اُپل کورسا که از سال 1982 تا کنون یکی از بازیگران اصلی در بازار خودرو قاره سبز بشمار می آید، یکی از کامل ترین گستره محصول در کلاس خودروهای کوچک را ارائه می دهد. این خودرو مشخصه های بسیاری دارد که از جمله بارزترین آن ها می توان به سیستم گرمایشی فرمان یا حامل یکپارچه دوچرخه FlexFix اشاره کرد که توسط هیچ یک از رقبای کورسا ارائه نمی شوندتغییرات فنی اساسی که اوائل سال 2010 میلادی در قسمت های شاسی و پیشرانه اعمال شد، اُپلکورسا را به یکی از مطلوب ترین خودروهای کوچک بازار تبدیل کرد. افزایش سهم این خودرو در بازار کشورهایی همچون ایتالیا، انگلستان، اسپانیا و آلمان در سال2010 نیز گواه محکمی بر این ادعا است. اُپل کورسا در بازار اروپا بسیار محبوب است و توانسته با در اختیار داشتن تقریبا 27 درصد از کل فروش محصولات اُپل/ واکسهال، خود را در بین پیشتازان اصلی کلاس خودروهای کوچک قرار دهد. بد نیست بدانید در سه سال گذشته، اُپل توانسته سالانه بیش از 400 هزار دستگاه کورسا به فروش برساند. جدیدترین فیس لیفت اعمال شده در اُپل کورسا، جذابیت طراحی مهیج و موفق این خودرو را بیش از پیش به رخ می کشد. این خودرو هنوز هم کاراکتر کودکانه و دوست داشتنی خود را حفظ کرده ولی در عین حال همان چهره جسور و دینامیکی را معرفی می کند که در زبان طراحی جدید اُپل به چشم می آید.
چهره کورسا 2011 با تغییر تناسبات جلوپنجره و هواکش زیر آن اسپرت تر از گذشته شده است. هواکش زیر جلوپنجره پهن تر و بلندتر شده است. به علاوه، با نگاهی موشکافانه تر می توان پی برد که طراحان توجه زیادی را به طرح شبکه جلوپنجره که جایگزین پره های افقی شده است، کرده اند. حاصل تمامی این تغییرات خودرویی است با حالتی پویاتر در جاده. از نشان اُپل نیز نباید به سادگی گذشت که حال در میان تزئینات کرومی تجدیدنظر شده قرار گرفته و چهره گویای قسمت جلو را مشخص تر کرده است.خانواده اُپل کورسا در مدل 2011 نیز به توسعه مدل های اسپرتی و خاص خود که سری Color Line نامیده می شوند، ادامه داده است. مدل Color Edition از همین سری موفق با سقف سیاه رنگ و چرخ های 17 اینچی فوق براق، رنگ های روشن کابین و مشخصه های دیگر توانسته بیش از 20 درصد فروش مدل های کورسا در آلمان را به خود اختصاص دهد. اُپل نیز به منظور پاسخ به این اشتیاق روزافزون خریداران، این نسخه را به بازار اروپا معرفی می کند.یکی از مدل های این سری نیز نسخه Linea است که بمنظور جلب توجه مشتریان جوان تر که به دنبال خاص تر کردن کورسای خود هستند، ارائه شده است. این نسخه از دو نوار پهن سفید یا سیاه بهره می برد. رنگ چرخ های17 اینچی و آیینه های جانبی در این نسخه نیز به همان رنگ نوارها می باشد.مدل OPC 192 اسب بخاری که کماکان قدرتمندترین نسخه خانواده کورسا به حساب می آید نیز از نظر ظاهری مورد بازبینی قرار گرفته تا با دیگر اعضای خط تولید این خودرو هماهنگ باشد. از جمله این تغییرات می توان به اصلاح چراغ های جلو و تغییرشکل جلوپنجره اشاره کرد.
