رضــrezaــا
کاربر ویژه
مدل 2015، چهارمین نسل کلاس C مرسدسبنز است و از ابعادی متفاوت با مدل حاضر سود میجوید. طول این مدل 94 میلیمتر و عرض آن 38 میلیمتر بلندتر از مدل حاضر است. از نظر کمپانی این میزان افزایش ارتفاع ضروری است زیرا میانگین قد سرنشینان در سالهای آینده روبه رشد است. مانند گذشته از این سدان دو مدل لوکس و اسپرت موجود است. مدل لوکس تحت تاثیر کلاس S قرار گرفته و یک جلوپنجره باوقار و فوق العاده زیبا دارد. در حالی که ستاره درخشان مرسدس از جلوی کاپوت سرک کشیده است. در مقابل مدل اسپرت بیشتر به مدل دیفرانسیل جلوی CLA گرایش دارد و از یک جلوپنجره تهاجمیتر که به یک ستاره بزرگ مزین شده، بهره مند است. هر دو مدل دو سپر بخصوص جلو و عقب دارند.
مرسدس با استفاده از آلومینیوم، فولاد مقاوم و مواد ترکیبی موفق به کاهش 100 کیلوگرم از وزن کل خودرو شده است. به کارگیری این مواد همچنین استحکام و ایمنی بالاتر را در پی داشته است.
درون کابین نیز دچار تحولاتی شده تا کلاس C متفاوت تر از مدلهای حاضر باشد. داشبورد آن مهیجتر از داشبوردهای قبل است و کابین سرشار از امکانات فناوری بالا است که به طور مستقیم از کلاس S گرفته شدهاند. یک نمایشگر 7 اینچی روی داشبورد و دکمههای کنترل که به سرنشینان اجازه کار با سیستم سرگرمی- اطلاعاتی را میدهد، از امکانات درون کابین هستند. ترمز دستی برقی و فرمان الکترومکانیکی در همه مدلها استاندارد هستند.
طول بیشتر خودرو فضای بیشتری برای سرنشینان جلو و عقب به ارمغان آورده و فضای بار را نیز افزایش داده است.
جالب توجه است سیستم کنترل آبوهوای مجهز به جی.پی.اس کاملا خودکار عمل میکند و برای مثال پیش از رسیدن به تونل به حالت گردش هوا در کابین شیفت میکند و از ورود گازهای سمی به درون کابین جلوگیری به عمل میآورد. علاوه براین سیستم تعادل هوا، با اسپری خوش بو کننده هوا بوهای نامطبوع را برطرف میکند.
خریداران میتوانند از بین سه طراحی و امکانات مختلف درون خودرو گزینه مورد توجه خود را انتخاب کنند. لیست گزینههای اختیاری شامل این امکانات نیز هست: سیستم تعلیق بادی روی هر دو اکسل که برای نخستین بار در این کلاس به کارگرفته شده است، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو و نمایش گر ارتقایافته 8.4 اینچی که به سیستم مسیریاب و چندرسانهای COMAND Online مرسدس متصل است.
ایربگهای متعدد و سیستمهای کمکی مختلف مانند Attention Assist و Collision Prevention Assist Plus به صورت استاندارد به همراه مدل جدید ارائه میشوند. سیستم ترمز کمکی پلاس، دوربین 360 درجه و غیره در صورت تمایل بر آن قرار میگیرند.
برای کلاس C دو گزینه موتور در نظر گرفته شده است: مدل C300 به یک موتور 2 لیتری، چهار سیلندر، تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر جفت میشود که قادر به تولید قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتنمتر است. از طرف دیگر منبع تامین نیروی مدل C400 را یک موتور 6 لیتری، V شکل، تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر تشکیل میدهد که 329 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هر دو موتور به یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک و در آغاز به طور انحصاری به سیستم تمام چرخ محرک 4MATIC جفت میشوند. کمی بعد از تولید سیستم چرخهای عقب محرک نیز روی کار میآید و جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده اولیه آن میشود.
یک ورژن هیبریدی بنزینی- الکتریکی نیز در این خط تولید قرار خواهد گرفت. همین طور کمپانی درصدد است یک مدل هیبریدی شارژی نیز در سالهای آینده معرفی کند. کلاس C ساخته شده در آلاباما چند ماه بعد از رونمایی در موتورشوی دیترویت به بازار میآید.