• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

رضــrezaــا

کاربر ویژه
حدود پنج سال پیش که تویوتا اوالون با کاست پلیر استاندارد خود، وارد بازار شد، چیزی بیشتر از یک کمری قدیمی با رنگ و لعاب جدید و صندلی‌های راحت به‌نظر می‌رسید. سواری با اوالون، بسیار راحت‌تر بود و ورود و خروج به خودرو آسان‌تر انجام می‌شد. تغییر دنده‌ها در اولون، آسان‌ترین کار ممکمن بود. با این‌حال، تویوتا اوالون در سال‌های گذشته، همچنان نظاره‌گر پیشرفت رو به جلوی اتومبیل‌های دیگر بوده و در مدل ۲۰۱۳ خود، تغییر قابل‌توجهی به خود ندیده است.
2013-toyota-avalon-lineup-500x333.jpg

2013 Toyota Avalon

از لحاظ طراحی بدنه، تویوتا اوالون ۲۰۱۳، شبیه به طراحی کوپه‌های اسپورتی شده است. نسبت به مدل قبلی، طول خودرو، ۶/۱ سانتیمتر و عرض خودور ۱/۵ سانتیمتر کوچکتر شده‌ و فاصله سقف خودرو تا کف جاده حدود یک اینچ کوتاه‌تر شده است. اگر جلوبندی کت‌‌فیش قبلی اوالون را که از کرایسلر سبرینگ سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ گرفته شده بود، به خاطر داشته باشید، حتماً تصدیق خواهید کرد که شکل ظاهری کنونی اوالون، بهترین چهره اوالون در عمر طول و دراز خود بوده است. در واقع طراحی زیبای آن، می‌تواند رقابتی هیجان‌انگیز با دیگر سدان‌های بزرگ مانند بیوک لکراس، شورولت ایمپالا، هیوندای ازرا، کیا کادنزا و لکسوس ES350 داشته باشد.


2013-Toyota-Avalon-Limited-Nissan-Maxima-SV-Hyundai-Azera-side-by-side-500x312.jpg

آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما

داخل کابین، با وجود شیب در سقف اوالون، فضای کافی برای سر پیش‌بینی شده است. در طراحی داخلی جدید، ۴/۳ سانتیمتر از فضای پاها در عقب کاسته شده است. این فضای پاهای کمتر، در واقع، قربانی فضای بیشتر برای حمل وسایل شده است. فضای حمل وسایل در اوالون ۲۰۱۳، ۰/۰۴۵ مترمکعب افزایش یافته که تقریباً به همین مقدار از جای وسایل گلف در بیوک لکراس بزرگتر است. با وجود این کاهش فضا، طراحی داخلی اوالون به صورتی است که از مدلی مانند لکسس LS نیز جادار تر به نظر می‌رسد.


2013-toyota-avalon-limited-interior-500x305.jpg

2013 Toyota Avalon limited interior

بخش جلوی کابین نیز با طراحی فوق‌العاده شبیه به لکسس، راحت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی چرمی با تکیه‌گاه‌های کناری، برای سفرهای طولانی‌مدت، بسیار مفید خواهند بود. طراحی داشبورد، کاملاً ساده و مرتب انجام گرفته و حتی نگهدارنده قهوه نیز در پوشش چرم فاکس پیچیده شده است. علاوه بر صفحه نمایش لمسی وسط برای کنترل صدا و سیستم راهبری، یک مونیتور کوچکتر و غیرلمسی برای نمایش وضعیت سیستم کنترل هوا استفاده شده است. در این مونیتور کوچکتر، کنترل‌های خازنی برای کارهای دیگر در سیستم صوتی، HVAC و برنامه های کابردی و تغییر دنده اوالون، در دسترس قرار می‌گیرد. یک دکمه apps نیز می‌تواند برای وصل شدن بلوتوثی به سیستم‌هایی مانند پاندورا، بینگ، آی‌هرت‌رادیو، کنترل قیمت سوخت و سیستم راهبری بر اساس گوشی‌های هوشمند، به کار بیاید. اگر بسته تکنولوژی را در هنگام خرید انتخاب کنید، حتی می‌توانید یک شارژر برای گوشی خود به همراه داشته باشید.


2013-toyota-avalon-xle-rear-500x333.jpg

2013 Toyota Avalon XLE

برای هواداران اوالون، موتور آرام و متین و در عین‌حال، با واکنش سریع ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، چیز ناآشنایی نیست. این نوع موتور سال‌هاست که در اوالون استفاده می‌شود. در سیستم گیربکس شش‌دنده اتوماتیک با شیفت دستی دنده‌ها در گشتاورهای معین، یکپارچگی خاصی، قابل‌مشاهده است. داخل کابین صدایی از موتور و تغییرات دور موتور مشخص نیست. در واقع، مانند لکسس، همه چیز در داخل کابین، آرام و بی‌صداست.