اُپل کورسا در نوع مشخص بدنه ارائه می شود: 3- در کوپه مانند و 5- در خانواده دوست! این خودرو هنوز هم یکی از جادارترین و دلنوازترین کابین های کلاس خود را ارائه می دهد.اُپل در داخل کابین این خودرو، برای دسترسی سرنشینان به دنیای مجازی اینترنت، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی چندرسانه ای با هفت اسپیکر قدرتمند 4×20 وات تدارک دیده است. این سیستم چندمنظوره که Touch & Connect نامیده می شود، از مشخصه های دیگری نظیر صفحه نمایش لمسی 5 اینچی، پوشش کامل سیستم ناوبری در بیش از 28 کشور دنیا، قابلیت اتصال از طریق بلوتوس، اتصال به iPod و اتصال از طریق USB نیز بهره می برد.قدرت موتور در خط تولید اُپل کوسا جدید از 65 تا 192 اسب بخار متغیر است. سال 2010، این خانواده پیشرانه شاهد حضور موتورهای جدیدی بود که در عین افزایش قدرت موتور در بسیاری از مدل ها، مصرف سوخت و ایجاد آلاینده زیست محیطی CO2 را تا میزان 13 درصد کاهش داده بودند. حال برای مدل 2011، Corsa ecoFLEX که به موتور 1.3 لیتری CDTI با قدرت 95 اسب بخار مجهز می باشد، به صورت استاندارد از فناوری استارت/ استاپ نیز بهره می برد. به لطف بهره گیری از این مشخصه جدید، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی در مدل 3- در این خودرو از 3.7 به 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.
میزان تولید آلاینده زیست محیطی CO2 در این مدل نیز از 98 به 94 گرم در هر کیلومتر کاهش یافته است. در مدل 5- در، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و ایجاد آلاینده زیست محیطی CO2 در هز کیلومتر نیز تنها 95 گرم می باشد. بیشترین تاثیر این فناوری استارت/ استاپ در سواری شهری نمود پیدا می کند، جایی که مصرف سوخت از 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به رقم قابل توجه 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است.تعریف استارت/ استاپ بسیار ساده است: موتوری که کار نمی کند، سوخت هم مصرف نخواهد کرد. موتورهای مجهز به این فناوری، بجای چرخش بی ثمر پشت چراغ قرمز، به محض قرارگیری جعبه دنده در حالت خلاص و برداشتن پا از روی پدال کلاچ، خاموش می شوند. هنگام سبز شدن چراغ نیز راننده خیلی راحت پا را بر روی پدال کلاچ می فشارد تا موتور از نو روشن شود، سپس اهرم دنده را در دنده اول قرار داده، با یک نیش گاز از زمین کنده می شود. درواقع، با بهره گیری از سیستم استارت/ استاپ، موتور نه تنها با روشن ماندن در حالت درجا، سوخت اضافی مصرف نمی کند، بلکه آلاینده زیست محیطی کمتری تولید کرده و صدایی هم ایجاد نمی کند.از همه مهم تر اینکه به منظور ایمن نگاه داشتن و راحتی هرچه بیشتر سرنشینان، در هنگام خاموش شدن موتور، سیستم تهویه هوا، فرمان و ترمزها از کار نمی افتند. موتور 1.3 لیتری CDTI در اُپل کورسا ecoFLEX 95 اسب بخاری جدید از یک توربوشارژر با هندسه متغیر نیز بهره می برد و قادر است بیشینه گشتاوری برابر با 190 نیوتن متر در دورهای بین 1750 تا 3250 نیز تولید کند.
چهره کورسا 2011 با تغییر تناسبات جلوپنجره و هواکش زیر آن اسپرت تر از گذشته شده است. هواکش زیر جلوپنجره پهن تر و بلندتر شده است. به علاوه، با نگاهی موشکافانه تر می توان پی برد که طراحان توجه زیادی را به طرح شبکه جلوپنجره که جایگزین پره های افقی شده است، کرده اند. حاصل تمامی این تغییرات خودرویی است با حالتی پویاتر در جاده. از نشان اُپل نیز نباید به سادگی گذشت که حال در میان تزئینات کرومی تجدیدنظر شده قرار گرفته و چهره گویای قسمت جلو را مشخص تر کرده است.خانواده اُپل کورسا در مدل 2011 نیز به توسعه مدل های اسپرتی و خاص خود که سری Color Line نامیده می شوند، ادامه داده است. مدل Color Edition از همین سری موفق با سقف سیاه رنگ و چرخ های 17 اینچی فوق براق، رنگ های روشن کابین و مشخصه های دیگر توانسته بیش از 20 درصد فروش مدل های کورسا در آلمان را به خود اختصاص دهد. اُپل نیز به منظور پاسخ به این اشتیاق روزافزون خریداران، این نسخه را به بازار اروپا معرفی می کند.یکی از مدل های این سری نیز نسخه Linea است که بمنظور جلب توجه مشتریان جوان تر که به دنبال خاص تر کردن کورسای خود هستند، ارائه شده است. این نسخه از دو نوار پهن سفید یا سیاه بهره می برد. رنگ چرخ های17 اینچی و آیینه های جانبی در این نسخه نیز به همان رنگ نوارها می باشد.مدل OPC 192 اسب بخاری که کماکان قدرتمندترین نسخه خانواده کورسا به حساب می آید نیز از نظر ظاهری مورد بازبینی قرار گرفته تا با دیگر اعضای خط تولید این خودرو هماهنگ باشد. از جمله این تغییرات می توان به اصلاح چراغ های جلو و تغییرشکل جلوپنجره اشاره کرد.
