• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

لکسوسLexus GS430 درراه ایران !

maksemos

متخصص بخش خودرو
g_ext9.jpg


البته مدل جی اس برای سال 2008 دچار یک سری تغییرات شده و با عنوان GS460 به فروش میرسد که متاسفانه در ایران همان مدل های سال 2007 وارد میشوند .
تمامی خودروهای لکسسی که توسط نمایندگی تویوتا به ایران وارد شده اند از پشتیبانی فنی ایرتویا و از هفت سال یا 500 هزار کیلومتر گارانتی برخوردار میباشند .
 

maksemos

متخصص بخش خودرو
طراحی خارجی :

g_ext10.jpg



اصولا طراحی خودروهای لکسس به دور از هرگونه هیجان و جسارتی صورت می گیرد و در طراحی این خودروها معمولا سعی شده تا حالت لوکس خودرو بیشتر خفظ شود . بنابر این شما انتظار نداشته باشید که با دیدن لکسس با طرح هایی مانند ب ام و سری 5 و یا سری 3 روبرو شوید .
طراحی مدل جی اس نیز از همین قاعده پیروی میکند . چراغ های دو تکه ی قسمت جلو فرمی متمایز از دیگر اتومبیل ها به این خودرو بخشیده است .
به نظر من در طراحی این خودرو تقلیدی زیرکانه از مدل ای کلاس مرسدس صورت گرفته چرا که خطوط نه چندان تیز بدنه و چراغ های دو تکه ی جلو بی اختیار شما را به یاد ای کلاس می اندازد .
با این وجود طراحی این خودرو به خوبی صورت گرفته و علی رغم این که خودروی خیلی جدیدی هم نیست ولی ظاهری شیک و باوقار دارد .
ابعاد و فرم چراغ های عقب زمانی که از عقب به آن نگاه می کنید مناسب و زیبا است ولی وقتی که به صورت مایل به آن نگاه می کنید کمی کوچک به نظر میرسد که با توجه به پهنای زیاد ستون C منظره ی چندان جالبی را به وجود نمی آورد .
در کل طراحی مدل جی اس شیک - لوکس و زیبا است و به خوبی معرف ذات خود که همان لوکس بودن است می باشد اگرچه طراوت و تازگی سری 5 در آن دیده نمیشود .
 

maksemos

متخصص بخش خودرو
طراحی داخلی :

g_int1.jpg



مطمئنا طراحی داخلی مهم ترین بخش برای لکسس است چرا که داخل خودرو به خوبی میتواند کیفیت ساخت خودرو را نشان دهد و سرنشینان نیز به طور دائم در تماس با این قسمتند پس اگر نقصی چه در طراحی و چه در ساخت این بخش روی دهد مطمئنا به حیثیت و نام لکسس ضربه وارد می کند .
لکسس با دانستن این مسئله داخل این خودرو را بسیار لوکس و زیبا طراحی کرده .
پوشش چرم بر روی صندلی ها - استفاده ی گسترده از قطعات چوبی و تکه های فلزی در کنار یکدیگر تنها بخشی از مواد با کیفیتی هستند که در داخل این خودرو به کار برده شده .
محل قرارگیری دریچه های کولر و ادوات کنترل مناسب بوده و کاملا در دسترس راننده است . مانیتور هم که در زیر دریچه های کولر قرار گرفته به خوبی در دسترس راننده و سرنشینان است .
کیفیت کابین این خودرو بسیار بالاست و طراحان لکسس به خوبی توانسته اند با تیره کردن کابین رنگ براق و زیبای چوب را به خوبی نشان دهند .
 

maksemos

متخصص بخش خودرو
g_int5.jpg



نشان دهنده های فولئورسنت این خودرو که نور آبی ساطع میکنند به داخل خودرو جلوه ی زیباتری می بخشند و احساس آرامش خوبی را در سرنشیان ایجاد میکنند .
کابین این خودرو به شدت عایق بندی شده و هیچ گونه صدای غیرضروری ( و حتی ضروری !‌) هم به گوش نمیرسد . این یکی از ویژگی های بارز لکسس است که آرامش شما را در ترافیک و هیاهوی شهر تهران حفظ مینماید .
با نصب دکمه ی استارت میتوانید تنها به فشار دادن یک دکمه موتور 8 سیلندر این خودرو را از خواب بیدار کرده و سریع و بی سر و صدا به حرکت درآیید .
در این بخش لکسس به خوبی توانسته برگ برنده ی خود را رو کند و مشتریان را وسوسه نماید تا این خودرو را بخرند .


