دولت، تعيين نرخ آرمهاي طرح ترافيك را به «شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور» واگذار كرد.
به گزارش ايسنا، بهاي مجوز صادره آرم طرح ترافيك بر اساس تبصره ماده 3 آييننامه اجرايي تبصره ماده 6 قانون «نحوه جلوگيري از آلودگي هوا» مصوب سال 1381 هيأت وزيران، بايد توسط سازمان حمل و نقل و ترافيك تعيين شود كه اين امر از آن سال تا كنون اجرا شده است.
سال گذشته، افزايش بهاي آرم طرح ترافيك توسط شهرداري تهران، موجب اختلافنظر بين فرمانداري و شهرداري شد و پس از كش و قوس، سرانجام مقرر شد اعتبار آرم طرح ترافيك سال 87 از يك سال به 5/1 سال افزايش يابد.
اعتبار آرمهاي كنوني طرح ترافيك، تا پايان سال جاري
آغاز ثبتنام آرمهاي سال 88 در سه ماه آخر سال
بدين ترتيب، آرمهاي كنوني طرح ترافيك، تا پايان سال جاري معتبر بوده و آرمهاي سال 88 كه ثبتنام آنها در سه ماهه آخر سال آغاز ميشود، از ابتداي سال آينده اعتبار خواهند داشت.
به گزارش ايسنا بر اساس مصوبه جديد كميسيون دولت كه از سوي معاون اول رييسجمهور در 11 تيرماه سال جاري ابلاغ شده است، وزراي عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست در جلسه 19 خرداد ماه سال جاري بنا به پيشنهاد وزارت كشور، به استناد ماده (6) قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا ـ مصوب 1374 ـ و با رعايت تصويبنامه 10 دي ماه 86 مصوب كردند كه «بهاي مجوزهاي صادره» همانند سياستگذاري و اتخاذ تصميم در خصوص تعيين محدوده، ساعات محدوديت، تعداد و نوع خودروهاي آرمدار و مجاز و مدت اعتبار و نوع مجوز تردد در تبصره 2 ماده 2 آييننامه اجرايي تبصره ماده 6 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا مصوب سال 1381 هيأت وزيران در تهران بر عهده شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور و تصويب وزير كشور و در شهرهاي ديگر بر عهده شوراي هماهنگي ترافيك استان گذاشته و تبصره ماده 3 همين آييننامه حذف شود.
بر اساس اطلاعات موجود، شهرداري تهران سال گذشته از محل فروش 90 هزار آرم طرح ترافيك حدود 20 ميليارد تومان درآمد داشته كه اين درآمد به اذعان مسوولان شهرداري، صرف بهسازي معابر و كنترل ترافيك پايتخت شده است.
به گزارش ايسنا، بهاي مجوز صادره آرم طرح ترافيك بر اساس تبصره ماده 3 آييننامه اجرايي تبصره ماده 6 قانون «نحوه جلوگيري از آلودگي هوا» مصوب سال 1381 هيأت وزيران، بايد توسط سازمان حمل و نقل و ترافيك تعيين شود كه اين امر از آن سال تا كنون اجرا شده است.
سال گذشته، افزايش بهاي آرم طرح ترافيك توسط شهرداري تهران، موجب اختلافنظر بين فرمانداري و شهرداري شد و پس از كش و قوس، سرانجام مقرر شد اعتبار آرم طرح ترافيك سال 87 از يك سال به 5/1 سال افزايش يابد.
اعتبار آرمهاي كنوني طرح ترافيك، تا پايان سال جاري
آغاز ثبتنام آرمهاي سال 88 در سه ماه آخر سال
بدين ترتيب، آرمهاي كنوني طرح ترافيك، تا پايان سال جاري معتبر بوده و آرمهاي سال 88 كه ثبتنام آنها در سه ماهه آخر سال آغاز ميشود، از ابتداي سال آينده اعتبار خواهند داشت.
به گزارش ايسنا بر اساس مصوبه جديد كميسيون دولت كه از سوي معاون اول رييسجمهور در 11 تيرماه سال جاري ابلاغ شده است، وزراي عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست در جلسه 19 خرداد ماه سال جاري بنا به پيشنهاد وزارت كشور، به استناد ماده (6) قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا ـ مصوب 1374 ـ و با رعايت تصويبنامه 10 دي ماه 86 مصوب كردند كه «بهاي مجوزهاي صادره» همانند سياستگذاري و اتخاذ تصميم در خصوص تعيين محدوده، ساعات محدوديت، تعداد و نوع خودروهاي آرمدار و مجاز و مدت اعتبار و نوع مجوز تردد در تبصره 2 ماده 2 آييننامه اجرايي تبصره ماده 6 قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا مصوب سال 1381 هيأت وزيران در تهران بر عهده شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور و تصويب وزير كشور و در شهرهاي ديگر بر عهده شوراي هماهنگي ترافيك استان گذاشته و تبصره ماده 3 همين آييننامه حذف شود.
بر اساس اطلاعات موجود، شهرداري تهران سال گذشته از محل فروش 90 هزار آرم طرح ترافيك حدود 20 ميليارد تومان درآمد داشته كه اين درآمد به اذعان مسوولان شهرداري، صرف بهسازي معابر و كنترل ترافيك پايتخت شده است.