• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

برسی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۴

رضــrezaــا

کاربر ویژه



وقتی کراس‌آور متوسط نسل سوم و محبوب هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد، تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی خود داشت. هیوندای به پرسش‌های زیادی در آن پاسخ داده بود؛ از جمله این که حداکثر اندازه این کلاس ماشین چقدر باید باشد. بر این اساس تولید سانتافه در دو مسیر اصلی قرار گرفت. سانتافه اسپورت که با اندازهٔ قبلی و با گنجایش ۵ سرنشین، و سانتافه که عنوانی برای خودروهایی بود که فاصله محور چرخ‌های طولانی‌تری داشتند و سه ردیف صندلی در صندلی در آن‌ها جای می‌گرفت که بسته به طراحی‌های داخلی، می‌توانستند ظرفیت ۶ یا ۷ نفر را داشته باشند. بنابراین، می‌توان گفت که سانتافه اسپرت، شکاف موجود در خط تولید هیوندای را پر کرد و خودروی سانتافه جایگزین مدل بزرگ‌تر و مشابه خود، یعنی وراکروز شد.


2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-top-view-500x312.jpg

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

سانتافه‌های اسپرت از یک موتور چهار سیلندر ۲/۴ لیتری استفاده می‌کنند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و این در حالی است که موتور ۲ لیتری توربو ۲۶۴ اسب‌بخاری را نیز می‌توان انتخاب کرد. همچنین اگر موتور V6 با گنجایش ۳/۳ لیتر بر روی آن نصب شود، با توجه به فاصله زیاد محور چرخ‌ها، قدرتی معادل ۲۹۰ اسب بخار تولید خواهد کرد. به عنوان یک مقایسه، می‌توان موتور ۳/۸ لیتری V6 را بر روی مدل وراکروز در نظر گرفت که ۲۶۳ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. دلیل این امر طراحی و ساخت جدید و استفاده از مواد سبک‌تر در سانتافه اسپرت است که آن را بیش از ۹۰ کیلوگرم از ورا کروز سبک‌تر می‌کند. شرایط اسپرتی این مدل هیوندای، از مدل‌های نسل قبل سانتافه بیشتر است و به راحتی می‌توان در پیچیدن‌ها، مانور داد.


2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-rear-three-quarters-500x312.jpg

2014 Hyundai Santa Fe Sport AWD 2.0T

وزن کمتر، تنها به معنی عملکرد و کنترل بهتر نیست، بلکه مصرف بهینه سوخت را نیز سبب می‌شود. نیرومحرکه از سیستم انژکتور با پاشش مستقیم سوخت استفاده می‌کند که برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بسیار مفید است. همچنین می‌توان وضعیت را به Active ECO تغییر داد و با محیط زیست بیشتر منطبق شد و مصرف بهینه سوخت را افزایش داد.


2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-front-three-quarters-in-motion-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-front-view-in-motion-200x150.jpg
2014-Hyundai-Santa-Fe-Sport-Rear-Three-Quarters-200x150.jpg




سانتافه گرند و سانتافه اسپرت به دو صورت دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شوند. سیستم پردازش اطلاعات بلو لینک هیوندای و ارتباط تلفنی با بلوتوث از موارد اشتراک همهٔ مدل‌هاست. رادیو موج متوسط و کوتاه و همچنین Sirius/XM به همراه ورودی سی‌دی و اتصال آی‌پد در دسترس است و همچنین سیستم راهبری که می‌توان در هنگام خرید آن را انتخاب کرد. اگر پکیج‌های «تکنولوژی» و «چرم و تجهیزات ویژه» را انتخاب کنید، قیمت نهایی خودرو، نزدیک به ۳۶ هزار دلار برایتان آب می‌خورد؛ چیزی که در خودروی تست این بررسی انجام شده است. امّا در همین حال، حس یک خودروی لوکس را در یک مدل از هیوندای تجربه خواهید کرد: یک کابین راحت و مطمئن. سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ نمادی از پیشرفت هیوندای بعد از ورودش به بازار در دهه ۸۰ میلادی است. البته اگر فکر می‌کنید که این خودرو کاملاً کره‌ای است، سخت در اشتباهید؛ ساخت نهایی هیوندای سانتافه اسپرت در وست‌پویینت ایالت جورجیا در امریکا انجام شده است.