 

maksemos

متخصص بخش خودرو
تجهیزات و امکانات :

g_int4.jpg



این خودرو به تجهیزات زیادی مجهز است که از آن جمله میتوان به مونیتور دی وی دی و سیستم راهبری - دوربین های نصب شده در قسمت عقب و سیستم صوتی مارک اند لوینسون اشاره کرد که با 14 اسپیکر 330 وات قدرت دارد .
اما در این جا برخی از آپشن های این خودرو را معرفی مینماییم که احتمالا بر روی مدل های وارد شده بر ایران نیز قابل دسترسی است :
  • سیستم فنربندی فعال
  • pcs
  • رینگ های آلیاژی 18 اینچی
  • سیستم کمکی پارک
  • رادیو xm
  • تایرهای تابستانی بدون زاپاس
  • کیت انترفیس برای آیپاد
  • سنسور باران و شستشو دهنده ی چراغ ها
  • سانروف برقی
  • دکمه ی استارت - استاپ
  • اسپویلر عقب
  • موکت کف صندوق عقب
  • قفل چرخ ها
قیمت مدل پایه ی این خودرو در خارج از کشور برابر 52 هزار دلار میباشد که آپشن های یاد شده میتواند بین 50 تا 3000 دلار ( برای هر کدام ) به قیمت آن بفزاید .
سیستم راداری که به صورت آپشن برای این خودرو قابل سفارش است میتواند فاصله ی شما را با اتومبیل جلویی نشان دهد و در صورت نزدیک شدن بیش از حد به شما هشدار خواهد داد .
( پیشنهاد میکنم در صورت خرید این سیستم را سفارش ندهید یا اگر سفارش دادید آن را خاموش کنید چون در خیابان های تهران قطعا صدای هشدار آن لحظه ای قطع نخواهد شد !‌).

 

maksemos

متخصص بخش خودرو
تجهیزات ایمنی :

g_ext1.jpg



مطمئنا شرکت لکسس با حفظ جان سرنشینانش اهمیت زیادی قائل است و برای این که اعتماد آن ها را بدست بیاورد محصولاتش را با سطح ایمنی بالایی به بازار عرضه می کند .
این مدل هم با داشتن 10 ایربگ از ایمنی غیر فعال بسیار خوبی برخوردار است .
سیستم VDIM که همان سیستم کنترل پایداری میباشد انجام هر مانوری را بدون هیچ خطری فراهم میسازد و این اجازه را به خودرو نمیدهد که از مسیر حرکت لیز بخورد . البته همراه با ترمزهای abs ترمزگیری هم با این خودرو ایمن تر شده .
سیستم نمایش فشار تایرها می تواند شما را از ضعیت تایرها مطلع سازد تا در صورتی که نیاز به بازدید داشته باشد مطلع شوید تا از بروز حوادث دیگر جلوگیری شود .
تایرهای بدون پنچری یا " ران فلت " میتوانند در صورت پنچر شدن تایر خودرو را با حداکثر سرعت 90 کیلومتر در یک مسیر 160 کیلومتری به حرکت در بیاورند .
سیستم PCS که در بخش تجهیزات رفاهی هم به آن اشاره شد در صورتی که خطر تصادف را حس کند با انجام دادن اقداماتی از قبیل کنترل کمبرندها - پشت سری ها و... و تنظیم آن ها میتواند باعث کمتر آسیب دیدن شرنشین در تصادف شود .
کمربندهای سه نقطه اتصال به بدنه و کاهنده ی فشار میتوانند در هنگام ترمزگیری یا تصادف بدون آسیب رساندن به سرنشین او را حفظ نمایند .
و سیستم روشنایی چراغ ها در روز که در آن خودرو به طور اتوماتیک اگر تاریکی را حس نمود چراغ ها روشن میکند تا دید راننده در هر حالتی مناسب باشد .
فکر کنم با تجهیزاتی که ذکر شد حالا شما هم کمی به لکسس اطمینان پیدا کردید !‌ این طور نیست ؟

 

maksemos

متخصص بخش خودرو
موتور و گیربکس :

g_ext5.jpg



همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد سری GS برای سال 2008 دچار یک سری تغییرات شده و دیگر با کد 430 به فروش نمیروند بنابراین مشخصات این موتور با موتوری که در این جا بررسی میشود متفاوت است .
موتور 6/4 لیتری v8 که برای مدل 460 در نظر گرفته شده میتواند 342 اسب بخار نیرو تولید نماید . به این ترتیب این خودرو میتواند ظرف فقط 4/5 ثانیه از حالت س****** به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد .
گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 8 سرعته اتوماتیک میباشد که علاوه بر سهولت در تعویض شتاب مناسب و مصرف کمی را به خودرو ارزانی میدارد .
موتور لکسس جی اس توانسته استاندارد آلایندگی ULEV 2 که یکی از سخت ترین استانداردهای زیست محیطی در این زمینه است را پاس کند .

 

maksemos

متخصص بخش خودرو
پایان سخن :

g_ext4.jpg


ورود خودروهای لکسس به ایران اتفاق نیکویی است که میتواند سبب هر چه رقابتی شدن بازار شود . اما باید از مسئولین شرکت ایرتویا گله نمود که چرا نسبت به واردات مدل های 2008 این شرکت اقدام نکرده اند و همان مدل های قدیمی را وارد میکنند ؟؟ با این حال حتی مدل های 2007 لکسس هم از راحتی - کارآیی و آسایش بسیار بالایی برخوردار هستند و با داشتن گارانتی 7 ساله نگرانی نیز بابت تعمیرات این خودرو وجود ندارد .
 
بالا