ركودی كه بعد از صحبتهای رییسجمهور برای كاهش قیمت بر بازار خودرو حاكم شد، این روزها در حالی ادامه دارد كه خودروسازان طی روزهای گذشته قیمت تمام محصولات خود را تا ۱۰ درصد كاهش دادند؛ اما از آنجا كه این كاهش قیمتها بهقدری نبود كه بتواند شوك بازار از افزایش قیمتها را درمان كند، ركود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.
اما فعالان بازار این ركود را در سال آینده نیز ماندگار میبینند و پیشبینی خوشبینانهای در مورد رونق آن ندارند. آنها معتقدند زمانیكه بازار شب عید رونق نداشته، قطعا در ماههای ابتدایی سال نیز خبری از خرید و فروش نخواهد بود.
بر همین اساس یكی از فعالان بازار میگوید: ركود در بازار خودرو در حالیكه قیمتهای جدید هم اعلام شده است همچنان ادامه دارد. این فعال بازار دلیل ماندگار شدن این ركود حتی بعد از كاهش قیمتها را تعلل خودروسازان در اعلام قیمتهای جدید میداند و میگوید: این اقدام خودروسازان بیشتر شبیه نوعی وقتكشی بود، آنها اعلام قیمت را به قدری طولانی كردند كه مشتریان از این بازار ناامیدشدند و آن را ترك كردند.
اما از دیگر دلایل عدم استقبال مشتریها از بازار خودرو آن هم در روزهای پایانی سال، عرضه نشدن خودروها با مدل ۹۲ به بازار است. همین موضوع هم باعث كاهش بیش از پیش انگیزهها برای خرید خودرو در روزهای پایانی امسال شد.
به این ترتیب خودروسازان تمام امتیازهای خود را برای جذب مشتری از دست دادند. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام قیمتهای جدید توسط شورای رقابت، بازار خودرو امسال را در ركود به پایان خواهد برد یا هر چند كوتاه، در روزهای پایانی رونقی دوباره خواهد یافت.
اما فعالان بازار این ركود را در سال آینده نیز ماندگار میبینند و پیشبینی خوشبینانهای در مورد رونق آن ندارند. آنها معتقدند زمانیكه بازار شب عید رونق نداشته، قطعا در ماههای ابتدایی سال نیز خبری از خرید و فروش نخواهد بود.
بر همین اساس یكی از فعالان بازار میگوید: ركود در بازار خودرو در حالیكه قیمتهای جدید هم اعلام شده است همچنان ادامه دارد. این فعال بازار دلیل ماندگار شدن این ركود حتی بعد از كاهش قیمتها را تعلل خودروسازان در اعلام قیمتهای جدید میداند و میگوید: این اقدام خودروسازان بیشتر شبیه نوعی وقتكشی بود، آنها اعلام قیمت را به قدری طولانی كردند كه مشتریان از این بازار ناامیدشدند و آن را ترك كردند.
اما از دیگر دلایل عدم استقبال مشتریها از بازار خودرو آن هم در روزهای پایانی سال، عرضه نشدن خودروها با مدل ۹۲ به بازار است. همین موضوع هم باعث كاهش بیش از پیش انگیزهها برای خرید خودرو در روزهای پایانی امسال شد.
به این ترتیب خودروسازان تمام امتیازهای خود را برای جذب مشتری از دست دادند. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام قیمتهای جدید توسط شورای رقابت، بازار خودرو امسال را در ركود به پایان خواهد برد یا هر چند كوتاه، در روزهای پایانی رونقی دوباره خواهد یافت.