اُپل کورسا در نوع مشخص بدنه ارائه می شود: 3- در کوپه مانند و 5- در خانواده دوست! این خودرو هنوز هم یکی از جادارترین و دلنوازترین کابین های کلاس خود را ارائه می دهد.اُپل در داخل کابین این خودرو، برای دسترسی سرنشینان به دنیای مجازی اینترنت، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی چندرسانه ای با هفت اسپیکر قدرتمند 4×20 وات تدارک دیده است. این سیستم چندمنظوره که Touch & Connect نامیده می شود، از مشخصه های دیگری نظیر صفحه نمایش لمسی 5 اینچی، پوشش کامل سیستم ناوبری در بیش از 28 کشور دنیا، قابلیت اتصال از طریق بلوتوس، اتصال به iPod و اتصال از طریق USB نیز بهره می برد.قدرت موتور در خط تولید اُپل کوسا جدید از 65 تا 192 اسب بخار متغیر است. سال 2010، این خانواده پیشرانه شاهد حضور موتورهای جدیدی بود که در عین افزایش قدرت موتور در بسیاری از مدل ها، مصرف سوخت و ایجاد آلاینده زیست محیطی CO2 را تا میزان 13 درصد کاهش داده بودند. حال برای مدل 2011، Corsa ecoFLEX که به موتور 1.3 لیتری CDTI با قدرت 95 اسب بخار مجهز می باشد، به صورت استاندارد از فناوری استارت/ استاپ نیز بهره می برد. به لطف بهره گیری از این مشخصه جدید، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی در مدل 3- در این خودرو از 3.7 به 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.
میزان تولید آلاینده زیست محیطی CO2 در این مدل نیز از 98 به 94 گرم در هر کیلومتر کاهش یافته است. در مدل 5- در، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و ایجاد آلاینده زیست محیطی CO2 در هز کیلومتر نیز تنها 95 گرم می باشد. بیشترین تاثیر این فناوری استارت/ استاپ در سواری شهری نمود پیدا می کند، جایی که مصرف سوخت از 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به رقم قابل توجه 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است.تعریف استارت/ استاپ بسیار ساده است: موتوری که کار نمی کند، سوخت هم مصرف نخواهد کرد. موتورهای مجهز به این فناوری، بجای چرخش بی ثمر پشت چراغ قرمز، به محض قرارگیری جعبه دنده در حالت خلاص و برداشتن پا از روی پدال کلاچ، خاموش می شوند. هنگام سبز شدن چراغ نیز راننده خیلی راحت پا را بر روی پدال کلاچ می فشارد تا موتور از نو روشن شود، سپس اهرم دنده را در دنده اول قرار داده، با یک نیش گاز از زمین کنده می شود. درواقع، با بهره گیری از سیستم استارت/ استاپ، موتور نه تنها با روشن ماندن در حالت درجا، سوخت اضافی مصرف نمی کند، بلکه آلاینده زیست محیطی کمتری تولید کرده و صدایی هم ایجاد نمی کند.از همه مهم تر اینکه به منظور ایمن نگاه داشتن و راحتی هرچه بیشتر سرنشینان، در هنگام خاموش شدن موتور، سیستم تهویه هوا، فرمان و ترمزها از کار نمی افتند. موتور 1.3 لیتری CDTI در اُپل کورسا ecoFLEX 95 اسب بخاری جدید از یک توربوشارژر با هندسه متغیر نیز بهره می برد و قادر است بیشینه گشتاوری برابر با 190 نیوتن متر در دورهای بین 1750 تا 3250 نیز تولید کند.