• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

ساخت مهره شطرنج در 3dmax

ahmadfononi

معاونت انجمن
354px-chess_piece_-_black_king.jpg





اول از همه این مسیرو برین

spline > line

حالا میتونین لاین یا خط رسم کنین

پس چیزی شبیه این میکشیم​


001.jpg


با کلیک راست به خط کشیدن پایان میدهیم​

اگه این مسرو بریم میتونیم مرکز جسممون رو تغییر بدیم​

پس ادامه مدیم​

Hierachy > pivot > affect pivot only > center to object.
 

ahmadfononi

معاونت انجمن
حالا مرکز رو میگیریم و دقیقا میذاریم وسط لاین با همون خط
از پانلmodifier
دستوریه به نامlathe
اونو انتخاب کرده و میبینیم که خط حول محور انتخاب شده میچرخه
این دستور میشه به کوزه گری تشبیش کرد
همه ی گزینه های این دستورو دستکاری کنین
بعد دو سه بار خرابکاری همه چیز این دستور دستون میاد
پس نترسین تا میتونین خرابکاری کنین
پس از یه کار طاقت فرسا
.میخوایم سر مهره رو بکشیم
پس یه کره رسم میکنیم که کمی از کله شاهمون کوچیتر باشه
سعی کنین هراندازه ای که به نظرتون قشنگ میاد همونو انتخاب کنیم
پس به خلاقیتمون احترام بذاریم
.خیلی خوب کره رو بالای سر شاه قرار میدیم


003.jpg

 

ahmadfononi

معاونت انجمن
ایندفعه به جایlathe
دستوزی به نام
extrude
وجود داره اینو هم ازmodifier انتخاب کنین ببینین که کارش چیه
مقدارش یا همونamount
رو برابر4,5 میذاریم
اگه رو این مدل کلیک راست کنیم بعدconvert to
بعدشمeditabe polyانتخاب میکنیم
vertex های بیرونی رو بگیرشو بعد کلیدrمیزنیم تا تغیر مقیاسش کنیم یا باکلاستر scal ش کنیم


005.jpg



006.jpg

 

ahmadfononi

معاونت انجمن
اگه از “ tool,
mirror”رو بزنیم کمی هم تنظیمش کنیم باید همچین شکلی داشته باشیم

007.jpg





یکی از ابجکتارو به editable polyتبدیل کنین و بعد attach
همشونو باهم یکی میکیم


008.jpg



 
بالا