سری سه از همان بدو ورود به بازار ، رگهای شریانی و حیات بخش کمپانی بی ام و را تشکیل داد . خودرویی که با فروش بسیار بالای خود در چندین نسل و رضایت خریداران ، چندین سال است که جای پای محکمی در میان برترین خودروهای سال دنیا دارد . در کشور خودمان نیز ، فروش قابل ملاحظه ی این سری ، در پرتو طیف گسترده تیپ های ارائه شده ، سری سه را در جایگاهی بالاتر از اعضای خانواده اش قرار داده است .
تمام مدل ها و تیپ های سری سه به جز M3 ، به وفور در خیابان های کشور دیده می شوند و نمونه های بسیاری نیز یافت می شوند که آرم معتبر M3 را بر دیواره خود کوبیده اند ، که به جز تعداد بسیار اندکی در نسل های قبل که از لحاظ فنی این نشان را تصدیق می کنند ، در بقیه موارد ، کیت بدنه M3 است که خودنمایی می کند و نه قدرت فنی آن .
در این بین مدلی با تعداد محدود به بازار ایران عرضه گشته که تا حدودی جای خالی M3 را پر می کند و به جرات می توان آن را از لحاظ فنی سرآمد خودروهای وارداتی دانست . بی ام و 335i کابریوت با کیت ظاهری M3 . خودرویی که چند صباحیست خود را در میان صدرنشینان جدول شتاب بازار خودرویی کشور می بیند و حالا این افتخار را با برادر نو رسیده اش Z4 35i ، تقسیم کرده است !
تیز پای آلمانی در چنگال خودرو امروز !
مدتی قبل وقتی با شورلت کوروت یکی از دوستان در حال در نوردیدن خیابان های شیراز بودیم ، انعکاس نور چشم نوازی ، نگاهایمان را به سمت خودروی خوش رنگ و لعابی خیره کرد که با کیت بدنه M-power ، همچون نگینی درخشان ، ما را محو خود کرده بود . آغاز دوستی ما با صاحب این خودرو ، مصادف شد با عرض اندام این زیبا روی باواریایی در شماره آبان ماه نشریه خودرو امروز ! خودروی پیش رو مدل 2009 می باشد که با کیت M3 جلوه ای شکیل و دوست داشتنی دارد . . .
طراحی زیبا و هدفمند ، اما پر حرف و حدیث :
در فلسفه ی طراحی این نسل از سری سه ، موافقان و مخالفان زیادی ، از خود واکنش نشان داده اند . اما آنچه مسلم است ، این نسل با کد E92 ، نسبت به نسل های قبل کاملا متحول شده است . شاید این طرح آن چنان که باید و شاید به دل شما ننشیند ، اما وقتی 335i را با نگاه های موشکافانه خود برانداز کنید و خطوط و فرم دهی بدنه را در ذهنتان پردازش نمایید ، طرح را بسیار زیبا تر از آن چیزی می بینید که پیش از این تصور می کردید . در روز آزمایش ، این احساس کاملا بر ما غالب شده بود و کیت زیبای M3 ، برتری طرح را از هر نظر به ما اثبات می کرد .
تمام اجزاء بدنه با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا جلوه گر شکوه بی ام و باشند . سپرهای خوش استیل جلو با دهانه عظیم ورودی هوا ، 335i را خودرویی آماده نبرد نشان می دهد . کاسه چراغهای استیل جلو ، مجهز به لامپ های زنون و چراغهای مدور حاشیه ای ، جلوه بصری زیبایی به جلو پنجره بخشیده است . با وجود تمام تغییراتی که نسبت به نسل های قبل شاهد هستیم ، روح یک بی ام و اصیل و تمام عیار ، در این نسل نیز دمیده شده است . طرح خارجی بسیار جذاب و چشمگیر است . در قسمت عقب ، دو لوله اگزوز استیل سربرافراشته از سپر ، اسپورت بودن خودرو را یاد آور می شود ، که البته با وجود متفاوت بودن چراغ های عقب ، مدتی به طول می انجامد تا به این سبک طراحی عادت کنید .
