• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

آموزش ساخت توپ فوتبال در ۳d Max

AyTak

کاربر ويژه
ابتدا از منوی Create تب Extended Primitives آبجکت Hedra رو انتخاب کنید و ایجاد نمایید ، و تنظیمات زیر رو برای اون اعمال کنید.

حالت انتخاب در family باید Dodec/Icos باشه و در family paramiters بدین صورت : P=0.38; Q=0.0

تا شکل زیر رو بدست بیارید :

22004628042791441447.jpg


با Right Clicke رو شکل آبجکت رو به editable poly تبدیل کنید.

حالت Edage رو فعال کنید وکل آبجکت رو مورد انتخاب قرار بدید.

گزینه Extrude رو برگزینید ( دکمه کوچ کنار Extrude ) و اعداد مشخص شده رو برای دو فیلد مورد نظر پر نمایید.

height=-1.0 ; extrusion base width=0.3

28968423590748102366.jpg


این بار حالت Polygan رو مورد انتخاب قرار دهید ، و دو بار دکمه tessellate در منوی Edit Geometry بفشارید.

38925493526397238449.jpg


سپس از مودیفایر لیست گزینه spherify رو انتخاب و به آن مقدار ۸۵% نسبت دهید .

97899109897526631462.jpg


حال به شکل خود از منوی مودیفایر لیست ، یک meshsmooth نسبت دهید.

96972857711920265094.jpg


حال از توپ فوتبال خود لذت ببرید ، ...

61752781475529092779.jpg


 
بالا