alirezakarimi
New member
با نیم نگاهی به تاریخچه خودروهای اسپرت، شورلت کامارو اگر محبوبترین نباشد، یکی از 3 خودروی اسپرت محبوب جهان به شمار میآید. گذشته از این بسیاری از کارشناسان امور خودرو بر این باور هستند که شورلت کامارو محبوبترین خودروی اسپرت در میان مردم آمریکاست.
این خودرو بزودی 45 ساله میشود و شورلت به عنوان یکی از برندهای قدیمی خودروسازی به عنوان کیک جشن تولد 45 سالگی این خودروی محبوب نسخه استثنایی از آن ارائه کرده است که گرچه پیکره ظاهری آن شباهتهای ساختاری با کاماروی 30 یا 40 سال پیش دارد، اما زمانی که سوار بر آن میشوید گویی وارد دنیای دیگری شدهاید. این همان کاماروی دوستداشتنی اما از نوع جدیدش است!
نسخه جدید کامارو خودرویی تندرو با موتور جدید 6سیلندر از نوع احتراق مستقیم است که با ظرفیت 6/3 لیتر نشان روشنی برای قدرت قابل توجه این خودروست. در سالهای اخیر نسخههای به روزی از کامارو ارائه شده است، اما تجمیع انبوهی از فناوریهای نوین در کنار توجه به ریزهکاریهای طراحی بخشهای داخلی خودرو چیزی متفاوت از تلاشهای قبلی بوده است. از دوردوزی چرم دور فرمان گرفته که با ظرافت چشمگیری صورت گرفته است تا سرعت و قدرت قابل توجه سیستم برقی شیشهها، در کاماروی 45 ساله همه چیز در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند. در چند مدل قبلی که آنها هم با استقبال خوبی روانه بازار شدند، اصلاحات زیادی در بخشهای متعدد صورت گرفته است، اما به رغم آنکه شاید نیاز دوبارهای به بازنگری نبوده است اما مهندسان شورلت باز هم بیکار ننشسته و حتی پنل مرکزی خودرو را نیز دوباره طراحی کردهاند. فرمان خودرو متفاوت از نمونههای قبلی است و همچنین شاهد نصب سیستم دوربین عقبی هستیم که این خود خبر خوشحال کنندهای است.
شورلت همه ساله مراسمی تحت عنوان جشن تولد کامارو برگزار کرده است. اینکه هر سال این مراسم برگزار شده است در عین حال که اتفاقی جالب توجه به شمار میآید نشان از محبوبیت آن در میان مردم و بخصوص مردم آمریکاست. ریک شید، معاون رئیس بخش بازاریابی شورلت میگوید: در سالهای گذشته تحقیقات گستردهای درخصوص ایجاد تغییراتی مؤثر در طراحی و عملکرد کامارو صورت گرفته است که این خود به تقویت و محبوبیت بیشتر آن کمک کرده است. از نظر وی، سال 2012 زمانی است که کامارویی با راحتی و سطح عملکرد خیرهکننده وارد بازار خواهد شد. قرار است این خودرو اوایل سال 2012 روانه بازار شود. مدیران شورلت برای اینکه این نسخه جدید را در تاریخ جاودانه کنند نام «چهل و پنجمین سالگرد» را برای آن برگزیدهاند، اتفاقی عجیب که در تاریخ خودروسازی بیسابقه است!
این خودرو که تابستان امسال یعنی از چند هفته دیگر به تولید انبوه میرسد، از موتوری با قدرت323 اسب بخار برخوردار است. این رکوردی مناسب برای چهل و پنجمین سالگرد به شمار میآید. مقایسهای میان موتور جدید و نسخه سال 2011 نشان از بهبود 11 اسب بخار موتور کاماروی مدل 2012 دارد. البته از حیث بازده مصرف سوخت هیچ تفاوتی میان مدل 2011 و چهل و پنجمین سالگرد دیده نمیشود. موتور خودرو که به اختصار LFX معرفی شده است 3/9 کیلوگرم از نسخه قبلی سبکتر است که این خود میتواند به تعادل هرچه بیشتر خودرو بخصوص در سرعتهای بالا کمک زیادی کند. گروهی از محققان مقایسهای میان موتور کاماروی مدل 2012 و موتور خودروهای اسپرت شناخته شده یک سال اخیر انجام دادهاند. نتایج این تحقیق نشان از آن دارد که موتور LFX بالاترین قدرت ممکن را به نسبت ظرفیتهای تعیینشده برای آن تولید میکند.
