alirezakarimi
New member
اخبار
لامبورگینی گالاردو سوپر اسپرتی بی نظیر
واژه گالاردو در زبان اسپانیایی به معنای دلاور و دلیر (gallant) و در زبان ایتالیایی به معنای ضربه زننده (striking) است.
واژه گالاردو در زبان اسپانیایی به معنای دلاور و دلیر (gallant) و در زبان ایتالیایی به معنای ضربه زننده (striking) است.
نگاه کلی
گالاردو در ابتدا به رقابت با فراری 360 طراحی شد و اکنون مدل ارتقا یافته آن رقیب فراری F430 است.گالاردو از سیستم چهار چرخ متحرکی که با سیستمهای چهار چرخ متحرک رقیبانش،فرق میکند،بهره می گیرد.کارخانه مادر لامبورگینی،که آئودی است به دلیل طراحی یک سیستم چهار چرخ متحرک بنام کواترو (quattro)،بسیار شهرت یافت. هرچند که لامبورگینی از سیستمهای خودش استفاده می کند.
گالاردو
بر خلاف مدلهای لامبورگینی کاونتش (Countach)، لامبورگینی دیابلو (Diablo) و لامبورگینی Murciélago، درهای گالاردو به سمت بالا باز نمی شوند. گالاردو توسط Luc Donckerwolke، که در سال 2003 موفق به دریافت جایزه خال قرمز طراحی شد. او این جایزه را به علت طراحی گالاردوی 2004 و مورسیه لاگو(Murciélago)ی 2002 دریافت کرده بود. گالاردو تاکنون دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس 6 سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیک متوالی دستی که لامبورگینی عرضه کرده است که آن را به E-gear مختصر کرده است. E-gear باعث می شود که راننده بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند. و راننده می تواند بوسیله پدالهای موجود در پشت فرمان سرعت را کنترل کند که این کار در مدل دستی قابل انجام نیست و مدل دستی نمی تواند در این حالت از کلاج استفاده کند.
لامبورگینی در سال 2011 این محصولات را در گروه گالاردو عرضه می کند . این تنوع مربوط به آپشن های چون سقف متحرک و تیونینگ های مختلف و جذاب
این سوپر اسپرت است.
1- aventador lp 700-4
2- gallardo lp 560-4
3- gallardo lp 560 -4 spyder
4- gallardo lp 570 - 4 superleggera
5- gallardo lp550 -2 valentino balboni
6- gallardo lp 570 -4 spyder performante
lمشاهده البوم تصاویر مدلهای 2011 گالاردو
لامبورگینی گالاردو :
اولین حضور جهانی در نمایشگاه ژنــــــو
گالاردو یک خودرو اسپرت واقعی است که برای استفاده روزانه طراحی شده است.
دو نکته متضاد همواره مد نظر مهندسان لامبورگینی بوده است، راحتی راننده و بالا بودن عملکرد و قدرت.
انتخاب موتور، گیربکس، قاب فضایی، بدنه، ترمز ها و الکترونیک خودرو همگی بر این اساس بوده است.
نتیجه یک خودرو نسبتا جمع و جور با 4.3 متر طول و دو نفره ( حد اکثر سرعت خیلی بالاتر از 300 کیلومتر دز ساعت) است که هم می تواند در پیست های مسابقه و هم در جاده های بین شهری و درون شهری به راحتی رانده شود.
مشخصات پایه این مدل عبارتند از:
- موتور وسط و عقب با گیربکس پشت آن
- سیستم چهارچرخ متحرک در همه زمان
- سیستم تعلیق دو جناقی مستقل
- قاب فضایی آلومینیومی
- مرکز ثقل خیلی پایین
- توزیع وزن 42 درصد جلو و 58 درصد عقب
- دو رادیاتور آب در جلو
دقت زیادی در توزیع وزن این مدل صورت گرفته است. این از خصوصیات لامبورگینی می باشد. در واقع نسبت انتخاب شده برای یک خودرو اسپرت ایده آل می باشد که چسبندگی، ترمز و کنترل را بهینه می کند.
پایین آوردن مرکز ثقل نیز از اهداف اصلی طرح این مدل بوده است.
طراحی
طراحی گالاردو از سال 2000 آغاز گردید.
طرح این مدل از پیشنهاد ایتال دیزاین-گیگیارو آغاز شد و توسط لامبورگینی سنتروستیل تکمیل گردید تا پارامترهای فلسفه لامتورگینی را دارا باشد.
