رضــrezaــا
کاربر ویژه
مسابقه خودروسازان آلمانی برای سبقت از هم در بازار خودروهای سوپر لوکس به لحظات هیجان انگیز خود نزدیک میشود. و در این بین سری 9 ب ام و میرود تا یک پله جایگاه محصولات سدان لوکس این شرکت را ارتقا بخشد. درست است که مرسدس بنز، مایباخ را بازنشسته کرده و پولمان را جانشین آن میکند اما رولز رویس و بنتلی تحت مالکیت آلمانیها روز به روز رشد میکنند.
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
حالا پاسخ ب ام و برای پولمان نیز آماده است. پیش از این لوکسترین سدان ب ام و تحت برند این کمپانی، سری 7 بود. در عوض رولز رویس وظیفه تأمین خودروهای گرانتر و لوکستر را بر عهده داشت. اما سیاست جدید ب ام و حکم میکند که یک محصول مشابه با رولز روئس گوست با بدنه ای کشیده و جادار را این بار با نشان آبی خود روانه بازار نماید. از سال 2001 که ب ام و تولید E38 سری 7 با بدنه کشیده را پایان داد، تاکنون حضوری در این بخش از بازار نداشته است.
2001 BMW L7
معماری سدان جدید ب ام و سری 9 بر اساس پلتفرم مدولاریست که در گوست و سری 7 جدید استفاده میشود. این پلتفرم ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن است که لااقل 200 کیلوگرم صرفه جویی در وزن را به دنبال دارد.
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Interior
بعضی از شایعهها حاکی از طراحی مشابه گرن لوسو مفهومی (Gran Lusso Coupe) دارد که در سال 2013 توسط پینین فارینا معرفی شده بود.
حالا پاسخ ب ام و برای پولمان نیز آماده است. پیش از این لوکسترین سدان ب ام و تحت برند این کمپانی، سری 7 بود. در عوض رولز رویس وظیفه تأمین خودروهای گرانتر و لوکستر را بر عهده داشت. اما سیاست جدید ب ام و حکم میکند که یک محصول مشابه با رولز روئس گوست با بدنه ای کشیده و جادار را این بار با نشان آبی خود روانه بازار نماید. از سال 2001 که ب ام و تولید E38 سری 7 با بدنه کشیده را پایان داد، تاکنون حضوری در این بخش از بازار نداشته است.
معماری سدان جدید ب ام و سری 9 بر اساس پلتفرم مدولاریست که در گوست و سری 7 جدید استفاده میشود. این پلتفرم ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن است که لااقل 200 کیلوگرم صرفه جویی در وزن را به دنبال دارد.
بعضی از شایعهها حاکی از طراحی مشابه گرن لوسو مفهومی (Gran Lusso Coupe) دارد که در سال 2013 توسط پینین فارینا معرفی شده بود.