رضــrezaــا
کاربر ویژه
نیسان این سالها از ساختارهای شناخته شده و کلاسیک به سمت طراحیهای مدرن و ساختارشکن روی آورده است و در این راه نیز توانسته جلب توجه زیادی کند. حالا شاید بعد از جوک و جی تی آر نوبت ماکسیمای معروف باشد که ردایی تازه و مدرن بر تن کند.
2015 Nissan Maxima Rendered
سدان متوسط (یا حتی بزرگ) ماکسیما میتواند به طراحی ارائه شده خود ببالد. حتی اگر هیچ گاه چنین طرحی به خط تولید سپرده نشود. با این حال الگو گیری از نمونه های مفهومی نیسان و المانهای اسپرت GT-R را میتوان در این خودرو دید. از جلوپنجره V شکل جدید نیسان تا چراغهای کشیده بومرنگی و گلگیرهای برجسته و سقف کوتاه و رو به پایین همه دست به دست هم دادهاند تا تصویری قدرتمند و جلب توجه کننده برای نسل آینده ماکسیما ایجاد کنند.
فضای کابین باید در حد مدلهای فعلی ماکسیما جادار و حتی بیشتر از آنها باشد. با وجود سقف کوتاه و شیب دار ممکن است فضای سر سرنشینان کمی محدود به نظر برسد. در عوض با زاویه بیشتر صندلیها این مورد جبران خواهد شد.
در زیر کاپوت میتوان انتظار یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر V شکل با توربوی دوقلو را داشت. یعنی موتور حال حاضر GT-R اما معقولتر به نظر میرسد که نیسان از موتور 3.5 لیتری ماکسیمای فعلی بهره ببرد تا موتور غول آسای GT-R.
انتقال نیرو به چرخهای عقب یا هر چهار چرخ نیز یکی از گزینه های مطرح میباشد. با این حال استفاده از پلتفرم توسعه یافته آلتیما و پت فایندر که دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل را ارائه میکنند، احتمال بهره بردن از سیستم AWD را بیشتر میکند.
وقتی پای مقایسه و رقابت باشد، نیسان ماکسیما باید به مصاف رقبایی چون فورد تورس، دوج چارجر، تویوتا آوالون و شورولت ایمپالا برود. این در حالیست که نیسان با تکیه بر خصوصیات اسپرت و لوکس توأمان خود و پیشینه قابل قبول قادر به مبارزه ای تمام عیار با رقبا خواهد بود.
پیش بینی میشود نسل آینده نیسان ماکسیما در نمایشگاه دیترویت سال آینده معرفی شود و سال 2015 نیز به بازارها وارد شود.
سدان متوسط (یا حتی بزرگ) ماکسیما میتواند به طراحی ارائه شده خود ببالد. حتی اگر هیچ گاه چنین طرحی به خط تولید سپرده نشود. با این حال الگو گیری از نمونه های مفهومی نیسان و المانهای اسپرت GT-R را میتوان در این خودرو دید. از جلوپنجره V شکل جدید نیسان تا چراغهای کشیده بومرنگی و گلگیرهای برجسته و سقف کوتاه و رو به پایین همه دست به دست هم دادهاند تا تصویری قدرتمند و جلب توجه کننده برای نسل آینده ماکسیما ایجاد کنند.
فضای کابین باید در حد مدلهای فعلی ماکسیما جادار و حتی بیشتر از آنها باشد. با وجود سقف کوتاه و شیب دار ممکن است فضای سر سرنشینان کمی محدود به نظر برسد. در عوض با زاویه بیشتر صندلیها این مورد جبران خواهد شد.
در زیر کاپوت میتوان انتظار یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر V شکل با توربوی دوقلو را داشت. یعنی موتور حال حاضر GT-R اما معقولتر به نظر میرسد که نیسان از موتور 3.5 لیتری ماکسیمای فعلی بهره ببرد تا موتور غول آسای GT-R.
انتقال نیرو به چرخهای عقب یا هر چهار چرخ نیز یکی از گزینه های مطرح میباشد. با این حال استفاده از پلتفرم توسعه یافته آلتیما و پت فایندر که دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل را ارائه میکنند، احتمال بهره بردن از سیستم AWD را بیشتر میکند.
وقتی پای مقایسه و رقابت باشد، نیسان ماکسیما باید به مصاف رقبایی چون فورد تورس، دوج چارجر، تویوتا آوالون و شورولت ایمپالا برود. این در حالیست که نیسان با تکیه بر خصوصیات اسپرت و لوکس توأمان خود و پیشینه قابل قبول قادر به مبارزه ای تمام عیار با رقبا خواهد بود.
پیش بینی میشود نسل آینده نیسان ماکسیما در نمایشگاه دیترویت سال آینده معرفی شود و سال 2015 نیز به بازارها وارد شود.