مقدمه :
خوب دوستان خیلی از شماها میدونید این نرم افزار چی هست و کارایش چیه . نیازی هم نمی بینم که بیام از بدو تولد این نرم افزار بگم تا الان چون به کارتون نمیاد ... فقط بخشی از ویژگیهای این نرم افزار رو براتون میگم + ویژگی های که جدیداً به این نرم افزار اضافه شده است .
از ویژگی های موجود در این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
- تکامل هسته مرکزی برنامه برپایه تکنولوژی Framework که امروزه تمامی شرکت های سازنده نرم افزار همه توان خود را بر روی این موضوع قرار داده اند تا برنامه های خود را بر اساس این تکنولوژی به جهانیان عرضه کنند.
- پشتیبانی از زبان اسکریپت نویسی Python و استفاده از اسکریپت ها و سازگاری کامل با این زبان
- سازگاری با تمامی سیستم عامل ها ( Macintosh , linux , windows ) و رفع مشکلات قبلی در این زمینه
- قرار دادن ابزارهای جدیدی در برنامه برای هرچه آسان تر شدن طراحی و ساخت انیمیشن های سه بعدی
- پلاگین های جدید برای سهولت در ساخت و ویرایش تصاویر متحرک
- قدرت بالا در Rendering
- Intuitive User Interface - ظاهر آشنا و آسان براي استفاده ي نرم افزار .
- Maya Fluid Effects - شبيه سازي و توليد بعد وسيعي از افكت ها و حالت هاي مرتبط با جو اتمسفر , آتش و آتش بازي , حالات مايعات و حالات دريا و اقيانوس كه به زيبا و هرچه طبيعي تر شدن اثر كمک شاياني مي كند .
- و ....
برخی از ویژگی های جدید افزوده شده به نرم افزار مایا 2010 :
- Advanced Simulation Features - ویژگی های جدید شبیه سازی پیشرفته
- High-Performance Compositing: Maya Composite - بخش کامپوزیت بسیار سریع در مقایسه با تمامی نسخه های پیشین .
- Professional Camera Tracking - مدیریت عالی دوبین و زاویه دید در انیمیشن سه بعدی .
- More Rendering Power - قدرت بسیار بالاتر در رندر کردن اجسام .
- ویژگی های جدید افزوده شده به بخش مدل سازی یا Modeling نرم افزار و قابلیت های بیشتر همچون General Polygon Modeling ، Polygon Texture Assignment/Editing ،Polygon Texture Assignment/Editing پیشرفته .
- تکنولوژی های مدرن مرتبط با قلم و نقاشی بهینه شده در این نسخه همچون Maya Paint Effects ، Toon Shader ، Maya Artisan و 3D Paint .
- پیشرفت چشمگیر در زمینه انیمیشن جنرال ، Trax Nonlinear Animation ، Skeletons and Inverse Kinematics (IK) ، Muscle and Skin System ، Deformers ، Motion Capture with Dense Data Editing and Resampling .
- بپیشرفت در زمینه دینامیک ها ، افکت ها و شبیه سازی ها .
و ...
خوب دوستان خیلی از شماها میدونید این نرم افزار چی هست و کارایش چیه . نیازی هم نمی بینم که بیام از بدو تولد این نرم افزار بگم تا الان چون به کارتون نمیاد ... فقط بخشی از ویژگیهای این نرم افزار رو براتون میگم + ویژگی های که جدیداً به این نرم افزار اضافه شده است .
از ویژگی های موجود در این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
- تکامل هسته مرکزی برنامه برپایه تکنولوژی Framework که امروزه تمامی شرکت های سازنده نرم افزار همه توان خود را بر روی این موضوع قرار داده اند تا برنامه های خود را بر اساس این تکنولوژی به جهانیان عرضه کنند.
- پشتیبانی از زبان اسکریپت نویسی Python و استفاده از اسکریپت ها و سازگاری کامل با این زبان
- سازگاری با تمامی سیستم عامل ها ( Macintosh , linux , windows ) و رفع مشکلات قبلی در این زمینه
- قرار دادن ابزارهای جدیدی در برنامه برای هرچه آسان تر شدن طراحی و ساخت انیمیشن های سه بعدی
- پلاگین های جدید برای سهولت در ساخت و ویرایش تصاویر متحرک
- قدرت بالا در Rendering
- Intuitive User Interface - ظاهر آشنا و آسان براي استفاده ي نرم افزار .
- Maya Fluid Effects - شبيه سازي و توليد بعد وسيعي از افكت ها و حالت هاي مرتبط با جو اتمسفر , آتش و آتش بازي , حالات مايعات و حالات دريا و اقيانوس كه به زيبا و هرچه طبيعي تر شدن اثر كمک شاياني مي كند .
- و ....
برخی از ویژگی های جدید افزوده شده به نرم افزار مایا 2010 :
- Advanced Simulation Features - ویژگی های جدید شبیه سازی پیشرفته
- High-Performance Compositing: Maya Composite - بخش کامپوزیت بسیار سریع در مقایسه با تمامی نسخه های پیشین .
- Professional Camera Tracking - مدیریت عالی دوبین و زاویه دید در انیمیشن سه بعدی .
- More Rendering Power - قدرت بسیار بالاتر در رندر کردن اجسام .
- ویژگی های جدید افزوده شده به بخش مدل سازی یا Modeling نرم افزار و قابلیت های بیشتر همچون General Polygon Modeling ، Polygon Texture Assignment/Editing ،Polygon Texture Assignment/Editing پیشرفته .
- تکنولوژی های مدرن مرتبط با قلم و نقاشی بهینه شده در این نسخه همچون Maya Paint Effects ، Toon Shader ، Maya Artisan و 3D Paint .
- پیشرفت چشمگیر در زمینه انیمیشن جنرال ، Trax Nonlinear Animation ، Skeletons and Inverse Kinematics (IK) ، Muscle and Skin System ، Deformers ، Motion Capture with Dense Data Editing and Resampling .
- بپیشرفت در زمینه دینامیک ها ، افکت ها و شبیه سازی ها .
و ...