در نمای جانبی ، خط برجسته ای که با عبور از نیمرخ خودرو ، در چراغهای عقب محو می شود ، در تناسب کاملی با قوس پایین بدنه قرار دارد . رینگ های فوق العاده زیبا و خاص 19 اینچ ، طاقی زیر گلگیرها را پر کرده است تا چشم نواز ترین قسمت این بی ام و را تداعی کند . به طور کل می توان گفت طرح بدنه ، بسیار هماهنگ ، زیبا و بیانگر قابلیت های اسپورت 335i است که با استفاده از کیت M3 ، هیچ توجیحی برای تحسین نکردن این طرح باقی نمی گذارد !
کابین 335i ، با کیفیت و مجهز ، اما کلیشه ای . . .
با ورود به کابین ، خود را در محیطی می دیدم که نقطه متمایزی با دیگر اعضای خانواده بی ام و نداشت . سبک طراحی اتاق و داشبورد کاملا کلیشه ای شده و به هیچ عنوان عنصری از اسپورت بودن را از اجدادش به ارث نبرده است و تنها غربیلک فرمان و رکاب استیل منقش به آرم M3 ، گوشه چشمی به قابلیت های فنی خودرو دارند که به هیچ عنوان راضی کننده نیست .
با این حال مجموعه ی داشبورد ، زیبایی نسبی و قابل قبولی دارد که با وجود چوب کاری های انجام شده به جای آلومینیم و یا در سطحی بالاتر و کمی اغراق آمیز ، فیبر کربن ، هیچ هیجان و جذابیتی به همراه ندارد .کیفیت مواد استفاده شده در حد نام بی ام و است و آرگونومی مناسب کلیدها ، تمام تجهیزات را به راحتی در اختیار می گذارد . طرح غربیلک فرمان ، جوی استیک مرکزی و طرح پوشش روی درها ، همچون طرح داشبورد ، کاملا تکراری شده اند و هیچ نوآوری بارزی ندارند .
امتداد کنسول میانی در طول کابین ، فضای داخلی 335i را به چهار صندلی مجزا تقسیم می کند که با توجه به سبک خودرو ، در قسمت عقب فضای بسیار تنگ و محدود ، نقص انکار ناپذیری برای خودرویی در این رنج قیمتی است .
اما با این حال لذت سواری با 335i ، با وجود تمام محدودیت ها ، بسیار متنوع و مفرح است و این لذت زمانی در ما اوج می گیرد که با طیف گسترده ای از تجهیزات روبرو می شویم . همچون : پوشش چرم غربیلک فرمان و صندلی ها ، سیستم ورود بدون سوئیچ ، کروز کنترل ، قطب نما ، آینه های برقی ضد انعکاس ، مجموعه سیستم تهویه اتوماتیک با کانال های مجزا ، سامانه خودکار تنظیم زاویه چراغ ها در سر پیچ ، چراغهای زنون جلو ، صندلی های برقی حافظه دار مجهز به سیستم گرم کن ، سیستم شستشوی چراغ جلو ، مجموعه مولتی مدیای پیشرفته ، شامل : سی دی چنجر شش خشابه ، مانیتور رنگی 8/8 اینچ ، اسپیکرهای قدرتمند و بسیار با کیفیت با قابلیت تفکیک صدای دالبی دیجیتال و . . .
در این بین عدم و جود سنسورهای فاصله سنج در جلو ، یک نقص محسوب می شود . در حیطه ی ایمنی نیز ، شش کیسه هوای جانبی و داشبورد ، حفاظت از سلامتی سرنشینان را تضمین می کند . به طور کل کابین 335i با وجود کیفیت و سطح تجهیزات گسترده ، به هیچ عنوان با قابلیت های فنی خودرو هم خوانی ندارد .
رستگاری در 7/5 ثانیه !
