رضــrezaــا
کاربر ویژه
در نمایشگاه امسال دیترویت، مرسدس به عهد خود وفا کرد و برای اولین بار از سه محصول جدیدش برای مشتریان آمریکایی پرده برداشت؛ یک کراس اور اسپرت، یک سدان نیمه لوکس و یک کشتی سوپر دولوکس . . . !
Mercedes-Benz at the NAIAS 2014
اولین محصول مرسدس چیزی نیست جز نسخه ارتقا یافته GLA مدل 2015 که اینبار با چاشنی AMG به میدان آمده؛ خلاصه کنیم GLA45 اینجاست! پیشرانه GLA45 همان موتور توربوشارژ 2.0 لیتری است که قبل از این روی CLA45 و قبل از آن هم روی A45 هاچبک نصب شده بود. این پیشرانه 360 اسبی با استاندارد آلایندگی یورو6 قدرتش را با گیربکس دوکلاچه 7 سرعته به همه چرخ ها (4MATIC) منتقل می کند.
دومین محصول مرسدس نسل جدید C-class یا همان اتاق W205 بوده که می خواهد بعنوان مدل 2014 وارد بازار شود. فعلا برای این خودرو سه پیشرانه 4 سیلندر زیر مهیا شده که همگی گیربکس استانداردشان 6 سرعته دستی بوده اما می توان 7 سرعته اتومات G-TRONIC PLUS را هم برای آنها سفارش داد:
[*=center]1.6 لیتری بنزینی؛ باقدرت 156 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر.
[*=center]2.0 لیتری بنزینی؛ باقدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر.
[*=center]2.2 لیتری دیزلی؛ باقدرت 170 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر.
[*=center]
سومین محصول مرسدس، سدان مجلل S600 است که برای اتاق W222 مهیا شده. اگر از پکیج ها و لیست بلند بالای آپشن های این خودرو فعلا صرف نظر کنیم، باید گفت که S600 هرچند به لحاظ قدرت به پای S65 AMG نمی رسد اما مدل جدید آن بدلایل زیر برای هواداران مرسدس هنوز هم اهمیت زیادی دارند:
[*=center]تمامی S600ها با فاصله محوری زیاد (Long Wheelbase) عرضه می شوند.
[*=center]حجم پیشرانه V12 این خودرو حدود نیم لیتر بیشتر از V12های استاندارد نسل قبل شده.
[*=center]برای نخستین بار سیستم استارت/استاپ پیشرانه برای آن بصورت استاندارد بکار رفته.