موتور
برای گالاردو موتور 10 سیاندر، 4 سوپاپ در هر سیلندر، V90 با حجم 5 لیتر در نظ گرفته شده است که 500 اسب بخار قدرت دارد و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
موتور 90 درجه به جای 72 درجه کلاسیک انتخاب شد تا ارتفاع موتور را محدود کند و به طرح بدنه کمک کند (دید عقب بهتر شده است و مرکز ثقل پایین آمده است.)
خروجی گشتاور در دور موتور حداکثر بهینه شده اشت. برای رسیدن به این هدف، در سیستم ورودی سوخت و اگزوز طراحی ویژه ای انجام گرفت. ورودی هوا دارای شکلهای هندسی متغیر است و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها در این مدل مشاهده می شود.
سیستم کنترل دهانه سوخت از طریق سیم عمل می کند و کاملا الکترونیکی است.
تکنولوژی ساخت نیز تماما آلومینیوم می باشد.
لامبورگینی از کمپانی های صاحب سبک در طراحی خودرو بوده و همواره با طرح های غافل گیرانه علاقه مندان به خودرو را شگفت زده می نماید .
گالاردو یکی از این نمونه های شگفت انگیز است که بیشتر به یک خودروی مریخی یا فرا زمینی می ماند.
یکی از اولین نکاتی که ذهن بیننده را به خود مشغول می کند ارتفاع بسیار کم خودرو و شیب بسیار کم شیشه جلو می باشد که آن را بیش از اندازه بزرگ نشان داده و هیبتی دو چندان به آن می بخشد.
توان و سرعت بالا و قدرت مانور عالی که از مشخصه های هر سوپر اسپرتی است در این خودرو به خوبی محسوس است.
مشخصات فنی گالاردو :
تعداد و آرایش سیلندرها : 10 سیلندر وی
حجم موتور : 5.2 لیتر
توان تولیدی پیشرانه : 552 اسب بخار در 8000 دور
گشتاور تولیدی : 540 نیوتن-متر در 6500 دور
جعبه دنده : 6 سرعته دستی(اتوماتیک آپشن)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر : 3.7 ثانیه
شتاب 0 تا 200 کیلومتر : 11.8 ثانیه
طول : 4.35 متر
عرض : 1.89 متر
ارتفاع : 1.16 متر
وزن تقریبی : 1500 کیلوگرم
انتقال قدرت : 4 چرخ
حجم مخزن سوخت : 87 لیتر
مصرف سوخت : جاده (20) شهر (20) مایل بر گالن
واژه گالاردو در زبان اسپانیایی به معنای دلاور و دلیر (gallant) و در زبان ایتالیایی به معنای ضربه زننده (striking) است.
نگاه کلی
گالاردو در ابتدا به رقابت با فراری 360 طراحی شد و اکنون مدل ارتقا یافته آن رقیب فراری F430 است.گالاردو از سیستم چهار چرخ متحرکی که با سیستمهای چهار چرخ متحرک رقیبانش،فرق میکند،بهره می گیرد.کارخانه مادر لامبورگینی،که آئودی است به دلیل طراحی یک سیستم چهار چرخ متحرک بنام کواترو (quattro)،بسیار شهرت یافت. هرچند که لامبورگینی از سیستمهای خودش استفاده می کند.
گالاردو
بر خلاف مدلهای لامبورگینی کاونتش (Countach)، لامبورگینی دیابلو (Diablo) و لامبورگینی Murciélago، درهای گالاردو به سمت بالا باز نمی شوند. گالاردو توسط Luc Donckerwolke، که در سال 2003 موفق به دریافت جایزه خال قرمز طراحی شد. او این جایزه را به علت طراحی گالاردوی 2004 و مورسیه لاگو(Murciélago)ی 2002 دریافت کرده بود. گالاردو تاکنون دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس 6 سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیک متوالی دستی که لامبورگینی عرضه کرده است که آن را به E-gear مختصر کرده است. E-gear باعث می شود که راننده بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند. و راننده می تواند بوسیله پدالهای موجود در پشت فرمان سرعت را کنترل کند که این کار در مدل دستی قابل انجام نیست و مدل دستی نمی تواند در این حالت از کلاج استفاده کند.
لامبورگینی در سال 2011 این محصولات را در گروه گالاردو عرضه می کند . این تنوع مربوط به آپشن های چون سقف متحرک و تیونینگ های مختلف و جذاب
این سوپر اسپرت است.