خودرو را به محلی بسیار خلوت و مناسب برای آزمایش سرعت می بریم . پشت فرمان می نشینم و پس از بستن کمربند ایمنی پیش کشنده ، آماده یورش با صدرنشین لیگ پنج ثانیه ای ها می شوم ! سوئیچ الکترونیکی را درون درگاه خود قرار داده و دکمه استارت را می فشارم . پیشرانه شش سیلندر 2979 cc مجهز به دو توربو شارژ قدرتمند ، اجازه نفس کشیدن را به ما نمی دهد ! گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک را در حالت دستی قرار می دهم و حالا با تمام قدرت پای خود را بر روی پدال گاز می فشارم . در یک لحظه ،هیجان ، توهم و دلهره به ما غلبه می کند . 306 اسب بخار قدرت ، با لذت وصف ناپذیری ، این توانایی را دارد که در مدت زمان 7/5 ثانیه ، ما را از سرعت 100 کیلومتر فراتر ببرد . سقف خودرو بسته است ، اما با این حال هیچ مانعی صدای گوش نواز موتور را خنثی نمی کند . هیجان رعب آوری بر خودرو حاکم است . تعویض دنده ها با استفاده از پدال های منیزیمی پشت فرمان ، انقدر نرم و راحت است که هیچگونه افتی در دور موتور اعمال نمی کند . شما با335i می توانید مسافت یک کیلومتری را در مدت زمان 5/25 ثانیه با سرعت 210 کیلومتر ، طی نما یید . قدرت شتاب ، هندلینگ و هر آنچه از یک سواری لذت بخش انتظار دارید ، در یک مجموعه 150 میلیون تومانی به هم پیوند خورده اند تا خریدار را از پرداخت این رقم نا قابل پشیمان نکند !
مصرف سوخت نیز فقط 5/9 لیتر در 100 کیلومتر است . 400 نیوتن متر گشتاور ، آن چنان ما را غرق توانایی هایش کرده بود که اصلا تصور نمی کردم در این مدت زمان کوتاه ، سرعت 185 کیلومتر را پشت سر گذاشته ام و جالب اینجا بود که مالک خودرو هیچ اعتنایی نمی کرد ! سرعت را تقلیل داده و به جهت آزمایش سیستم تعلیق ، 335i را در شرایط مخالف به چالش کشیدیم . سیستم تعلیق مک فرسون ، بازوهای جناغی کوتاه و میل موج گیر در جلو ، و فنر لول ، میل موج گیر و محور عرضی در عقب ، سواری خشک و کوبنده ای به 335i ارزانی داشته است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نقطه ضعفی برای بی ام و به حسای آورد ، چون 335i ، قبل از اینکه خودرویی لوکس و راحت باشد ، ماهیت اسپورت را تا سر حد اعلاء به ارمغان می آورد و به درستی مشخص است که این خشک بودن ، چاشنی لذت وهیجان انگیزی رانندگی با این خودروی اسپورت می باشد .
چسبندگی خودرو در سر پیچ ها ، به لطف لاستیک های پهن دیواره کوتاه به اندازه 30/255 در جلو و 35/225 در عقب ، بسیار خوب و تحسین بر انگیز است . لاستیک ها از نوع run-flat هستند که رد جاده های معمولی و سطوح هموار ، عملکرد خوبی دارند ، اما استفاده از این نوع لاستیک ها در جاده های نا هموار و خشن ، رانندگی را به ضربات خشک و کوبنده آغشته می کند . صندلی هم کمی سفت اما راحت هستند و فرم نشیمنگاه خوبی دارند . در هنگام رانندگی نیز نقطه ی کوری ما را آزار نمی دهد و تسلط بر محیط اطراف بسیار خوی و هدفمند است . جالب اینجا بود که ما هر چه به 335i فشار وارد می کردیم ، تمام مجموعه بلافاصله خود را با شرایط تطبیق می دادند تا همواره رانندگی پیسرفته ای را به وضوح لمس کنیم .
توربو شارژهای قرار گرفته در مدار ، آنقدر نرم و بی صدا عمل می کند که در بعضی مواقع فراموش می کنیم که خودروی پیش روی ما از نوع مجهز به تویین توربو است . 335i یک خودروی گوش به فرمان با بالانس و قدرت عالی است که هر راننده ای را برای سریع را راندن وسوسه می کند . همچون دیگر خودروهای این کمپانی ، 335i نیز ، در سرعت 250 کیلومتر با محدود کننده سرعت مواجه است . اما جالب اینجاست که مالک خودرو بیان می کند ، در فواصلی از جاده شیراز تا تهران ، توانسته سرعت خودرو را به 278 کیلومتر در ساعت برساند ، یعنی فقط 2 کیلومتر با ماکزیمم سرعت 335i فاصله داشته است ! که با این وجود باید به عملکرد سیستم محدود کننده سرعت شک کرد .