مهندسان شورلت در یکسال گذشته دست به نوآوریهای زیادی درخصوص طراحی بخشهای مختلف کاماروی 2012 زدهاند. آنها سر سیلندر جدیدی برای آن طراحی کردهاند. در این نوآوری شاهد خروجی اگزوز تلفیقی هستیم. همچنین پمپ سوختی جدیدی برای آن طراحی شده است. احتراق مستقیم فناوری کلیدیای است که موتور کاماروی مدل 2012 را قادر میسازد قدرت و بازده مصرف سوخت را در یک جا ارائه کند. مکانیسمی که در این روند به کار گرفته شده، موجب شده است تا بازده بهتری درخصوص فرآیند احتراق به ثبت برسد. این یعنی مصرف سوخت کمتر و در عین حال حفظ قدرت موتور. پمپ سوختی جدیدی که برای چهل و پنجمین سالگرد طراحی شده است در مقایسه با نمونههای قبلی کم سر و صداتر است. ال اوپنهایزر، رئیس بخش مهندسی کامارو میگوید: «هدف اصلی ما خلق محصولی با بالاترین کیفیت هندلینگ بوده است و فکر میکنیم به این هدف نیز رسیدهایم.» او میگوید از تجربیات قبلی که در فرآیند طراحی موتور و بدنه کاماروهای قبلی به دست آمده نهایت استفاده شده است. چرخهای 20 اینچی چهل و پنجمین سالگرد نیز بخشی از هیجان ذاتی آن را به بیننده منتقل میکنند. در حقیقت ارتفاع کم خودرو و بزرگی تایرها موجب میشوند بیننده در نگاه اول محصور این ترکیب هیجانانگیز شود.
شورلت برای این خودرو امضایی نیز در نظر گرفته است. روی کاپوت و همچنین در صندوق عقب خودرو نوار پهن قرمز رنگی دیده میشود که روی آنها عنوان چهل و پنجمین سالگرد دیده میشود. این نوارهای قرمز رنگ بر جذابیت خودرو افزودهاند بویژه آنکه خودرو سراسر مشکی است. دنباله این جذابیت به داخل خودرو نیز کشیده شده است. طراحان شورلت به جزئی ترین موارد نیز توجه داشتهاند. آنها حتی گرافیک و تنظیمات جدیدی برای پنل مرکزی چهل و پنجمین سالگرد در نظر گرفتهاند. طراحی فرمان نیز به گونهای تغییر یافته است تا بیش از گذشته با فیزیک انسانی در زمان نشستن روی صندلی خودرو هماهنگی داشته باشد. دوربینی که در قسمت عقبی خودرو نصب شده است کارایی زیادی دارد بویژه در زمانی که راننده قصد دارد سریعتر از همیشه خودرو را در محلی تاریک پارک کند. نکته جالب توجه ظاهر شدن تصاویر ویدئویی لحظه به لحظه پارک خودرو در آینه وسط خودروست. در قسمت سپر و چراغها و همچنین در صندوق عقب نیز ابدعات مختصر، اما جذابی صورت گرفته است. چراغهای مه شکن و اصلی خودرو در فرورفتگی محسوسی قرار گرفتهاند. همچنین در قسمت انتهایی در صندوق عقب خودرو باله کوچکی قرار دارد که از آن به عنوان استانداردی برای خانواده کاماروها یاد میشود.
میتوان در یک توصیف کلی چهل و پنجمین سالگرد یا همان کاماروی مدل 2012 را معجونی از فناوریهای نوین و ظرافتهای طراحی عنوان کرد. شورلت که اکنون خود را در میان انبوهی از رقبای سرسخت و قدرتمند عرصه خودروسازی و بخصوص خودروهای اسپرت میبیند امیدوار است با ارائه انبوه این خودرو در سال 2012 باز هم همچون گذشته سهم قابل توجهی از بازار پررونق فروش خودروهای اسپرت را به خود اختصاص دهد.
کامارو سابقهای درخشان در صنعت خودروسازی دارد. برای روشن شدن هر چه بهتر این سابقه بد نیست به رقیب همیشگی کامارو یعنی فورد و محصول خلاقانه آن یعنی ماستنگ اشاره کنیم.
سال 1964 کارخانه فورد اولین جرقه را در زمینه خودروهایی که ما امروزه آن را ماسل (ماسل به خودرویی گفته میشود که دارای حجم بالای موتور، قدرت بالا و همچنین طراحی بدنه که به عضلات انسان شبیه است را دارا باشد) مینامیم ایجاد کرد. این جرقه چیزی نبود جز تولید خودرویی به یاد ماندنی به نام ماستنگ. در سال 1966 کارخانه دوج خودرویی به این عرصه هیجانانگیز اضافه کرد یعنی دوج چارجر. اما رؤیای کامارو سال 1967 آغاز شد. در این سال شورلت اولین ماسل خود یعنی کامارو را به عنوان رقیب دوج و فورد ارائه کرد و جالب اینکه شورلت برای لغت کامارو این تعریف را انتخاب کرده است: کامارو موجودی است که ماستنگ را میبلعد.
