یک دهه غیبت در اروپا و حالا ، حی وحاضر! آن هم با تمام وجود. این را در مورد سلطان قلبها یعنی شورلت کامارو میگوییم. اتومبیلی که با عضلات تنومندش چهار دهه بر قلب و ذهن تمامی اتومبیل دوستان و اتومبیل نادوستان حکمرانی کرد و تبدیل به بهترین و زیباترین سوژه برای پوسترهای روی دیوارها، تیشرت تن جوانان دیروز و امروز و حتی ترانه های نام آشنا شد. ظاهراً این بار هم شورلت کاماروی دوست داشتنی قصد کرده تا با روی کار آوردن مدل «اییو» اش دل از کف جادههای اروپا و دیوارهای اطاق خوابهایمان ببرد. بدون شک همینطور است.
نکته جالب در مورد مدل «اییو» قابل شناسايی بودنش به عنوان یک شورلت کامارو در یک نگاه است، درعین حال که ظاهرش کاملا مدرن است. طراحی قرن بیستویکمی این اتومبیل تجسمی است از اصالت پربار شورلت کامارو با دماغهVشکل و شانههایی پهن در قسمت عقب که علاوه بر اشاره به ویژگیهای طراحی بارز و نامی آن، جایگاهی ویژه در میان اتومبیلهای معاصر به آن میبخشد.
«واین برانون» مدیر عامل بخش اروپايی شورلت، میگوید: «کامارو آمیزهای است از قدرت، آسایش و تکنولوژی و این درحالیست که قیمت پیشنهادی آن همیشه، به معنای واقع کلمه، ارزشش را دارد. این هماهنگی قیمت و سرویسدهی یکی از همان نکاتی است که کمتر کمپانی به آن دست یافته است. چیزی که یکبار دیگر کامارو را از سایر رقبایش مستثنی میکند.» دل «اییو» با درنظرگرفتن مشتریان اروپايياش و با تصور گام نهادن بر جادههای پرپیچ و خم پیست نوربررینگ آلمان با توشههای از تجهیزات و تمهیدات جدید طراحی شده است. اعداد و ارقام هم به خوبی سهم خود را از این مجموعه تاثیر گذار میپردازند. جعبه دنده دستی آن به یک موتور با شکوه V8 2/6 لیتری LS3 متصل است که 432 اسب بخار توان و 569 نیوتنمتر گشتاور (در دور موتور 4600 دور در دقیقه) تولید میکند و عملا به یک شتاب صفر تا صد 2/5 ثانیه ای برای مدل کوپه و شتاب 4/5 ثانیه ای برای مدل کانورتبل تبدیل می شود. از طرف دیگر جعبه دنده اتوماتیک با یک موتور V8 2/6 لیتری L99 با توان 405 اسب بخار و گشتاور 556 نیوتنمتر (در دور موتور 4300 دور در دقیقه) سروکار دارد. این جعبه دنده مدل کوپه را در مدت زمان 4/5 ثانیه و مدل کانورتبل را با یک تفاوت ناچیز 2/0 ثانیه ای (6/5 ثانیه) از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتردرساعت میرساند. بیشینه سرعت اییو 250 کیلومتر در ساعت رقم خورده است که رقم کاملا چشمگیری است. لاستیکهای پیرلی20P0 اینچی نیز موظفاند تا از مجموع نیروهای تولیدی اییو نهایت استفاده را ببرند. در مقابل، دیسک ترمزهای ضد قفل چهار پیستونه برمبو بهیاری سیستم کنترل کشش و سیستم استايبلی ترک از ترمزگیری بینقص و بهترین عملکرد سر پیچها اطمینان حاصل میکنند. چرخهای اتومبیل به موازات بدنه به بیرون کشیده شدهاند تا به ظاهر اتومبیل پهنای هرچه بیشتری ببخشند.
نکته جالب در مورد مدل «اییو» قابل شناسايی بودنش به عنوان یک شورلت کامارو در یک نگاه است، درعین حال که ظاهرش کاملا مدرن است. طراحی قرن بیستویکمی این اتومبیل تجسمی است از اصالت پربار شورلت کامارو با دماغهVشکل و شانههایی پهن در قسمت عقب که علاوه بر اشاره به ویژگیهای طراحی بارز و نامی آن، جایگاهی ویژه در میان اتومبیلهای معاصر به آن میبخشد.
«واین برانون» مدیر عامل بخش اروپايی شورلت، میگوید: «کامارو آمیزهای است از قدرت، آسایش و تکنولوژی و این درحالیست که قیمت پیشنهادی آن همیشه، به معنای واقع کلمه، ارزشش را دارد. این هماهنگی قیمت و سرویسدهی یکی از همان نکاتی است که کمتر کمپانی به آن دست یافته است. چیزی که یکبار دیگر کامارو را از سایر رقبایش مستثنی میکند.» دل «اییو» با درنظرگرفتن مشتریان اروپايياش و با تصور گام نهادن بر جادههای پرپیچ و خم پیست نوربررینگ آلمان با توشههای از تجهیزات و تمهیدات جدید طراحی شده است. اعداد و ارقام هم به خوبی سهم خود را از این مجموعه تاثیر گذار میپردازند. جعبه دنده دستی آن به یک موتور با شکوه V8 2/6 لیتری LS3 متصل است که 432 اسب بخار توان و 569 نیوتنمتر گشتاور (در دور موتور 4600 دور در دقیقه) تولید میکند و عملا به یک شتاب صفر تا صد 2/5 ثانیه ای برای مدل کوپه و شتاب 4/5 ثانیه ای برای مدل کانورتبل تبدیل می شود. از طرف دیگر جعبه دنده اتوماتیک با یک موتور V8 2/6 لیتری L99 با توان 405 اسب بخار و گشتاور 556 نیوتنمتر (در دور موتور 4300 دور در دقیقه) سروکار دارد. این جعبه دنده مدل کوپه را در مدت زمان 4/5 ثانیه و مدل کانورتبل را با یک تفاوت ناچیز 2/0 ثانیه ای (6/5 ثانیه) از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتردرساعت میرساند. بیشینه سرعت اییو 250 کیلومتر در ساعت رقم خورده است که رقم کاملا چشمگیری است. لاستیکهای پیرلی20P0 اینچی نیز موظفاند تا از مجموع نیروهای تولیدی اییو نهایت استفاده را ببرند. در مقابل، دیسک ترمزهای ضد قفل چهار پیستونه برمبو بهیاری سیستم کنترل کشش و سیستم استايبلی ترک از ترمزگیری بینقص و بهترین عملکرد سر پیچها اطمینان حاصل میکنند. چرخهای اتومبیل به موازات بدنه به بیرون کشیده شدهاند تا به ظاهر اتومبیل پهنای هرچه بیشتری ببخشند.