یکی از مشکلات محسوس این آزمایش ، استفاده از تایرهای سایز بزرگ در مقابل ارتفاع کم خودرو بود . به نوعی که در پیچ های تیز و عبور با سرعت از روی سرعت گیرهای خیابان ، مجموعه چرخ به زیر گلگیرها برخورد کرده و علاوه بر آسیب رساندن به مجموعه ی فنی ، صدا و ضربه های نا خوشایندی را ایجاد می کند . سرعتمان را تک رقمی میکنیم تا حرکت با سرعت زیر پنج کیلومتر ، بهانه ای باشد برای باز کردن سقف فلزی در 22 ثانیه ! حالا با وجود سقف باز اقدام به سرعت گیری می نماییم . در این حالت لذن رانندگی دو صد چندان می شود ، آن هنگام که هوای خنک پاییزی ، موهایمان را به رقص وا می دارد !
سیستم تعلیق با وجود استفاده از فنرهای بهینه سازی شده اسپورت ، با وجود خشک و نا ملایم بودن ، ضربات اضافه را به خوبی جذب می کند تا بهترین پاسخ برای طبع هیجان طلب ما باشد . فرمان 335i تا حدودی سفت است و همین سفت بودن در سرعت های بالا ، ضریب اطمینان از پیچش نا بجای فرمان را تقویت می کند . در نقطه مقابل ، سفت بودن فرمان در سرعت های پایین کمی ما را با چالش مواجه می کند . 335i به طور دقیق زیر پر و بال متخصصان مجرب بی ام و رشد و تکامل یافته است تا بهترین و بالاترین سطح رانندگی در هر شرایطی را به خریدار دیکته کند . شما می توانید با این خودرو هم به پیست بروید و عرض اندام کنید و هم از لذت رانندگی در کنار خانواده خود سود ببرید . شاید برایتان جالب باشد که موتور 335i ، چندین بار به عنوان بهترین پیشرانه جهان در این بازه حجمی انتخاب شده است و علاوه بر تحسین خریداران ، از سوی موسسات بین المللی نیز ، جوایز فراوانی را به کلکسیون افتخارات بی ام و اضافه کرده است .
ترمز های دیسکی مجهز به تمامی سیستم های حفاظتی رایج ، این اجازه را به ما می دهد که در هر شرایطی و به هر نوعی که مایلیم اقدام به رانندگی نماییم ، چون دیسکهای این مجموعه آنقدر قدرتمند هستند که با کمترین مکث ممکن ، ما را بر روی آسفالت میخ کوب کند !
تمام مدل ها و تیپ های سری سه به جز M3 ، به وفور در خیابان های کشور دیده می شوند و نمونه های بسیاری نیز یافت می شوند که آرم معتبر M3 را بر دیواره خود کوبیده اند ، که به جز تعداد بسیار اندکی در نسل های قبل که از لحاظ فنی این نشان را تصدیق می کنند ، در بقیه موارد ، کیت بدنه M3 است که خودنمایی می کند و نه قدرت فنی آن .
در این بین مدلی با تعداد محدود به بازار ایران عرضه گشته که تا حدودی جای خالی M3 را پر می کند و به جرات می توان آن را از لحاظ فنی سرآمد خودروهای وارداتی دانست . بی ام و 335i کابریوت با کیت ظاهری M3 . خودرویی که چند صباحیست خود را در میان صدرنشینان جدول شتاب بازار خودرویی کشور می بیند و حالا این افتخار را با برادر نو رسیده اش Z4 35i ، تقسیم کرده است !
تیز پای آلمانی در چنگال خودرو امروز !
مدتی قبل وقتی با شورلت کوروت یکی از دوستان در حال در نوردیدن خیابان های شیراز بودیم ، انعکاس نور چشم نوازی ، نگاهایمان را به سمت خودروی خوش رنگ و لعابی خیره کرد که با کیت بدنه M-power ، همچون نگینی درخشان ، ما را محو خود کرده بود . آغاز دوستی ما با صاحب این خودرو ، مصادف شد با عرض اندام این زیبا روی باواریایی در شماره آبان ماه نشریه خودرو امروز ! خودروی پیش رو مدل 2009 می باشد که با کیت M3 جلوه ای شکیل و دوست داشتنی دارد . . .
