رضــrezaــا
کاربر ویژه
هوندا سیویک ۲۰۱۲، فروشی خارقالعاده داشت و پیروزی بزرگی برای کمپانی هوندا محسوب میشد. تعداد ۳۳۱۸۷۲ دستگاه خودرو هوندا سیویک جدید در سال ۲۰۱۲ به فروش رفت و پرفروشترین خودرو در کلاس خود لقب گرفت. بهنظر میرسد که بسیاری از خریداران از خودروی خود راضی بودهاند. بر این اساس، هوندا، نسخه ۲۰۱۳ این خودرو را برای ورود به بازار آماده است. در هوندا سیویک ۲۰۱۳، طراحی ظاهری، فضای داخلی، جلوبندی وسیستم فرمان و کنترل، بهینه شدهاند.
2013 Honda Civic EX-L
طراحی جدید در جلو و عقب خودرو، ظاهری شبیه به یک لبخند پیروزمندانه نسبت حالت غمگین گذشته، به هوندا سیویک بخشیده است. به گفته هوندا، نوع این طراحی تا حدودی، «احساسی» و «جوانپسند» بوده است. به هر حال، ظاهر جدید، فوقالعاده است.
2013 Honda Civic EX-L Interior
هوندا، طراحی داخلی را نیز دوباره انجام داده و حس و حال رسمی بیشتری در آن به کار برده است.
هوندا جلوبندی سیویک را نیز برای قبولی در تستهای جدید تصادف تغییر داده است؛ چیزی که باعث شده تا ۲۲/۶۸ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شود. همچنین تجهیزات دیگری از جمله دوربین نمای عقب، به صورت استاندارد به هوندا سیویک اضافه شدهاند و وزن هوندا سیویک ۲۰۱۳ به ۱۳۰۴ کیلوگرم رسیده است. این وزن، ۵۶/۷ کیلوگرم بالاتر از وزن هوندا سیویک سال ۲۰۱۲ است. با این حال و با وجود این اضافه وزن، چابکی خودرو تغییری نکرده است. فورد فوکوس در این کلاس بهترین عملکرد را در شتاب دارد و پس از او هوندا سیویک با اختلافی در حدود یک ثانیه، دوم است. هوندا، پیشرانه سیویک را تغییر نداده و موتور ۱/۸ لیتری آن توان تولید ۱۴۰ اسبإخار قدرت را دارد و دارای پنج دنده سرعت اتوماتیک است.
2013 Honda Civic EX-L
هوندا سیستم تعلیق فرمان را بهبود بخشیده و با کمک میلههای ضدّ چرخش ۰/۹ اینچی در جلو و ۰/۲ اینچی در عقب، کمکفنرهای با سختی بیشتر (افزایش سختی ۱۵ درصدی در جلو و ۱۸ درصدی در عقب) و جذب نیروی بهتر، کنترل خودرو، راحتتر انجام میگیرد. همچنین واکنش فرمان در این مدل سریعتر شده و از 16.1:1 به 14.9:1 یافته است. این موضوع باعث میشود تا هنگام راندن سیویک احساس سبکی و کمحجم بودن داشته باشیم.
به هرحال، هوندا سیویک در آغاز راه است و هنوز تا رسیدن به یک خودروی آرمانی، راه درازی در پیش دارد.
مشخصات:
طراحی جدید در جلو و عقب خودرو، ظاهری شبیه به یک لبخند پیروزمندانه نسبت حالت غمگین گذشته، به هوندا سیویک بخشیده است. به گفته هوندا، نوع این طراحی تا حدودی، «احساسی» و «جوانپسند» بوده است. به هر حال، ظاهر جدید، فوقالعاده است.
هوندا، طراحی داخلی را نیز دوباره انجام داده و حس و حال رسمی بیشتری در آن به کار برده است.
هوندا جلوبندی سیویک را نیز برای قبولی در تستهای جدید تصادف تغییر داده است؛ چیزی که باعث شده تا ۲۲/۶۸ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه شود. همچنین تجهیزات دیگری از جمله دوربین نمای عقب، به صورت استاندارد به هوندا سیویک اضافه شدهاند و وزن هوندا سیویک ۲۰۱۳ به ۱۳۰۴ کیلوگرم رسیده است. این وزن، ۵۶/۷ کیلوگرم بالاتر از وزن هوندا سیویک سال ۲۰۱۲ است. با این حال و با وجود این اضافه وزن، چابکی خودرو تغییری نکرده است. فورد فوکوس در این کلاس بهترین عملکرد را در شتاب دارد و پس از او هوندا سیویک با اختلافی در حدود یک ثانیه، دوم است. هوندا، پیشرانه سیویک را تغییر نداده و موتور ۱/۸ لیتری آن توان تولید ۱۴۰ اسبإخار قدرت را دارد و دارای پنج دنده سرعت اتوماتیک است.
هوندا سیستم تعلیق فرمان را بهبود بخشیده و با کمک میلههای ضدّ چرخش ۰/۹ اینچی در جلو و ۰/۲ اینچی در عقب، کمکفنرهای با سختی بیشتر (افزایش سختی ۱۵ درصدی در جلو و ۱۸ درصدی در عقب) و جذب نیروی بهتر، کنترل خودرو، راحتتر انجام میگیرد. همچنین واکنش فرمان در این مدل سریعتر شده و از 16.1:1 به 14.9:1 یافته است. این موضوع باعث میشود تا هنگام راندن سیویک احساس سبکی و کمحجم بودن داشته باشیم.
به هرحال، هوندا سیویک در آغاز راه است و هنوز تا رسیدن به یک خودروی آرمانی، راه درازی در پیش دارد.
مشخصات:
[*=center]نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
[*=center]قیمت مدل تست: ۲۴۵۵۵ دلار دلار (قیمت پایه: ۲۳۷۶ دلار).
[*=center]نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتوری.
[*=center]گنجایش: ۱۷۹۹ سیسی.
[*=center]قدرت: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
[*=center]گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه.
[*=center]گیربکس: ۵ دنده اتوماتیک.
ابعاد:
[*=center]فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۷ متر.
[*=center]طول ماشین: ۴/۵۵ متر.
[*=center]عرض: ۱/۷۵ متر.
[*=center]ارتفاع: ۱/۴۳ متر.
[*=center]وزن کلی: ۱۳۰۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
[*=center]صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
[*=center]صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۵ ثانیه.
[*=center]صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۶ ثانیه.
[*=center]استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
[*=center]عبور از یکچهارم مایل: ۱۷ ثانیه با سرعت ۱۳۳/۵۷ کیلومتر بر ساعت
[*=center]سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۹۹/۵۶ کیلومتر بر ساعت.
[*=center]مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹ متر.
مصرف سوخت:
[*=center]سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۴/۴۴ لیتر در بزرگراه و ۶/۱۹ لیتر در شهر
[*=center]مصرف سوخت در تست: ۶/۴۲ لیتر در صد کیلومتر