شورلت کامارو
این خودرو بزودی 45 ساله میشود و شورلت به عنوان یکی از برندهای قدیمی خودروسازی به عنوان کیک جشن تولد 45 سالگی این خودروی محبوب نسخه استثنایی از آن ارائه کرده است که گرچه پیکره ظاهری آن شباهتهای ساختاری با کاماروی 30 یا 40 سال پیش دارد، اما زمانی که سوار بر آن میشوید گویی وارد دنیای دیگری شدهاید. این همان کاماروی دوستداشتنی اما از نوع جدیدش است!
نسخه جدید کامارو خودرویی تندرو با موتور جدید 6سیلندر از نوع احتراق مستقیم است که با ظرفیت 6/3 لیتر نشان روشنی برای قدرت قابل توجه این خودروست. در سالهای اخیر نسخههای به روزی از کامارو ارائه شده است، اما تجمیع انبوهی از فناوریهای نوین در کنار توجه به ریزهکاریهای طراحی بخشهای داخلی خودرو چیزی متفاوت از تلاشهای قبلی بوده است. از دوردوزی چرم دور فرمان گرفته که با ظرافت چشمگیری صورت گرفته است تا سرعت و قدرت قابل توجه سیستم برقی شیشهها، در کاماروی 45 ساله همه چیز در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند. در چند مدل قبلی که آنها هم با استقبال خوبی روانه بازار شدند، اصلاحات زیادی در بخشهای متعدد صورت گرفته است، اما به رغم آنکه شاید نیاز دوبارهای به بازنگری نبوده است اما مهندسان شورلت باز هم بیکار ننشسته و حتی پنل مرکزی خودرو را نیز دوباره طراحی کردهاند. فرمان خودرو متفاوت از نمونههای قبلی است و همچنین شاهد نصب سیستم دوربین عقبی هستیم که این خود خبر خوشحال کنندهای است.
شورلت همه ساله مراسمی تحت عنوان جشن تولد کامارو برگزار کرده است. اینکه هر سال این مراسم برگزار شده است در عین حال که اتفاقی جالب توجه به شمار میآید نشان از محبوبیت آن در میان مردم و بخصوص مردم آمریکاست. ریک شید، معاون رئیس بخش بازاریابی شورلت میگوید: در سالهای گذشته تحقیقات گستردهای درخصوص ایجاد تغییراتی مؤثر در طراحی و عملکرد کامارو صورت گرفته است که این خود به تقویت و محبوبیت بیشتر آن کمک کرده است. از نظر وی، سال 2012 زمانی است که کامارویی با راحتی و سطح عملکرد خیرهکننده وارد بازار خواهد شد. قرار است این خودرو اوایل سال 2012 روانه بازار شود. مدیران شورلت برای اینکه این نسخه جدید را در تاریخ جاودانه کنند نام «چهل و پنجمین سالگرد» را برای آن برگزیدهاند، اتفاقی عجیب که در تاریخ خودروسازی بیسابقه است!
این خودرو که تابستان امسال یعنی از چند هفته دیگر به تولید انبوه میرسد، از موتوری با قدرت323 اسب بخار برخوردار است. این رکوردی مناسب برای چهل و پنجمین سالگرد به شمار میآید. مقایسهای میان موتور جدید و نسخه سال 2011 نشان از بهبود 11 اسب بخار موتور کاماروی مدل 2012 دارد. البته از حیث بازده مصرف سوخت هیچ تفاوتی میان مدل 2011 و چهل و پنجمین سالگرد دیده نمیشود. موتور خودرو که به اختصار LFX معرفی شده است 3/9 کیلوگرم از نسخه قبلی سبکتر است که این خود میتواند به تعادل هرچه بیشتر خودرو بخصوص در سرعتهای بالا کمک زیادی کند. گروهی از محققان مقایسهای میان موتور کاماروی مدل 2012 و موتور خودروهای اسپرت شناخته شده یک سال اخیر انجام دادهاند. نتایج این تحقیق نشان از آن دارد که موتور LFX بالاترین قدرت ممکن را به نسبت ظرفیتهای تعیینشده برای آن تولید میکند.