طراحی زیبا و هدفمند ، اما پر حرف و حدیث :
در فلسفه ی طراحی این نسل از سری سه ، موافقان و مخالفان زیادی ، از خود واکنش نشان داده اند . اما آنچه مسلم است ، این نسل با کد E92 ، نسبت به نسل های قبل کاملا متحول شده است . شاید این طرح آن چنان که باید و شاید به دل شما ننشیند ، اما وقتی 335i را با نگاه های موشکافانه خود برانداز کنید و خطوط و فرم دهی بدنه را در ذهنتان پردازش نمایید ، طرح را بسیار زیبا تر از آن چیزی می بینید که پیش از این تصور می کردید . در روز آزمایش ، این احساس کاملا بر ما غالب شده بود و کیت زیبای M3 ، برتری طرح را از هر نظر به ما اثبات می کرد .
تمام اجزاء بدنه با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا جلوه گر شکوه بی ام و باشند . سپرهای خوش استیل جلو با دهانه عظیم ورودی هوا ، 335i را خودرویی آماده نبرد نشان می دهد . کاسه چراغهای استیل جلو ، مجهز به لامپ های زنون و چراغهای مدور حاشیه ای ، جلوه بصری زیبایی به جلو پنجره بخشیده است . با وجود تمام تغییراتی که نسبت به نسل های قبل شاهد هستیم ، روح یک بی ام و اصیل و تمام عیار ، در این نسل نیز دمیده شده است . طرح خارجی بسیار جذاب و چشمگیر است . در قسمت عقب ، دو لوله اگزوز استیل سربرافراشته از سپر ، اسپورت بودن خودرو را یاد آور می شود ، که البته با وجود متفاوت بودن چراغ های عقب ، مدتی به طول می انجامد تا به این سبک طراحی عادت کنید .
در نمای جانبی ، خط برجسته ای که با عبور از نیمرخ خودرو ، در چراغهای عقب محو می شود ، در تناسب کاملی با قوس پایین بدنه قرار دارد . رینگ های فوق العاده زیبا و خاص 19 اینچ ، طاقی زیر گلگیرها را پر کرده است تا چشم نواز ترین قسمت این بی ام و را تداعی کند . به طور کل می توان گفت طرح بدنه ، بسیار هماهنگ ، زیبا و بیانگر قابلیت های اسپورت 335i است که با استفاده از کیت M3 ، هیچ توجیحی برای تحسین نکردن این طرح باقی نمی گذارد !
کابین 335i ، با کیفیت و مجهز ، اما کلیشه ای . . .
با ورود به کابین ، خود را در محیطی می دیدم که نقطه متمایزی با دیگر اعضای خانواده بی ام و نداشت . سبک طراحی اتاق و داشبورد کاملا کلیشه ای شده و به هیچ عنوان عنصری از اسپورت بودن را از اجدادش به ارث نبرده است و تنها غربیلک فرمان و رکاب استیل منقش به آرم M3 ، گوشه چشمی به قابلیت های فنی خودرو دارند که به هیچ عنوان راضی کننده نیست .
با این حال مجموعه ی داشبورد ، زیبایی نسبی و قابل قبولی دارد که با وجود چوب کاری های انجام شده به جای آلومینیم و یا در سطحی بالاتر و کمی اغراق آمیز ، فیبر کربن ، هیچ هیجان و جذابیتی به همراه ندارد .کیفیت مواد استفاده شده در حد نام بی ام و است و آرگونومی مناسب کلیدها ، تمام تجهیزات را به راحتی در اختیار می گذارد . طرح غربیلک فرمان ، جوی استیک مرکزی و طرح پوشش روی درها ، همچون طرح داشبورد ، کاملا تکراری شده اند و هیچ نوآوری بارزی ندارند .
امتداد کنسول میانی در طول کابین ، فضای داخلی 335i را به چهار صندلی مجزا تقسیم می کند که با توجه به سبک خودرو ، در قسمت عقب فضای بسیار تنگ و محدود ، نقص انکار ناپذیری برای خودرویی در این رنج قیمتی است .
