این دو شرکت ایتالیایی اعلام کردند که به فعالیتهای اقتصادی خود در ایران که تنها شامل بخش فروش میشود، پایان دادهاند. این در حالی است که پیشتر شرکت مازراتی از راهاندازی نخستین واحد فروش محصولات خود در ایران در سال 2012 خبر داده بود.
همچنین براساس گزارشی که در چند سایت خودرویی از جمله "موتور اتوریتی" منتشر شده است، این دو خودروساز در پی فشارهای یک گروه آمریکایی موسوم به "اتحاد علیه ایران هستهای" مجبور به خروج از ایران شدهاند.
اما نکته جالب اینجاست که براساس آمار گمرک ایران در 9 ماهه سال جاری هیچ خودروی لامبورگینی وارد کشور نشده و در همین مدت کمتر از 50 دستگاه خودروی مازراتی وارد کشور شده است که این نشان میدهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران تقریبا در حد صفر است.
از سوی دیگر سازمان توسعه تجارت ایران در اوایل سال جاری ثبت سفارش واردات خودروهای مازراتی را به کشور دستکم تا شهریور ماه امسال متوقف کرده بود که این نشان میدهد اصولا ایران امسال اجازه ثبت سفارش واردات خودروی مازراتی را نداده است و اینکه مازراتی حالا مدعی خروج از بازار ایران شده، ادعای خندهداری به نظر میرسد.
براساس تازهترین آمار گمرک ایران واردات انواع خودروی سواری به کشور در 9 ماهه سال 1391 با کاهش کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 30 هزار و 30 دستگاه شد. ارزش این میزان واردات نیز با افزایش 13.5 درصدی به رقم 706 میلیون دلار رسید.
پراید بخریم هنر کردیم...