت Surface Pro 3 با با پردازنده Core i5 و گرافیک HD 4400 انجام داد و عنوان مورد آزمایش نیز تاثیر DirectX 12 در زمینه اجرای Elite: Dangerous بود .
در این آزمایش بخشی مربوط به پردازش 50000 توده فضایی منحصربفرد در دمو نمایشی بود که اجرای آن بر روی DirectX 11 و DirectX 12 مورد آزمایش قرار گرفت . اولین چیزی که در آزمایش Intel به چشم می آمد اجرای بهینه تر بازی در زمینه محدودیت های مصرف برق و تولید حرارت بر روی تبلت Surface Pro 3 بود . اما در زمینه اجرا و خروجی گرافیکی ما شاهد یک تحول بزرگ بودیم .
در این آزمایش Intel به خوبی کاهش سربارها و خروجی بهینه تر و بهتر CPU را به نمایش گذاشت و در زمینه اجرای دمو تکنیکی ما با همان سخت افزار شاهد افزایش 70% مشخصات اجرایی بودیم . هنگامی که در بازی آپشن DirectX 12 فعال می شود میزان استفاده از قدرت CPU به نصف کاهش پیدا می کند .
از سوی دیگر همانطور که گفته شد میزان مصرف برق در DirectX 12 کاهش پیدا کرده و در نتیجه حرارت داخلی دستگاه نیز کمتر می شود و این موضوع عمر دستگاه به طور دقیقتر عمر باتری را افزایش می دهد .