1- aventador lp 700-4
2- gallardo lp 560-4
3- gallardo lp 560 -4 spyder
4- gallardo lp 570 - 4 superleggera
5- gallardo lp550 -2 valentino balboni
6- gallardo lp 570 -4 spyder performante
lمشاهده البوم تصاویر مدلهای 2011 گالاردو
لامبورگینی گالاردو :
اولین حضور جهانی در نمایشگاه ژنــــــو
گالاردو یک خودرو اسپرت واقعی است که برای استفاده روزانه طراحی شده است.
دو نکته متضاد همواره مد نظر مهندسان لامبورگینی بوده است، راحتی راننده و بالا بودن عملکرد و قدرت.
انتخاب موتور، گیربکس، قاب فضایی، بدنه، ترمز ها و الکترونیک خودرو همگی بر این اساس بوده است.
نتیجه یک خودرو نسبتا جمع و جور با 4.3 متر طول و دو نفره ( حد اکثر سرعت خیلی بالاتر از 300 کیلومتر دز ساعت) است که هم می تواند در پیست های مسابقه و هم در جاده های بین شهری و درون شهری به راحتی رانده شود.
مشخصات پایه این مدل عبارتند از:
- موتور وسط و عقب با گیربکس پشت آن
- سیستم چهارچرخ متحرک در همه زمان
- سیستم تعلیق دو جناقی مستقل
- قاب فضایی آلومینیومی
- مرکز ثقل خیلی پایین
- توزیع وزن 42 درصد جلو و 58 درصد عقب
- دو رادیاتور آب در جلو
دقت زیادی در توزیع وزن این مدل صورت گرفته است. این از خصوصیات لامبورگینی می باشد. در واقع نسبت انتخاب شده برای یک خودرو اسپرت ایده آل می باشد که چسبندگی، ترمز و کنترل را بهینه می کند.
پایین آوردن مرکز ثقل نیز از اهداف اصلی طرح این مدل بوده است.
طراحی
طراحی گالاردو از سال 2000 آغاز گردید.
طرح این مدل از پیشنهاد ایتال دیزاین-گیگیارو آغاز شد و توسط لامبورگینی سنتروستیل تکمیل گردید تا پارامترهای فلسفه لامتورگینی را دارا باشد.
موتور
برای گالاردو موتور 10 سیاندر، 4 سوپاپ در هر سیلندر، V90 با حجم 5 لیتر در نظ گرفته شده است که 500 اسب بخار قدرت دارد و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
موتور 90 درجه به جای 72 درجه کلاسیک انتخاب شد تا ارتفاع موتور را محدود کند و به طرح بدنه کمک کند (دید عقب بهتر شده است و مرکز ثقل پایین آمده است.)
خروجی گشتاور در دور موتور حداکثر بهینه شده اشت. برای رسیدن به این هدف، در سیستم ورودی سوخت و اگزوز طراحی ویژه ای انجام گرفت. ورودی هوا دارای شکلهای هندسی متغیر است و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها در این مدل مشاهده می شود.
سیستم کنترل دهانه سوخت از طریق سیم عمل می کند و کاملا الکترونیکی است.
تکنولوژی ساخت نیز تماما آلومینیوم می باشد.
لامبورگینی از کمپانی های صاحب سبک در طراحی خودرو بوده و همواره با طرح های غافل گیرانه علاقه مندان به خودرو را شگفت زده می نماید .
گالاردو یکی از این نمونه های شگفت انگیز است که بیشتر به یک خودروی مریخی یا فرا زمینی می ماند.
یکی از اولین نکاتی که ذهن بیننده را به خود مشغول می کند ارتفاع بسیار کم خودرو و شیب بسیار کم شیشه جلو می باشد که آن را بیش از اندازه بزرگ نشان داده و هیبتی دو چندان به آن می بخشد.
توان و سرعت بالا و قدرت مانور عالی که از مشخصه های هر سوپر اسپرتی است در این خودرو به خوبی محسوس است.
مشخصات فنی گالاردو :
تعداد و آرایش سیلندرها : 10 سیلندر وی
حجم موتور : 5.2 لیتر
توان تولیدی پیشرانه : 552 اسب بخار در 8000 دور
گشتاور تولیدی : 540 نیوتن-متر در 6500 دور
جعبه دنده : 6 سرعته دستی(اتوماتیک آپشن)
شتاب 0 تا 100 کیلومتر : 3.7 ثانیه
شتاب 0 تا 200 کیلومتر : 11.8 ثانیه
طول : 4.35 متر
عرض : 1.89 متر
ارتفاع : 1.16 متر
وزن تقریبی : 1500 کیلوگرم
انتقال قدرت : 4 چرخ
حجم مخزن سوخت : 87 لیتر
مصرف سوخت : جاده (20) شهر (20) مایل بر گالن