Hyundai-Santa-Fe-Sport-2-Side-200x150.jpg
Hyundai-Santa-Fe-Sport-2-200x150.jpg
2014-Hyundai-Santa-Fe-Sport-Front-Three-Quarters-Dynamic-Scenic-200x150.jpg




هیوندای از طراحی‌های خود با عنوان خاص «پیکره سیال» نام می‌برد که اتفاقاً، کاملاً در مورد سانتافه اسپرت صدق می‌کند. در طراحی، جزئیات با ظرافت اعمال شده‌اند و نمای کلی خودرو، قدرتمند و دینامیک نشان می‌دهد. جلوبندی کروم زیبا، نیاز به دقت بیشتر در نشانه H برای مطمئن شدن از کمپانی سازنده، هیوندای، دارد. همچنین چراغ‌های LED، نمای جالبی برای خودرو ایجاد می‌کنند.


2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-cockpit-2-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-buttons-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-steering-wheel-200x150.jpg


2013-Santa-Fe-Sport-door-panel-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-back-seat-cargo-space-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-interior-cargo-space-200x150.jpg


2013-Santa-Fe-Sport-rear-folded-seats-200x150.jpg
2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-engine-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-tips-200x150.jpg


2013-Santa-Fe-Sport-wheel-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-side-mirror-200x150.jpg
Hyundai-Santa-Fe-Sport-2-Interior-200x150.jpg


Hyundai-Santa-Fe-Sport-2-Seat-200x150.jpg
2014-Hyundai-Santa-Fe-Sport-Front-Three-Quarters-Dynamic-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-grill-200x150.jpg


2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-front-end-200x150.jpg
2013-Hyundai-Santa-Fe-Sport-front-three-quarter-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-back-seats-200x150.jpg


2013-Santa-Fe-Sport-dash-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-dash-quages-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-interior-200x150.jpg


2013-Santa-Fe-Sport-rear-badges-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-sun-roof-200x150.jpg
2013-Santa-Fe-Sport-front-seats-200x150.jpg




طراحی جدید هیوندای برای سانتافه، از فولاد کششی سبک‌تر استفاده کرده است و همین امر، باعث شده تا مقاومت در برابر پیچش افزایش یافته و بدنه ماشین، بهتر نیروهای وارده را جذب کند. ایمنی بیشتر در کابین، سری کامل کیسه‌های هواست که کیسه‌های هوای اضافی برای زانو و همچنین کنار سر راننده در نظر گرفته شده است. سیستم ترمز در چهار چرخ و ضد قفل استفاده شده و انتقال ترمز الکترونیکی (EBD) و همراه ترمز (BA) از بخش‌های فعال سیستم مدیریت وسیله نقلیه هستند. همچنین سیستم تشخیص جای پارک بر پایه امواج صوتی در سانتافه اسپرت وجود دارد. این خودرو توانسته بالاترین امتیاز ایمنی را از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS‌) دریافت کند. در مجموع، سانتافه اسپرت، راحتی را با عملکرد خوب و ایمنی درآمیخته است. مشخصات کامل و نتایج تست هیوندای سانتافه را در ادامه ببینید.

مشخصات فنی:



  • [*=center]نوع خودرو: کراس‌آور شاسی‌بلند، دو دیفرانسیل
    [*=center]قیمت مدل تست: ۳۵۹۲۵ دلار (قیمت پایه: ۲۹۴۵۰ دلار).
    [*=center]نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 با توربو شارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
    [*=center]گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
    [*=center]قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گشتاور: ۳۶۴/۷ نیوتن متر در ۱۷۵۰-۳۰۰۰ دور در دقیقه.
    [*=center]گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به صورت دستی.


ابعاد:



  • [*=center]فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
    [*=center]طول ماشین: ۴/۶۹ متر.
    [*=center]عرض: ۱/۸۸ متر.
    [*=center]ارتفاع: ۱/۶۹ متر.
    [*=center]وزن کلی: ۱۶۸۱ کیلوگرم.


تست‌ شتاب:



  • [*=center]صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۶ ثانیه.


مصرف سوخت:



  • [*=center]سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۹/۶۳ لیتر در شهر و ۷/۲۲ لیتر در بزرگراه.
    [*=center]مصرف سوخت در تست: ۹/۱۲ لیتر در صد کیلومتر.




 
بالا