مهندسان شورلت در یکسال گذشته دست به نوآوریهای زیادی درخصوص طراحی بخشهای مختلف کاماروی 2012 زدهاند. آنها سر سیلندر جدیدی برای آن طراحی کردهاند. در این نوآوری شاهد خروجی اگزوز تلفیقی هستیم. همچنین پمپ سوختی جدیدی برای آن طراحی شده است. احتراق مستقیم فناوری کلیدیای است که موتور کاماروی مدل 2012 را قادر میسازد قدرت و بازده مصرف سوخت را در یک جا ارائه کند. مکانیسمی که در این روند به کار گرفته شده، موجب شده است تا بازده بهتری درخصوص فرآیند احتراق به ثبت برسد. این یعنی مصرف سوخت کمتر و در عین حال حفظ قدرت موتور. پمپ سوختی جدیدی که برای چهل و پنجمین سالگرد طراحی شده است در مقایسه با نمونههای قبلی کم سر و صداتر است. ال اوپنهایزر، رئیس بخش مهندسی کامارو میگوید: «هدف اصلی ما خلق محصولی با بالاترین کیفیت هندلینگ بوده است و فکر میکنیم به این هدف نیز رسیدهایم.» او میگوید از تجربیات قبلی که در فرآیند طراحی موتور و بدنه کاماروهای قبلی به دست آمده نهایت استفاده شده است. چرخهای 20 اینچی چهل و پنجمین سالگرد نیز بخشی از هیجان ذاتی آن را به بیننده منتقل میکنند. در حقیقت ارتفاع کم خودرو و بزرگی تایرها موجب میشوند بیننده در نگاه اول محصور این ترکیب هیجانانگیز شود.
شورلت برای این خودرو امضایی نیز در نظر گرفته است. روی کاپوت و همچنین در صندوق عقب خودرو نوار پهن قرمز رنگی دیده میشود که روی آنها عنوان چهل و پنجمین سالگرد دیده میشود. این نوارهای قرمز رنگ بر جذابیت خودرو افزودهاند بویژه آنکه خودرو سراسر مشکی است. دنباله این جذابیت به داخل خودرو نیز کشیده شده است. طراحان شورلت به جزئی ترین موارد نیز توجه داشتهاند. آنها حتی گرافیک و تنظیمات جدیدی برای پنل مرکزی چهل و پنجمین سالگرد در نظر گرفتهاند. طراحی فرمان نیز به گونهای تغییر یافته است تا بیش از گذشته با فیزیک انسانی در زمان نشستن روی صندلی خودرو هماهنگی داشته باشد. دوربینی که در قسمت عقبی خودرو نصب شده است کارایی زیادی دارد بویژه در زمانی که راننده قصد دارد سریعتر از همیشه خودرو را در محلی تاریک پارک کند. نکته جالب توجه ظاهر شدن تصاویر ویدئویی لحظه به لحظه پارک خودرو در آینه وسط خودروست. در قسمت سپر و چراغها و همچنین در صندوق عقب نیز ابدعات مختصر، اما جذابی صورت گرفته است. چراغهای مه شکن و اصلی خودرو در فرورفتگی محسوسی قرار گرفتهاند. همچنین در قسمت انتهایی در صندوق عقب خودرو باله کوچکی قرار دارد که از آن به عنوان استانداردی برای خانواده کاماروها یاد میشود.
میتوان در یک توصیف کلی چهل و پنجمین سالگرد یا همان کاماروی مدل 2012 را معجونی از فناوریهای نوین و ظرافتهای طراحی عنوان کرد. شورلت که اکنون خود را در میان انبوهی از رقبای سرسخت و قدرتمند عرصه خودروسازی و بخصوص خودروهای اسپرت میبیند امیدوار است با ارائه انبوه این خودرو در سال 2012 باز هم همچون گذشته سهم قابل توجهی از بازار پررونق فروش خودروهای اسپرت را به خود اختصاص دهد.
کامارو سابقهای درخشان در صنعت خودروسازی دارد. برای روشن شدن هر چه بهتر این سابقه بد نیست به رقیب همیشگی کامارو یعنی فورد و محصول خلاقانه آن یعنی ماستنگ اشاره کنیم.
سال 1964 کارخانه فورد اولین جرقه را در زمینه خودروهایی که ما امروزه آن را ماسل (ماسل به خودرویی گفته میشود که دارای حجم بالای موتور، قدرت بالا و همچنین طراحی بدنه که به عضلات انسان شبیه است را دارا باشد) مینامیم ایجاد کرد. این جرقه چیزی نبود جز تولید خودرویی به یاد ماندنی به نام ماستنگ. در سال 1966 کارخانه دوج خودرویی به این عرصه هیجانانگیز اضافه کرد یعنی دوج چارجر. اما رؤیای کامارو سال 1967 آغاز شد. در این سال شورلت اولین ماسل خود یعنی کامارو را به عنوان رقیب دوج و فورد ارائه کرد و جالب اینکه شورلت برای لغت کامارو این تعریف را انتخاب کرده است: کامارو موجودی است که ماستنگ را میبلعد.
شورلت کامارو
با نیم نگاهی به تاریخچه خودروهای اسپرت، شورلت کامارو اگر محبوبترین نباشد، یکی از 3 خودروی اسپرت محبوب جهان به شمار میآید.میتوان در یک توصیف کلی کاماروی مدل 2012 را معجونی از فناوریهای نوین و ظرافتهای طراحی عنوان کرد