اما با این حال لذت سواری با 335i ، با وجود تمام محدودیت ها ، بسیار متنوع و مفرح است و این لذت زمانی در ما اوج می گیرد که با طیف گسترده ای از تجهیزات روبرو می شویم . همچون : پوشش چرم غربیلک فرمان و صندلی ها ، سیستم ورود بدون سوئیچ ، کروز کنترل ، قطب نما ، آینه های برقی ضد انعکاس ، مجموعه سیستم تهویه اتوماتیک با کانال های مجزا ، سامانه خودکار تنظیم زاویه چراغ ها در سر پیچ ، چراغهای زنون جلو ، صندلی های برقی حافظه دار مجهز به سیستم گرم کن ، سیستم شستشوی چراغ جلو ، مجموعه مولتی مدیای پیشرفته ، شامل : سی دی چنجر شش خشابه ، مانیتور رنگی 8/8 اینچ ، اسپیکرهای قدرتمند و بسیار با کیفیت با قابلیت تفکیک صدای دالبی دیجیتال و . . .
در این بین عدم و جود سنسورهای فاصله سنج در جلو ، یک نقص محسوب می شود . در حیطه ی ایمنی نیز ، شش کیسه هوای جانبی و داشبورد ، حفاظت از سلامتی سرنشینان را تضمین می کند . به طور کل کابین 335i با وجود کیفیت و سطح تجهیزات گسترده ، به هیچ عنوان با قابلیت های فنی خودرو هم خوانی ندارد .
رستگاری در 7/5 ثانیه !
خودرو را به محلی بسیار خلوت و مناسب برای آزمایش سرعت می بریم . پشت فرمان می نشینم و پس از بستن کمربند ایمنی پیش کشنده ، آماده یورش با صدرنشین لیگ پنج ثانیه ای ها می شوم ! سوئیچ الکترونیکی را درون درگاه خود قرار داده و دکمه استارت را می فشارم . پیشرانه شش سیلندر 2979 cc مجهز به دو توربو شارژ قدرتمند ، اجازه نفس کشیدن را به ما نمی دهد ! گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک را در حالت دستی قرار می دهم و حالا با تمام قدرت پای خود را بر روی پدال گاز می فشارم . در یک لحظه ،هیجان ، توهم و دلهره به ما غلبه می کند . 306 اسب بخار قدرت ، با لذت وصف ناپذیری ، این توانایی را دارد که در مدت زمان 7/5 ثانیه ، ما را از سرعت 100 کیلومتر فراتر ببرد . سقف خودرو بسته است ، اما با این حال هیچ مانعی صدای گوش نواز موتور را خنثی نمی کند . هیجان رعب آوری بر خودرو حاکم است . تعویض دنده ها با استفاده از پدال های منیزیمی پشت فرمان ، انقدر نرم و راحت است که هیچگونه افتی در دور موتور اعمال نمی کند . شما با335i می توانید مسافت یک کیلومتری را در مدت زمان 5/25 ثانیه با سرعت 210 کیلومتر ، طی نما یید . قدرت شتاب ، هندلینگ و هر آنچه از یک سواری لذت بخش انتظار دارید ، در یک مجموعه 150 میلیون تومانی به هم پیوند خورده اند تا خریدار را از پرداخت این رقم نا قابل پشیمان نکند !
مصرف سوخت نیز فقط 5/9 لیتر در 100 کیلومتر است . 400 نیوتن متر گشتاور ، آن چنان ما را غرق توانایی هایش کرده بود که اصلا تصور نمی کردم در این مدت زمان کوتاه ، سرعت 185 کیلومتر را پشت سر گذاشته ام و جالب اینجا بود که مالک خودرو هیچ اعتنایی نمی کرد ! سرعت را تقلیل داده و به جهت آزمایش سیستم تعلیق ، 335i را در شرایط مخالف به چالش کشیدیم . سیستم تعلیق مک فرسون ، بازوهای جناغی کوتاه و میل موج گیر در جلو ، و فنر لول ، میل موج گیر و محور عرضی در عقب ، سواری خشک و کوبنده ای به 335i ارزانی داشته است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نقطه ضعفی برای بی ام و به حسای آورد ، چون 335i ، قبل از اینکه خودرویی لوکس و راحت باشد ، ماهیت اسپورت را تا سر حد اعلاء به ارمغان می آورد و به درستی مشخص است که این خشک بودن ، چاشنی لذت وهیجان انگیزی رانندگی با این خودروی اسپورت می باشد .
