• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

شاهزاده سرزمین بادها، هیوندای جنسیس 2015

رضــrezaــا

کاربر ویژه



جنسیس جدید ظرافت‌های اشرافی برگرفته از خودروهای بنز را کنار گذاشته و به شمایل اسپرت و نامانوس تری در طراحی روی آورده است. جنسیس جدید شباهتی با سایر خودروهای هیوندای ندارد اما می توان در هر نقطه از آن رد پای یک خودروی اروپایی را دید. انگار طراحی مرسدس بنز، آئودی و ب ام و را با هم مخلوط کرده باشند. با این وجود، نتیجه نسبت به نسل قبلی همین ماشین، با هویت‌تر به نظر می‌رسد.



2015-Hyundai-Genesis-1-500x333.jpg

2015 Hyundai Genesis

از چند ماه قبل که تصاویر مخفیانه‌ای از این خودرو در حال تست‌های نهایی منتشر شد تا رونمایی آن در کره جنوبی، بازخوردهای مختلفی درباره چهره جدید جنسیس منتشر شده‌اند. با این وجود، هیوندای با اعتماد به نفس به نمایشگاه دیترویت آمده و این سدان لوکس دیفرانسیل عقب خود را معرفی کرده است. خودرویی که به گفته هیوندای با زبان طراحی مجسمه سیال 2 طراحی شده است.

2015-Hyundai-Genesis-15-500x333.jpg

2015 Hyundai Genesis

از نکات برجسته طراحی جنسیس 2015 باید به جلوپنجره بزرگ و برجسته شش ضلعی مشبک با خطوط افقی براق روی آن، کاپوت منحنی و با صلابت و خطوط جانبی که به انتهای خودرو ختم می‌شوند و چهره‌ای پویا و با طراوت به آن بخشیده‌اند اشاره کرد. با طول کلی 4.99 و عرض 1.89 و ارتفاع 1.48 متر نسبت به نسل قبل اندکی بزرگ‌تر شده است. فاصله بین دو محور نیز به 3.01 متر رسیده که نتیجه آن فضای داخلی بسیار دل‌باز آن خصوصاً برای سرنشینان عقب است.

2015-Hyundai-Genesis-17-500x333.jpg

2015 Hyundai Genesis Interior

جنسیس 2015 با دو موتور در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. موتور V6 با حجم 3.8 لیتر و موتور V8 با حجم 5.0 لیتر. هر دوی این موتورها به‌روزرسانی شده‌اند تا خروجی بهتر و گشتاور در دورهای پایین‌تری را ارائه کنند. پیشرانه شش سیلندر، 311 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 تولید می‌کند. گشتاور این موتور 397 نیوتن متر است که در دور 5000 در دقیقه حاصل می‌شود. پیشرانه هشت سیلندر هم 420 اسب بخار قدرت دارد که در دور 6000 به‌دست می‌آید و تورگ آن نیز 519 نیوتن متر است. این مدل می‌تواند صفر تا صد را در 5.4 ثانیه طی کند. هر دو پیشرانه از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.


2015-Hyundai-Genesis-18-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-24-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-22-200x150.jpg


2015-Hyundai-Genesis-19-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-20-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-211-200x150.jpg


2015-Hyundai-Genesis-25-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-26-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-57-200x150.jpg


2015-Hyundai-Genesis-34-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-30-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-29-200x150.jpg


2015-Hyundai-Genesis-28-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-78-200x150.jpg
2015-Hyundai-Genesis-76-200x150.jpg




هیوندای جنسیس جدید برای اولین بار از یک سیستم چهار چرخ متحرک به نام HTRAC AWD نیز بهره می‌برد. تعلیق عقب نیز برای افزایش راحتی از نوع مالتی لینک یا چند بازویی است.
همان‌طور که از هیوندای انتظار می‌رود، انبوهی از تجهیزات و فن آوری ها در این خودرو بکار گفته شده، از جمله سنسور CO2 درون کابین، اتصال به گوگل گلس و فن آوری دستورات صوتی گوگل یا اپل، نسل دوم سیستم Blue Link، سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقاط کور، سیستم نمایش سر بالا، رادار و کروز کنترل پیشرفته و از این قبیل.



 

Maryam

متخصص بخش ادبیات
:) عنوان تاپیک منو به یاد ورژن دو سریال جمونگ میندازه (سزمین بادها)
تشکر از تاپیک خوبتون :گل:
 
بالا