اولینبار در بهار 2011 آزمونی 6 ساعته را پشت سر خواهد گذاشت. پس از آن مهندسان آئودی تا تابستان آینده و لمان 2011 تنها فرصت 5 مرحله بررسی و تیونینگ این خودرو را خواهند داشت تا آن را برای یکی از سختترین مسابقات اتوموبیلرانی جهان آماده کنند.
مسابقات ۲۴ساعته لمان را باید مسابقه اتومبیل رانی استقامت دانست. آئودی، یکی از شرکتکنندگان موفق این مسابقات به تازگی از خودروی R۱۸ که تابستان آینده در لمان ۲۰۱۱ شرکت میکند، رونمایی کرد. جمعهای که گذشت، مطابق برنامه از پیش تعیینشده نمونه اولیه آئودی R۱۸ که نسل تازهای از خودروهای مسابقات اتوموبیلرانی این شرکت است و برای رقابت در مسابقات ۲۴ساعته لمان ۲۰۱۱ تولیدشده، رونمایی شد.
به گزارش AUTOBLOG.IR این اتومبیل از یک موتور کوچک ۶سیلندر ۳.۷ لیتری استفاده میکند که قدرت و گشتاور نیروی حاصل از این موتور هنوز اعلام نشده است. در این نمونه سقف پوشیده و آرایه کاملا جدیدی برای چراغها پیشبینی شده است. این اولینبار است که آئودی از این طراحی سقف که پیش از این توسط پژو به کار گرفته شده، استفاده میکند. طرح سقف این اتومبیل که شباهت چندانی با نسلهای پیشین آن یعنی R۸، R۱۰ و R۱۵ Plus ندارد، شرایط آیرودینامیک بهتری را برای R۱۸ فراهم خواهد کرد و از خستگی راننده نیز در این مسابقه استقامت ۲۴ ساعته میکاهد. این اتومبیل از یک موتور کوچک ۶سیلندر ۳.۷ لیتری استفاده میکند که قدرت و گشتاور نیروی حاصل از این موتور هنوز اعلام نشده است. برای افزایش مقاومت اتومبیل و کاهش وزن آن، بدنه R۱۸ از فیبر کربن یکپارچه ساختهشده و آرایه عجیب چراغهای جلو تمامال.ای.دی است. R۱۸ اولینبار در بهار ۲۰۱۱ آزمونی ۶ ساعته را پشت سر خواهد گذاشت. پس از آن مهندسان آئودی تا تابستان آینده و لمان ۲۰۱۱ تنها فرصت ۵ مرحله بررسی و تیونینگ این خودرو را خواهند داشت تا آن را برای یکی از سختترین مسابقات اتومبیلرانی جهان آماده کنند.