این خودروی اسپرت سوئیسی حاصل تلاش 23 ساله شرکت oem با کمک دولت این کشورجهت تولید و گسترش استفاده از اتومبیلهای برقی است که بتواند با حدود 10 دقیقه شارژ 100 کیلومتر را طی کند. .. </SPAN>
به گزارش خبرنگار «مجله ماشبن»؛ «مارکو پیفارتی» مدیرعامل این کمپانی طرح اسکچ کردن لمپو را از ابتدای سال 2009 آغاز کرد. بیش از 35 نفر از سوئیس، آلمان، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، کانادا و. . با او در این پروژه همکاری داشتند و بزرگترین کمپانیهایی که در کنار لمپو بودهاند brusa تولیدکننده موتور و alpiq (بزرگترین تولیدکننده مولدهای برقی در سوئیس که تا سال 2020 حدود 15 درصد بازار را از آن خود خواهد کرد) و البته انستیتوی آلمانی iao (متخصص در تکنولوژیهای mmi و خودروهای الکتریکی)، abb (تکنولوژی شارژ سریع از طریق سیستم برق dc) و در نهایت دفتر فدرال انرژیهای سوئیس هستند. این خودروی کانورتیبل اسپرت که یک هزار کیلومتر آزمایش جادهای در سراسر اروپا را پشت سر گذاشته، دارای سیستم چهارچرخ متحرک است و با چهار مدل شارژ عرضه میگردد: .. </SPAN>
ـ برق تک فاز 3/3 کیلوواتی با قابلیت شارژ حتّی از برق منزل
ـ برقی تک فاز 6/6 کیلوواتی با قابلیت شارژ حتّی در مکانهای عمومی و مراکز خرید.
ـ. برق سه فاز 9/9 کیلوواتی مخصوص واحدهای صنعتی
ـ برق dc برای شارژ مستقیم و سریع (که میتواند تا 80کیلووات را انتقال داده و در زمان 10 دقیقه شارژ مسافت 100 کیلومتری را طی کند.)
تمامی اطلاعات اعم از میزان شارژ و مسافت طی شده و باقیمانده روی یک صفحه نمایشگر نقش بسته و البته مقدار مسافت طی شده با بالاترین دقت توسط جهتیاب ماهوارهای در اختیار راننده قرار میگیرد. این خودروی اسپرت دارای دو محفظه باطری لیتیومی 280 کیلوگرمی متشکل از 216 سلول در عقب و جلو و دو موتور الکتریکی در حد فاصل اکسل چپ و راست در جلو و عقب است که میتواند روی هم رفته 300 کیلووات یعنی 408 اسببخار قدرت و حداکثر گشتاور 640 نیوتنمتر در دور موتور 4600 تولید کند و آن را به شتاب اولیه 5 ثانیه و حداکثر سرعت200 کیلومتر در ساعت برساند و با چنین مشخصات و عملکرد فنی به راحتی میتواند با بزرگترین سوپراسپرتهای بنزینی رقابت کند، البته به دلیل هزینه بالای تولید این مدل، کمپانی هنوز اعلام نکرده که برای آینده چند دستگاه و با چه قیمتی آن را تولید خواهد نمود.