چسبندگی خودرو در سر پیچ ها ، به لطف لاستیک های پهن دیواره کوتاه به اندازه 30/255 در جلو و 35/225 در عقب ، بسیار خوب و تحسین بر انگیز است . لاستیک ها از نوع run-flat هستند که رد جاده های معمولی و سطوح هموار ، عملکرد خوبی دارند ، اما استفاده از این نوع لاستیک ها در جاده های نا هموار و خشن ، رانندگی را به ضربات خشک و کوبنده آغشته می کند . صندلی هم کمی سفت اما راحت هستند و فرم نشیمنگاه خوبی دارند . در هنگام رانندگی نیز نقطه ی کوری ما را آزار نمی دهد و تسلط بر محیط اطراف بسیار خوی و هدفمند است . جالب اینجا بود که ما هر چه به 335i فشار وارد می کردیم ، تمام مجموعه بلافاصله خود را با شرایط تطبیق می دادند تا همواره رانندگی پیسرفته ای را به وضوح لمس کنیم .
توربو شارژهای قرار گرفته در مدار ، آنقدر نرم و بی صدا عمل می کند که در بعضی مواقع فراموش می کنیم که خودروی پیش روی ما از نوع مجهز به تویین توربو است . 335i یک خودروی گوش به فرمان با بالانس و قدرت عالی است که هر راننده ای را برای سریع را راندن وسوسه می کند . همچون دیگر خودروهای این کمپانی ، 335i نیز ، در سرعت 250 کیلومتر با محدود کننده سرعت مواجه است . اما جالب اینجاست که مالک خودرو بیان می کند ، در فواصلی از جاده شیراز تا تهران ، توانسته سرعت خودرو را به 278 کیلومتر در ساعت برساند ، یعنی فقط 2 کیلومتر با ماکزیمم سرعت 335i فاصله داشته است ! که با این وجود باید به عملکرد سیستم محدود کننده سرعت شک کرد .
یکی از مشکلات محسوس این آزمایش ، استفاده از تایرهای سایز بزرگ در مقابل ارتفاع کم خودرو بود . به نوعی که در پیچ های تیز و عبور با سرعت از روی سرعت گیرهای خیابان ، مجموعه چرخ به زیر گلگیرها برخورد کرده و علاوه بر آسیب رساندن به مجموعه ی فنی ، صدا و ضربه های نا خوشایندی را ایجاد می کند . سرعتمان را تک رقمی میکنیم تا حرکت با سرعت زیر پنج کیلومتر ، بهانه ای باشد برای باز کردن سقف فلزی در 22 ثانیه ! حالا با وجود سقف باز اقدام به سرعت گیری می نماییم . در این حالت لذن رانندگی دو صد چندان می شود ، آن هنگام که هوای خنک پاییزی ، موهایمان را به رقص وا می دارد !
سیستم تعلیق با وجود استفاده از فنرهای بهینه سازی شده اسپورت ، با وجود خشک و نا ملایم بودن ، ضربات اضافه را به خوبی جذب می کند تا بهترین پاسخ برای طبع هیجان طلب ما باشد . فرمان 335i تا حدودی سفت است و همین سفت بودن در سرعت های بالا ، ضریب اطمینان از پیچش نا بجای فرمان را تقویت می کند . در نقطه مقابل ، سفت بودن فرمان در سرعت های پایین کمی ما را با چالش مواجه می کند . 335i به طور دقیق زیر پر و بال متخصصان مجرب بی ام و رشد و تکامل یافته است تا بهترین و بالاترین سطح رانندگی در هر شرایطی را به خریدار دیکته کند . شما می توانید با این خودرو هم به پیست بروید و عرض اندام کنید و هم از لذت رانندگی در کنار خانواده خود سود ببرید . شاید برایتان جالب باشد که موتور 335i ، چندین بار به عنوان بهترین پیشرانه جهان در این بازه حجمی انتخاب شده است و علاوه بر تحسین خریداران ، از سوی موسسات بین المللی نیز ، جوایز فراوانی را به کلکسیون افتخارات بی ام و اضافه کرده است .
ترمز های دیسکی مجهز به تمامی سیستم های حفاظتی رایج ، این اجازه را به ما می دهد که در هر شرایطی و به هر نوعی که مایلیم اقدام به رانندگی نماییم ، چون دیسکهای این مجموعه آنقدر قدرتمند هستند که با کمترین مکث ممکن ، ما را بر روی آسفالت میخ کوب کند !