با توليد انبوه تاير ابداعي يك مخترع جوان در چك كه خود به خود باد ميشود، تايرهاي کم باد به زودي به يک خاطره تبديل خواهد شد.
به گزارش ايسنا، بيش از 90 درصد رانندگان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با لاسيتکهاي کم باد رانندگي ميکنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بيشتر دي اکسيد کربن و حتي افزايش تصادفات جادهيي ميشود.
فرانتيشک هرابال، مخترع تاير ميگويد: اين تاير مشکلي که اکنون رانندگان با آن روبهرو هستند را حل ميکند. ابزاري که قبلا براي حل اين مشکل ارائه شده يا خيلي پيچيده بوده يا فقط بخشي از مشکل را حل ميکرده است.
او ميافزايد: اگر خودرو شما حتي به فشار سنج تاير مجهز باشد - که به زودي مانند آمريکا در اروپا نيز الزامي خواهد شد - کم باد بودن تاير همچنان به جاي خود باقي خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام ميکند که تاير کم باد است و به پمپ بنزين مراجعه و تاير را باد کنيد؛ اما اين اختراع اين مشکل را حل ميکند.
اختراع هرابال شامل يک لوله است که بين ديواره تاير و حاشيه داخلي آن قرار داده ميشود. با هر چرخش فرمان، فرآيندي آغاز ميشود که طي آن هوا با فشاري موج مانند حرکت کرده و وارد تاير ميشود. اين حرکت موجي هوا به سمت داخل تاير تا رسيدن فشار باد تاير به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دريچهاي که در اين لوله تعبيه شده است، قطع ميشود.
پمپ کردن تاير حتي اگر تاير پنچر باشد انجام ميشود تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگيري برساند. به همين دليل نيازي به حمل تاير اضافي نيست
به گزارش ايسنا، بيش از 90 درصد رانندگان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با لاسيتکهاي کم باد رانندگي ميکنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بيشتر دي اکسيد کربن و حتي افزايش تصادفات جادهيي ميشود.
فرانتيشک هرابال، مخترع تاير ميگويد: اين تاير مشکلي که اکنون رانندگان با آن روبهرو هستند را حل ميکند. ابزاري که قبلا براي حل اين مشکل ارائه شده يا خيلي پيچيده بوده يا فقط بخشي از مشکل را حل ميکرده است.
او ميافزايد: اگر خودرو شما حتي به فشار سنج تاير مجهز باشد - که به زودي مانند آمريکا در اروپا نيز الزامي خواهد شد - کم باد بودن تاير همچنان به جاي خود باقي خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام ميکند که تاير کم باد است و به پمپ بنزين مراجعه و تاير را باد کنيد؛ اما اين اختراع اين مشکل را حل ميکند.
اختراع هرابال شامل يک لوله است که بين ديواره تاير و حاشيه داخلي آن قرار داده ميشود. با هر چرخش فرمان، فرآيندي آغاز ميشود که طي آن هوا با فشاري موج مانند حرکت کرده و وارد تاير ميشود. اين حرکت موجي هوا به سمت داخل تاير تا رسيدن فشار باد تاير به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دريچهاي که در اين لوله تعبيه شده است، قطع ميشود.
پمپ کردن تاير حتي اگر تاير پنچر باشد انجام ميشود تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگيري برساند. به همين دليل نيازي به حمل تاير اضافي نيست