هدیه چهل سالگی فورد که در نمایشگاه نیویورک 2004 چشم همگان را خیره کرده بود ، پس از چند سال که در زیر کاورهای مخصوص حفاظت می شد ، بالاخره به حراج گذاشته می شود . این خودرو فوق العاده زیبا که اوج فناوری های فورد در ساخت GT های خیابانی را به نمایش گذاشت ، دیدی جدید بر روی این کمپانی معتبر گشود . فورد با ساخت و معرفی ماستنگ GT-R کانسپت همان هدف را دنبال می کرد که مرسدس بنز با کلاس F خود به دنبال آن است ، یعنی شکل گیری خودرویی بر پایه نوین ترین تکنولوژی های کارخانه و اساس نهادن آن برای ساخت دیگر محصولات . البته با این تفاوت که فورد در این محصول بر روی قابلیت های اسپورتی در قالب خودرویی مدرن زوم کرده بود ، در حالی مرسدس بنز فناوری هایی به جهت ارتقاء سطح ایمنی و رانندگی مفرح تر در پرتو تجهیزات جدید را در کلاس F خود جستجو می کند . ماستنگ GT-R کانسپت که مدت ها بر روی جلد مطرح ترین نشریات خودرویی جهان و صفحه اول وبسایت های تخصصی خودرو جا خوش کرده بود ، از پیشرانه V شکل 5 لیتری بهینه شده بهره می برد که با یاری مجموعه سوپر شارژ 440 اسب بخار قدرت را از موتور 8 سیلندر آلومینیمی استخراج می کرد . این قدرت نسبتا بالا با گذر از گیربکس شش سرعته به چرخ های عقب منتقل می شد . 542 نیوتن متر گشتاور نیز از ماستنگ GT-R کانسپت اسبی رام نشدنی ساخته است . ماستنگ GT-R کانسپت خصوصیاتی داشت که هنوز هم در کمتر خودرویی قابل مشاهده است . از رینگ های 20 اینچی کروم کاری شده ، کاپوت فیبر کربن ، لوله اگزوزهای جانبی با حاشیه استیل و اسپویلر تنظیم پذیر درب صندوق عقب گرفته تا پنل دیجیتالی داشبورد فیبر کربن ، رول بارهای مقاوم ، رنگ نارنجی اختصاصی و تک صندلی قرار گرفته در اطاق که با روکش جیر بسیاربا کیفیت پوشیده شده است . مسئولان برگزار کننده این حراجی قیمت پایه ی این کانسپ اسپورت را 250 هزار دلار آمریکا تعیین کرده اند که پیش بینی می شود تا 350 هزار دلار هم ارتقاء پیدا کند . اما آنچه مسلم است ، تک بودن این خودرو مزید بر علت می شود که خریدار موستانگ GT-R کانسپت از وجود خودرویش در پارکینگ لذت ببرد ، نه رانندگی در خیابان .