امر و نهی والدین سبب بحران شخصیت کودک شده و او را به جای مطیع بودن، فردی ترسو بار میآورد و خلاقیتهای او را از بین میبرد.
یک روانشناس معتقد است، سرکوب حس کنجکاوی کودکان علاوه بر تخریب شخصیت آنها، سبب ترسو و عقدهای شدن، هم چنین از بین بردن خلاقیت آنها میشود.
«عظیم عظیمی» با اشاره به این که کودکان در مراحل سنی مختلف ویژگیهای متفاوتی دارند، اظهار کرد: کودکان در سنین پیش از هفت سالگی در دوران ناپیروی به سر میبرند که در این دوران امر و نهی کردن والدین سبب بحران شخصیت آنها میشود.
وی افزود: تصور والدین در این دوران این است که کودک باید مطیع باشد و از همین رو امر و نهی میکنند، در صورتی که همین امر و نهی سبب بحران شخصیت کودک شده و او را به جای مطیع بودن، فردی ترسو بار میآورد و خلاقیتهای او را از بین میبرد.
عظیمی دوران هفت تا دوازده سالگی را دوران پیروی یا الگوبرداری کودکان برشمرد و افزود: در این دوره کودکان به شدت از الگوهای اطراف خود از جمله والدین، معلمان، دوستان هم چنین بستگان نزدیک پیروی میکنند.
به گفتهی وی، در همین راستا ضروریست والدین و خانوادهی کودکان، مراقب الگوهای رفتاری کودکان خود در این دوره باشند. این روانشناس معتقد است این که به کودکان گفته شود دست به چیزی نزنند و یا کاری را انجام ندهند، سبب تخریب شخصیت آنها میشود.
وی افزود: کودکان با لمس کردن اشیاء و دست زدن به آنها همچنین رفتن به محیطهای مختلف در حال درونسازی اشیاء و محیط اطراف خود هستند و بازداشتن آنها از انجام این کار شخصیت آنها را تخریب خواهد کرد.
عظیمی افزود: ضروری است در همین راستا ابتدا نیاز کودکان تشخیص و سپس مقدمات آن فراهم شود و والدیندر این درون سازی با کودکان خود همراه شوند.
عظیمی معتقد است: به جای امر و نهی کردن کودک، بهتر است با کودک همکاری مسالمت آمیزی داشته و کودکان را در انجام کارهای دلخواه آنها به شیوه معقولی همراهی کرد.
منبع: ایسنا

یک روانشناس معتقد است، سرکوب حس کنجکاوی کودکان علاوه بر تخریب شخصیت آنها، سبب ترسو و عقدهای شدن، هم چنین از بین بردن خلاقیت آنها میشود.
«عظیم عظیمی» با اشاره به این که کودکان در مراحل سنی مختلف ویژگیهای متفاوتی دارند، اظهار کرد: کودکان در سنین پیش از هفت سالگی در دوران ناپیروی به سر میبرند که در این دوران امر و نهی کردن والدین سبب بحران شخصیت آنها میشود.
وی افزود: تصور والدین در این دوران این است که کودک باید مطیع باشد و از همین رو امر و نهی میکنند، در صورتی که همین امر و نهی سبب بحران شخصیت کودک شده و او را به جای مطیع بودن، فردی ترسو بار میآورد و خلاقیتهای او را از بین میبرد.
عظیمی دوران هفت تا دوازده سالگی را دوران پیروی یا الگوبرداری کودکان برشمرد و افزود: در این دوره کودکان به شدت از الگوهای اطراف خود از جمله والدین، معلمان، دوستان هم چنین بستگان نزدیک پیروی میکنند.
به گفتهی وی، در همین راستا ضروریست والدین و خانوادهی کودکان، مراقب الگوهای رفتاری کودکان خود در این دوره باشند. این روانشناس معتقد است این که به کودکان گفته شود دست به چیزی نزنند و یا کاری را انجام ندهند، سبب تخریب شخصیت آنها میشود.
وی افزود: کودکان با لمس کردن اشیاء و دست زدن به آنها همچنین رفتن به محیطهای مختلف در حال درونسازی اشیاء و محیط اطراف خود هستند و بازداشتن آنها از انجام این کار شخصیت آنها را تخریب خواهد کرد.
عظیمی افزود: ضروری است در همین راستا ابتدا نیاز کودکان تشخیص و سپس مقدمات آن فراهم شود و والدیندر این درون سازی با کودکان خود همراه شوند.
عظیمی معتقد است: به جای امر و نهی کردن کودک، بهتر است با کودک همکاری مسالمت آمیزی داشته و کودکان را در انجام کارهای دلخواه آنها به شیوه معقولی همراهی کرد.
منبع: ایسنا