alirezakarimi
New member
طی 4 سال گذشته شایعهای بر سر زبانها بود که دایملر برای همیشه تولید خودروهای کلاس A مرسدسبنز را کنار خواهد گذاشت اما تولید نمونه مفهومی جدیدی از این کلاس که مؤلفههای طراحی و توانی منحصربهفرد دارد و به زودی در نمایشگاه خودروی شانگهای و نیویورک به نمایش درخواهد آمد، برای همیشه به این شایعات پایان خواهد داد.
در این مرسدسبنز هاچبک که سال آینده وارد بازارهای اروپایی و ایالات متحده خواهد شد، از مؤلفههای طراحی استفاده شده که اولینبار در F800 به کار گرفته شدهاند. کاپوت وسیعتر از نمونههای پیشین و پنجره مشبک جلو با ظاهری متفاوت طراحی شده است. چراغهای جلو تمام ال.ای.دی هستند و نور روز توسط 90 فیبر نوری با پوشش آلومینیوم که مانند بال طراحی شدهاند، تأمین خواهد شد.
برای این خودرو دیفرانسیل جلو، موتور توربوشارژ، 4 سیلندر و پاشش مستقیم BlueEFFICIENCY با ظرفیت 2 لیتر پیشبینی شده که توانی دور از انتظار و معادل 210 اسب بخار تولید خواهد کرد. آلایندگی این خودرو بسیاراندک خواهد بود.
این نمونه مفهومی اولین اتومبیل هاچبک دنیا است که در آن سیستم هشدار برخورد مجهز به رادار، دستیار ترمز انطباقی و امکان تغییر جهت چراغهای جلو همراه با چرخش فرمان در نظر گرفته شده است. بخش هدایت و کنترل این خودرو قابلیت یکپارچهشدن با تلفن هوشمند کاربران را خواهد داشت.
جنس و طراحی سپر عقب با پنجره مشبک جلوی اتومبیل مشابه است، در چراغهای عقب این خودرو نیز همان طرح پر از نقاط کوچک روشن تکرار شده است.
شیوه طراحی این نمونه هاچبک، طرح خودروهای کوپه را برای بینندگان تداعی خواهد کرد.
در فضای داخلی این خودرو نیز چراغها و جلوههای بصری ناشی از آنها جالبتوجه هستند. تعدادی از آنها شبیه به خروجی موتورهای پسسوز توربوجت طراحی شده و حتی به نظر میرسد بخشهایی از قسمت هدایت و کنترل نیز از کابین هواپیماها اقتباس شده باشد. امکان یکپارچه سازی این بخش با تبلتها یا تلفنهای همراه وجود خواهد داشت.
روکش چرمی با یک نوار قرمز برای صندلیهای خودرو استفاده شده و در عقب اتومبیل دو صندلی در ابعاد صندلیهای جلو در نظر گرفته شده است.
صندوق عقب و فضای بار این خودرو نیز برای یک هاچبک کوچک فوقالعاده است
در این مرسدسبنز هاچبک که سال آینده وارد بازارهای اروپایی و ایالات متحده خواهد شد، از مؤلفههای طراحی استفاده شده که اولینبار در F800 به کار گرفته شدهاند. کاپوت وسیعتر از نمونههای پیشین و پنجره مشبک جلو با ظاهری متفاوت طراحی شده است. چراغهای جلو تمام ال.ای.دی هستند و نور روز توسط 90 فیبر نوری با پوشش آلومینیوم که مانند بال طراحی شدهاند، تأمین خواهد شد.
برای این خودرو دیفرانسیل جلو، موتور توربوشارژ، 4 سیلندر و پاشش مستقیم BlueEFFICIENCY با ظرفیت 2 لیتر پیشبینی شده که توانی دور از انتظار و معادل 210 اسب بخار تولید خواهد کرد. آلایندگی این خودرو بسیاراندک خواهد بود.
این نمونه مفهومی اولین اتومبیل هاچبک دنیا است که در آن سیستم هشدار برخورد مجهز به رادار، دستیار ترمز انطباقی و امکان تغییر جهت چراغهای جلو همراه با چرخش فرمان در نظر گرفته شده است. بخش هدایت و کنترل این خودرو قابلیت یکپارچهشدن با تلفن هوشمند کاربران را خواهد داشت.
جنس و طراحی سپر عقب با پنجره مشبک جلوی اتومبیل مشابه است، در چراغهای عقب این خودرو نیز همان طرح پر از نقاط کوچک روشن تکرار شده است.
شیوه طراحی این نمونه هاچبک، طرح خودروهای کوپه را برای بینندگان تداعی خواهد کرد.
در فضای داخلی این خودرو نیز چراغها و جلوههای بصری ناشی از آنها جالبتوجه هستند. تعدادی از آنها شبیه به خروجی موتورهای پسسوز توربوجت طراحی شده و حتی به نظر میرسد بخشهایی از قسمت هدایت و کنترل نیز از کابین هواپیماها اقتباس شده باشد. امکان یکپارچه سازی این بخش با تبلتها یا تلفنهای همراه وجود خواهد داشت.
روکش چرمی با یک نوار قرمز برای صندلیهای خودرو استفاده شده و در عقب اتومبیل دو صندلی در ابعاد صندلیهای جلو در نظر گرفته شده است.
صندوق عقب و فضای بار این خودرو نیز برای یک هاچبک کوچک فوقالعاده است