بعضی امکانات هستند که نه تنها به درد رفاه راننده نمیخورند، بلکه موجبات اذیت و آزار او را نیز فراهم میآوردند. به حدی گه طرف آرزو میکند ای کاش اصلاً آنها روی خودرواش نصب نبودند. در این لیست 20 تایی که خواهید خواند، بدترین آپشنهای نصب شده روی خودروها را بررسی خواهیم کرد. از مدلهای قدیمی و فراموش شده گرفته تا نسخههای جدید و مدرن که حتی فکرش را هم نمیکنید.
Alfa Romeo 75 / سوئیچ شیشه برقی
سال 1988 وقتی این ایتالیایی وارد بازار شد، انتظار آن میرفت که بتواند یکی از بهترینهای آلفا باشد. اتفاقاً همینطور هم بود ولی یک ایراد بزرگ داشت. نه در قسمت فنی و نه در ظاهر. دکمههای شیشه بالابر برقی آن بیش از اندازه کوچک بودند. با اینکه این فناوری در نوع خودش نوآورانه بود، اما خیلی مورد توجه قرار نگرفت. سیستم برق آلفا رومئو 57 اغلب راننده را با مشکل روبهرو میکرد.
Audi R8 / فنربندی مغناطیسی
باور نمیکردید این آئودی هم در لیست فوق باشد؟ یکی از ایرادات اصلی این آلمانی در حقیقت همان بزرگترین برتریاش است. گفته میشود سیستم تعلیق این خودرو از مکانیزم مگنتی یا همان مغناطیسی استفاده میکند. اما آئودی در نسخههای اولیه این خودرو سیستم تنظیم دستی مصیبتباری را طراحی کرده بود. با اینکه عجیب به نظر میرسد ولی جذب ضربه توسط آهنرباهای آن به شدت به کابین منتقل میشود.
Porsche 911 / نمایشگر سرعت
در اینکه پورشههای 911 از محبوبیت بینظیری برخوردار هستند، شکی نیست. ولی این کوپه سوپر اسپرت یک ایراد جالب دارد که در درازمدت میتواند اعصاب راننده را به هم بریزد. پشت آمپر و عقربههای کیلومترشمار این خودرو شباهت زیادی به عقربههای ساعتی دارند که درست در همان محل نصب شده است. با این همه امکاناتش دیجیتال، ناگهان المانهای آنالوگ دیده شوند؟ شواهد نشان میدهد این عقربهها در سرعت زیر 40 کیلومتر در ساعت عملکرد دقیق ندارند.
Seat Leon Cupra R / کنترلکننده صدا
سئات اسپانیا هم از تیررس انتقادات مصون نماند. درون کابین این خودرو مکانیزمی موسوم به Sound Generator. سئات به عنوان یکی از زیرمجموعههای فولکسواگن میخواست نوآوری پر سر و صدایی کند. کنترلکننده صدا ایدهای بود که به کمک آن میشد صدای خروجی اگزوزها و صدای پیشرانه را کنترل کرد. فرآیندی که سئات و فولکس در پیادهسازیاش خیلی موفق نبودند.
Lamborghini Murcielago Roadster / سقف
یکی از بزرگترین مشکلات خرید نسخه روباز مورسیهلاگو، باز و بسته کردن سقف متحرک است. نکتهای که تمام قدرت این هیولا را زیر سوال برده بود. زمانبر بودن نصب سقف به قدری اعصاب خرد کن بود که در روزهای بارانی راننده ترجیح میداد که اصلاً خودرواش را بیرون نبرد. برعکس، باز کردن سقف نیز اغلب با زخمی شدن دستها همراه میشد. لامبورگینی در نسخههای جدیدش به کلی روی این ضعف کار کرده بود.
Alfa Romeo 75 / سوئیچ شیشه برقی
سال 1988 وقتی این ایتالیایی وارد بازار شد، انتظار آن میرفت که بتواند یکی از بهترینهای آلفا باشد. اتفاقاً همینطور هم بود ولی یک ایراد بزرگ داشت. نه در قسمت فنی و نه در ظاهر. دکمههای شیشه بالابر برقی آن بیش از اندازه کوچک بودند. با اینکه این فناوری در نوع خودش نوآورانه بود، اما خیلی مورد توجه قرار نگرفت. سیستم برق آلفا رومئو 57 اغلب راننده را با مشکل روبهرو میکرد.
Audi R8 / فنربندی مغناطیسی
باور نمیکردید این آئودی هم در لیست فوق باشد؟ یکی از ایرادات اصلی این آلمانی در حقیقت همان بزرگترین برتریاش است. گفته میشود سیستم تعلیق این خودرو از مکانیزم مگنتی یا همان مغناطیسی استفاده میکند. اما آئودی در نسخههای اولیه این خودرو سیستم تنظیم دستی مصیبتباری را طراحی کرده بود. با اینکه عجیب به نظر میرسد ولی جذب ضربه توسط آهنرباهای آن به شدت به کابین منتقل میشود.
Porsche 911 / نمایشگر سرعت
در اینکه پورشههای 911 از محبوبیت بینظیری برخوردار هستند، شکی نیست. ولی این کوپه سوپر اسپرت یک ایراد جالب دارد که در درازمدت میتواند اعصاب راننده را به هم بریزد. پشت آمپر و عقربههای کیلومترشمار این خودرو شباهت زیادی به عقربههای ساعتی دارند که درست در همان محل نصب شده است. با این همه امکاناتش دیجیتال، ناگهان المانهای آنالوگ دیده شوند؟ شواهد نشان میدهد این عقربهها در سرعت زیر 40 کیلومتر در ساعت عملکرد دقیق ندارند.
Seat Leon Cupra R / کنترلکننده صدا
سئات اسپانیا هم از تیررس انتقادات مصون نماند. درون کابین این خودرو مکانیزمی موسوم به Sound Generator. سئات به عنوان یکی از زیرمجموعههای فولکسواگن میخواست نوآوری پر سر و صدایی کند. کنترلکننده صدا ایدهای بود که به کمک آن میشد صدای خروجی اگزوزها و صدای پیشرانه را کنترل کرد. فرآیندی که سئات و فولکس در پیادهسازیاش خیلی موفق نبودند.
Lamborghini Murcielago Roadster / سقف
یکی از بزرگترین مشکلات خرید نسخه روباز مورسیهلاگو، باز و بسته کردن سقف متحرک است. نکتهای که تمام قدرت این هیولا را زیر سوال برده بود. زمانبر بودن نصب سقف به قدری اعصاب خرد کن بود که در روزهای بارانی راننده ترجیح میداد که اصلاً خودرواش را بیرون نبرد. برعکس، باز کردن سقف نیز اغلب با زخمی شدن دستها همراه میشد. لامبورگینی در نسخههای جدیدش به کلی روی این ضعف کار کرده بود.