2013-toyota-avalon-limited-01-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-02-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-03-200x150.jpg




سه حالت رانندگی برای اوالون در دسترس قرار گرفته: اکو، نرمال و اسپورت. در حالت اکو، واکنش پدال گاز آهسته‌تر است و همچنین شیفت به دنده بالاتر، با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مقابل، در حالت اسپورت، پدال گاز واکنش بیشتری داشته و سرعت تعویض دنده‌ها آهسته‌تر است و به همین نسبت واکنش فرمان خودرو بیشتر می شود. سیستم فرکان اوالون از نوع الکتریکی است که نسبت آن متغیر است و در کل، نسبت به مدل سال قبل از عملکردی سریعتر برخوردار است. همچنین، میله ضدّ چرخش در عقب، کنترل فرمان را بهتر کرده و لغزش بدنه در پیچ را کاهش داده است. این سیستم در کنار تایرهای 225/45-18، چسبندگی بسیار خوبی را برای اوالون ۲۰۱۳ به ارمغان آورده و دیگر خبری از آن خودروی متزلزل روی جاده نیست. نیروی وارد در سر پیچ در اوالون ۲۰۱۳ برابر 0.82 g است که اندکی بهتر از مدل سال قبل است. لاتیک‌های بزرگتر، در بهبود وضعیت ترمز نیز مؤثر بوده‌اند و مسافت توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۳/۶۵ متر، نسبت به مدل سال قبل کاهش یافته است.


2013-toyota-avalon-limited-interior-01-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-interior-photo-02-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-interior-photo-03-200x150.jpg




قیمت پایه اوالون از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود. در عین حال این مدل به تجهیزات زیادی مانند مونیتور لمسی برای سیستم راهبری و صدا، استارت بدون کلید، سرویس دیتای ان‌تیون، رادیوی دیجیتال و ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم مونیتورینگ نقطه کور و نمای عقب، مجهز است. مدل ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلاری که برای تست این مدل مورد استفاده قرار گرفته، از لوازم اضافه دیگری مانند سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر JBL، چراغ بالاهای HID، برف‌پاک‌کن‌‌های حساس به باران، گرم‌کن صندلی‌های عقب وجلو و نمایشگر رنگی سیستم کنترل دما، بهره می‌برد. همچنین، می توان ۱۷۵۰ دلار دیگر برای بسته تکنولوژی شامل لوازمی چون کنترل دینامیک رانندگی، سیستم پیش‌‌برخورد و شارژر گوشی، خرج کرد. از آپشن‌های دیگر اوالون، می‌توان به پوشش کف خودرو و محل وسایل ۲۲۵ دلاری و جعبه کمک‌های اولیه ۲۹ دلاری اشاره کرد.


2013-toyota-avalon-limited-headlight-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-side-view-mirror-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-taillight-and-badge-200x150.jpg




در واقع، برای تویوتا اوالون، وضعیت از نوار کاست به پخش آهنگ‌ از طریق بلوتوث، ارتقا یافته که قدم بسیار مهمی است. با طراحی‌های اندک، ولی زیبایی که برای سدان انجام گرفته، و کمی هم بهبود شاسی و استفاده با برنامه از تکنولوژی‌های جدید، این خودروی سطح بالا از تویوتا، در مجموع، گامی هر چند کوچک، به سمت جلو برداشته است.


2013-toyota-avalon-limited-photo-01-200x150.jpg
2013-Toyota-Avalon-Hybrid-XLE-front-three-quarter-200x150.jpg
2013-toyota-avalon-limited-35-liter-v-6-engine-200x150.jpg




مشخصات:



  • [*=center]نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
    [*=center]قیمت پایه: ۳۱۷۸۵ دلار ( قیمت مدل تست: ۴۲۴۴۹ دلار)
    [*=center]نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
    [*=center]گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
    [*=center]قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدال شیفتر.


ابعاد:



  • [*=center]فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۲ متر.
    [*=center]طول ماشین: ۴/۹۶ متر.
    [*=center]عرض: ۱/۸۳ متر.
    [*=center]ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
    [*=center]وزن کلی: ۱۶۳۰ کیلوگرم.


تست‌های سرعت:



  • [*=center]صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
    [*=center]صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۱ ثانیه.
    [*=center]صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۱ ثانیه.
    [*=center]استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
    [*=center]عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۵ ثانیه با سرعت ۱۵۷/۷ کیلومتر بر ساعت.
    [*=center]سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
    [*=center]مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
    [*=center]نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.82 g


مصرف سوخت:



  • [*=center]سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
    [*=center]مصرف سوخت در تست: ۸/۲۵ لیتر در صد کیلومتر.
 
بالا